פריסת מידע באתר הוא אחד הנושאים החשובים – גם בהיבט של גולשים וחוויית משתמש וגם בדרך שבה אנו מציגים את המידע לגוגל ועוזרים לו להבין מה הדפים והביטויים החשובים לקידום באתר.
באתרים מרובי דפים, אתרי ענק המכילים אלפי מוצרים או באתרי חדשות ותוכן המכילים אלפי דפי תוכן, עלינו לחשוב כיצד לבנות היררכית נכון את המידע.
מה זו תיקייה (Folder)?
תיקיות (לפעמים תמצאו אותן בשם Sub folder או Sub directory) הן למעשה אתר שיושב בתוך האתר שלכם.
הוא נהנה מהכוח של הדומיין (SEO) ולרוב יהיה מדובר בחלק שרלוונטי לנושא האתר, אך מופרד ממנו. זה יכול להיות בלוג, זה יכול להיות חנות, זה יכול להיות מידע בשפה נוספת ועוד.
תיקייה יושבת בתוך הדומיין ולכן תוכלו לזהות אותה ע"י זה שהיא תופיע בסיום כתובת ה- URL הראשית של האתר.
כך למשל אם האתר שלי הוא www.hayde.co.il ואני רוצה למקם עליו חנות בתיקייה נפרדת, זה ייראה כך: hayde.co.il/shop . במקרה כזה קטגוריות בתוך החנות יופיעו כך:
hayde.co.il/shop/category ואז יופיעו המוצרים וכו'.
הנה למשל אחד הבלוגים שלי שעוסק בכתיבת תוכן שיושב על דומיין בעברית:
על הדומיין הזה החלטתי להקים בלוג נוסף שמתמקד רק בנושא של עריכה לשונית.
היות ומדובר בנושא שקשור לנושא הראשי של האתר, אך עדיין בנושא שרציתי להפריד (עם עיצוב שונה, כותבים שונים וכו'), החלטתי למקם אותו כתיקייה על גבי האתר.
כעת, כל פוסט/מאמר חדש שאעלה תחת הבלוג של עריכה לשונית, יופיע גם בכתובת ה- URL לאחר החלק של עריכה לשונית וישויך אליו:
מה זה סאב דומיין (Sub-Domain)?
סאב דומיין זו דרך נוספת להפריד מידע באתר שלי לחלק נפרד, אלא שבמקרה הזה ממש מדובר בישות נפרדת.
אזור נפרד שגם גוגל מסתכל עליו כאתר נפרד וחיצוני. במילים אחרות, סאב דומיין לרוב יקודם כישות עצמאית ולא ייהנה מכוח הדומיין הראשי, בעוד שתיקייה כן "תהנה" יותר מכוח ה- SEO של הדומיין בו היא יושבת.
סאב דומיין (תת דומיין) תוכלו לזהות בקלות – זה יופיע תמיד לפני הדומיין הראשי.
הדוגמא הטובה והמוכרת ביותר היא כמו למשל באתר WALLA, שם החלקים השונים מוגדרים כ- Sub domain, למשל:
news.walla.com או sports.walla.co.il
מה עדיף מבחינת SEO – תיקייה או סאב דומיין?
אם השיקול שלכם הוא SEO, העדיפות הברורה תהיה לשימוש בתיקייה שתהנה יותר מכוח הדומיין בו היא יושבת.
זה רלוונטי גם בנושא של קידום אתרים בינלאומי בחו"ל וחלוקה לשפות שונות.
בתוך האתר שלכם יש דרכים רבות נוספות לפרוס, לארגן ולחלק את התוכן.
השימוש העיקרי נעשה באמצעות דפי קטגוריות – כאן תוכלו לקרוא איך מקדמים דפי קטגוריות באתר איקומרס
כמו כן, תוכלו לעשות שימוש בדפי תגיות – כאן תוכלו לקרוא מדריך מהן דפי תגיות והאם כדאי להשתמש בהן