קידום אתרים בביידו | Baidu

הפנדה כבר ביקרה בביידו?

ביידו – מנוע החיפוש המוביל בסין עם נתח שוק של 80%-84%. אתם בטח שואלים את השאלה המתבקשת מדוע בכלל לקדם בביידו? התשובה היא פשוטה: תתארו לכם שוק של 444 מיליון משתמשים שיכולים להגיע למוצר שלכם! רק תבדקו את הנתונים ותישארו עם פה פתוח. אז כן, אתם חייבים לקרוא את הפוסט הזה!

 

שתי שאלות חשובות עולות לנו בראש בקשר לקידום אתרים בגוגל:

  1. איך זה יכול להיות שגוגל נכשלו להיכנס לשוק הסיני? על כך ננסה לענות בסוף הפוסט.
  2. איך מקדמים אתר בביידו?  ועם שאלה זו נתחיל.

קידום אתרים בביידו – איך מתחילים?

תתחילו ללמוד סינית

לא באמת. עושים אאוטסורסינג (OutSourcing) ומקימים אתר בשפה הסינית. זה שוק גדול, שבהכללה מעדיף להרגיש בבית ולכן כדאי מאוד לכבד אותו ולהקים לו אתר בשפה שהכי נוחה לו.

באופן כללי, אתר בשפה זרה הוא השקעה נמוכה שפותחת אותך תמיד לשווקים עצומים נוספים כאשר לפי מחקרים מסוימים השקעה של דולר אחד בלוקאליזציה לשוק חדש תניב החזר השקעה של 25$. וואו!

רק תשימו לב שמדובר בסינית פשוטה ולא בסינית מסורתית ובטח שלא באנגלית.

 

אופטימיזציה לביידו – אחסון ודומיין – Made in China

אחסון – הם מייצרים את השרתים  שלנו וכשמקדמים אתר בסין כדאי גם לאחסן אצלם. אחד הפרמטרים החשובים הוא מקום האחסון. הסיניים כחברה סגורה מעדיפים אחסון מקומי. מנוע החיפוש יתן עדיפות לאתר לפי מקום האחסון שלו.

דומיין – קנו דומיין סיני cn.  או com.cn. – שלא כמו המוצרים הסיניים, הדומיין הזה ישרת אתכם לתקופה ארוכה ויניב תוצאות טובות. עם זאת, אין הדבר חובה.

סאב דומיין – כאן הגענו לחלק מאוד מאוד חשוב. מנוע החיפוש ביידו אוהב סאב-דומיינים כנראה מתוך מחשבה שסאב דומיין הוא מעין מיני אתר בתוך האתר הגדול, שמספק תוכן ממוקד יותר. ניתן לדמות את האתר שלך לקניון גדול, המכיל סאב דומיינים, כלומר חנויות שונות שמביאות תוכן שונה וממוקד. אז כשאתם מתכננים את בניית האתר ואת הארכיטקטורה שלו – אתם חייבים לתכנן סאב דומיינים.

 

האח הסיני הגדול – הצנזורה

בסין הצנזורה שולטת. הסינים לא התירו את הכניסה של יו-טיוב לארצם וגם ל… פייסבוק! ולכן התוכן באתר שלכם חייב לקחת בחשבון את כללי הצנזורה.

 

מחקר מילות מפתח

כאן אתם חייבים מישהו שסינית היא שפת האם שלו. לא ניתן להשתמש רק במילון עברי-סיני או אנגלי-סיני ובטח שלא בתרגום אוטומטי. זה אחד מיסודות הלוקאליזציה. שמתאימים אתר ותוכן ומילות מפתח לקהל יעד בשפה זרה יש לקחת בחשבון גם שיקולים תרבותיים, גיאגורפיים מעבר לשיקולים הלשוניים גרידא.

אתם יכולים להיעזר במילים הפופולאריות באינדקס של ביידו, או בכלי מילות המפתח שלו.

 

מטא תאגים – Meta Tags

בעוד שגוגל כבר מזמן הוריד את הפרמטרים האלו ביידו עדיין אוהב אותם מאוד. מילות המפתח החשובות שלכם צריכות להיות גם ב-Meta Keywords  וגם ב-Meta Description, וכמובן הכמות עדיין קובעת בביידו.

כמו אצל גוגל, בכל הנוגע לתמונות, תקפידו על כיתוב לתמונות ו-Alt (טקסט אלטרנטיבי המופיע כאשר העכבר מרחף מעל התמונה/הקישור). וכמובן, כותרת הדף (Page title) חשובה ביותר.

 

קישורים

קישורים חיצוניים – כמו שהיה פעם אצל גוגל לפני עדכון האלגוריתם ג'אגר, קישורים מאתרים לא נחשבים, לא סמכותיים, עדיין ישפיעו באופן חיובי מאוד על התקדמות האתר שלכם בביידו.

קישורים פנימיים – חשוב, הקפידו כמו שאתם מקפידים לעשות זאת כשאתם עושים קידום אתרים בגוגל.

אנקור טקסט – אין צורך! ביידו כמעט ולא מתחשב בפרמטר הזה. תתארו לכם איך הייתה נראית העבודה שלכם בקידום אתרים כיום, אם לא הייתם צריכים להתאמץ להשיג קישורים עם טקסט עוגן. יש מי שאומר שזה היה מעלה את רמת התוכן  ויש מי שאומר שזה היה חוסך הרבה מאמץ.

 

סיימנו – מה עכשיו?

עכשיו, כל שנותר הוא להציג את האתר שלכם בפני מאסטר ביידו. אחרי שלב הגשת האתר לביידו מגיע שלב הקידום הסיני השוטף.

 

קידום ממומן בביידו

משהו מעניין וייחודי בביידו לעומת גוגל שהם מאפשר גם מודעות תמונה. מה אתם חושבים, גם גוגל צריך לעשות כך?

איך ביידו ניצח את גוגל בסין?

למעשה התשובה לשאלה זו פשוטה למדי. הממשלה הסינית מכתיבה צנזורה על האתרים הסיניים וחוסמת אתרים מארצות אחרות. תקישו למשל את המילה סקס בביידו. אתם תגלו הרבה תוצאות שמכילות את המילה הזו, אבל אם תיכנסו תגלו איך הצנזורה עובדת.
ברור שחלק מהאוכלוסיה הסינית בעד הצנזורה וחלקה נגד. עם זאת, כשהצעירים מבקשים מידע על מה שקורה מעבר לחומת המשי, הם משתמשים בגוגל.
אבל למעשה מדובר פה במונופול שמגובה על ידי הממשלה. אין לגוגל הרבה מה לעשות עם זה.
אבל אל תדאגו לגוגל כי בסך הכל – הם די שולטים בעולם כולו:

 

מה המחשבות שלכם בנושא? שתפו אותנו עכשיו.
כתבות נוספות קשורות:

מאמרים נוספים