אחרי שנים שאף אחד לא העז לקרוא תיגר על ההגמוניה של גוגל, בשבועות האחרונים אנחנו שומעים שבשקט בשקט צומחים מאחורי הקלעים שני מנועי חיפוש חדשים:
- מנוע חיפוש חדש לחברת Apple
- מנוע חיפוש חדש של חברת Ahrefs
נעשה סדר, מהם מנועי החיפוש המובילים כיום?
אז כולנו מכירים את גוגל ובינינו, הוא כנראה המנוע העיקרי שאתם צריכים להכיר שמחזיק בקרוב ל- 90% מכלל החיפושים בעולם. עם זאת, יש כמה מנועי חיפוש נוספים שצריך להכיר.
אם אתם באזור ארה"ב, כדאי לכם להכיר את מנועי החיפוש של Bing Yahoo שלוקחים מגוגל נתח של קרוב ל- 10% מכלל החיפושים בארה"ב. זה מעט אבל גם הרבה, אז אם אתם מקדמים אתר בארה"ב, בהחלט כדאי לקחת את זה בחשבון.
אם אתם באזור סין, אז גוגל לא ממש רלוונטית עבורם. בסין מנוע החיפוש השולט הוא בכלל Baidu וחשוב לדעת שזו חיה שונה לגמרי מגוגל. לכן, זה ידרוש מכם עבודה עם ספק מקומי כנראה אם תרצו לקדם את האתר שלכם במנוע החיפוש של ביידו סין.
אם אתם ברוסיה, אז כדאי להכיר את מנוע החיפוש של YANDEX שמתחלק עם גוגל בחיפושים השונים של גולשים.
מנוע חיפוש של APPLE אפל
עוד אחד שהחליט שהוא זה שיחסל את גוגל…. 🙂 בכל שנה קם לו מתחרה חדש לגוגל וכולם מקפלים את הזנב מהר מאוד. אבל דווקא כאן, יש לא מעט שאומרים שיכול להיות פוטנציאל מעניין, בעיקר בארה"ב.
אם מסתכלים על ה- MARKET SHARE של מנועי חיפוש נכון להיום, ניתן לראות שספארי מחזיק בקרוב ל- 10% מהחיפושים ברשת. זה לא מעט. נכון להיום ברירת המחדל של החיפוש בספארי ובכלל באפל זה המנוע חיפוש של גוגל. זה לא שאפל מפרגנים לגוגל, גוגל בעצם משלמים לאפל שלא יתחרו בהם והם משלמים לא מעט – 15 מיליארד דולר בשנה.
מעניין יהיה לראות אם כן אפל יוותרו על סכום העתק וינסו לנגוס מהנתח של גוגל. על פניו יש להם לא מעט משתמשים בספארי גם במובייל וגם בנייחים ובהחלט יש להם נקודת פתיחה טובה.
כרגע בכל מקרה, הכל עדיין בגדר שמועות.
הכירו את YEP.COM – מנוע החיפוש החדש של Ahrefs
האמת, לא ממש ברור לי מה Ahrefs מנסים לעשות פה. מצד אחד מדובר באחד הכלים היותר טובים ופופולאריים עבור מקדמים אתרים, מצד שני הם בעיקר נשענים על הדאטה של גוגל. נכון, יש להם זחלנים משלהם, יש להם למעלה מ-1000 חוות שרתים והם בהחלט סורקים את הרשת, אך עדיין, לא ממש מובן איך הם מתכוונים לקרוא תיגר על גוגל.
מה אנחנו יודעים על מנוע החיפוש של Ahrefs עד כה?
- מודל שונה – בדומה ליוטיוב, Ahrefs מתכננת לשלם ליוצרי התוכן לא מעט כסף – 90% מהכנסות המנוע לדברי החברה, ישולמו ליוצרי התוכן. אני מודה שעדיין לא הבנתי את הסעיף הזה לעומקו ואיך זה יתבצע בפועל, אבל כאן בהחלט יש איזושהי בשורה מעניינת שנרצה לעקוב אחריה.
- כרגע המנוע זמין אך התוצאות שהוא מציג בעברית לפחות, רחוקות מלהיות משביעות רצון. בארה"ב התוצאות טובות יותר. בהמשך צפוי להיות זמין בכל השפות ובכל המדינות.
- YEP טוענים שהם לא מתכוונים לאסוף מידע על המשתמשים, מה שאומר שכרגע אין כוונה לתוצאות מותאמות אישית. סריקת הדפים והאתרים עדיין תתבצע ע"י Ahrefs Bot שסורק קרוב ל- 8 מיליארד דפים כל יום (נתון מרשים יותר ממנועי חיפוש אחרים ורק שני לגוגל). כמות הדפים המאונדקסים במנוע גדלה ב- 10 מיליון דפים מדי יום.
- כרגע המנוע מציג תוצאות רגילות (טקסטואליות) כולל Sitelinks ותוצאות של NEWS. כמו כן, ישנו גרף מידע בדומה לגוגל.
ימים יגידו לאן התחרות הזו תיקח אותנו והאם באמת ל- Ahrefs או ל- Apple יש סיכוי לנגוס קצת מההגמוניה של גוגל.
לדעתי… אין להם סיכוי.