אין ספק שאנחנו באחת התקופות הכי סוערות ודינמיות ברשת, מאז שמהפכת ה- AI התפוצצה עלינו בסוף 2022 עם ההשקה של צ'אט GPT.
גוגל כמובן לא נשארה חייבת ומאז עושה מאמצים אדירים להתחיל להדביק את הפער ולהציג את יכולות ה- AI שלהם. בין היתר הם השיקו לעולם את גוגל בארד, שמשמש כצ'אט בדומה לצ'אט GPT (לדעת רבים וגם לדעתי, פחות איכותי) ובימים אלה אף עומדת להשיק את Google Gemini, שאמור להיות מודל השפה המשופר שלהם שיודע להבין את כל סוגי התוכן – טקסט, אודיו, וידאו ותמונות , ואמור להוסיף שיפור משמעותי לכלי ה- AI של גוגל, כשהוא צפוי גם להיות מוטמע בתוך גוגל בארד בהמשך.
גוגל NOTES
החודש התבשרנו על תוספת חדשה לתוצאות החיפוש (עדיין לא בארץ, כרגע מתגלגל כניסוי בתוצאות החיפוש בארה"ב) – גוגל NOTES (הערות).
התכונה הזו מאפשרת למשתמשים לשתף את מחשבותיהם ומסקנותיהם על תוצאות חיפוש. לדוגמה, אם אתם מוצאים מאמר שמספק מידע מועיל על אימוני ריצה, תוכלו ליצור הערה ולהמליץ על המאמר לאחרים.
איך משתמשים בזה? לחצו על כפתור "הוסף הערה" ליד תוצאת חיפוש.
מה תקבלו?
- אפשרות לשתף את מחשבותיך ומסקנותיך על תוצאת החיפוש.
איך זה יכול לעזור לכם?
- לתרום לידע הקיים באינטרנט.
- לעזור לאחרים למצוא מידע שימושי.
- להביע את דעתכם על תוכן באינטרנט.
FOLLOW – האפשרות לעקוב אחר נושאים ויוצרי תוכן
התכונה הזו מאפשרת למשתמשים להישאר מעודכנים בנושאים שמעניינים אותם. לדוגמה, אם אתם מתעניינים באימוני ריצה, תוכלו לעקוב אחר נושא "אימוני ריצה". כך, תקבלו עדכונים על מאמרים, סרטונים ועוד בנושא זה.
איך זה עובד? לחצו על כפתור "עקוב" ליד נושא או יוצר תוכן בתוצאות החיפוש.
מה תקבלו?
- עדכונים על מאמרים, סרטונים ועוד בנושאים שאתם עוקבים אחריהם.
- מידע נוסף על יוצרי התוכן שאתם עוקבים אחריהם, כגון:
- חשבונות מדיה חברתית
- מספר עוקבים
איך זה יכול לעזור לכם?
- להישאר מעודכנים בנושאים שמעניינים אתכם.
- לגלות תוכן חדש ומעניין.
- לתמוך ביוצרים שאתם אוהבים.
גוגל בוחנת תוצאות חיפוש ויזואליות יותר
עד שייכנס אלינו ה- SGE (SEARCH GENERATIVE EXPERIENCE), גוגל עושה כל מני טסטים בניסיון להפוך את גוגל למנוע ויזואלי יותר שיותר מזכיר FEED של רשתות חברתיות בסגנון שלו.
הנה כמה צילומי מסך שנלכדו ע"י גולשים והופיעו בבלוג של בארי: