אי אפשר להתעלם ממנוע החיפוש של גוגל שמהווה שער כניסה לאינטרנט למיליוני גולשים בכל יום.

ועם למעלה מ- 90% שימוש בישראל, כבר ברור שכל עסק חייב להיות מקודם בתוצאות הראשונות בגוגל ולשם כך צריך בראש ובראשונה לבחור מקדם אתרים שיעזור לכם לכבוש את פסגת התוצאות.

קצת על תפקידו של מקדם אתרים

כאמור, מקדם אתרים הנו מקצוע שנולד ממש בשנים האחרונות עם גדילת הצורך של פרסום עסקים ושיווק אתרים למנועי החיפוש ובראשם גוגל.

בחיפוש ברשת תוכלו למצוא עשרות חברות קידום אתרים שמציעות את שירותיהם לשלל לקוחות.

מקדם אתרים יכול כיום לפעול בשני מישורים עיקריים:

  1. מקדם אתרים באופן עצמאי – פתיחת עסק עצמאי של קידום אתרים בגוגל ושירות לקוחות ממגוון תחומים.  לחלופין, יכול מקדם אתרים גם לבנות אתרים משלו (נכסים דיגיטליים) ולייצר מהם הכנסה.
  2. מקדם אתרים שכיר בחברה – חברות רבות הבינו את הצורך בניהול וקידום האתר שלהם ברשת, ומבצעות זאת באופן עצמאי עם גוף קידום אתרים פנים ארגוני.

.

מקדם אתרים – הכשרה נדרשת

למעשה אין כיום תואר אקדמאי מוסמך בנושא לימודי קידום אתרים או קורס שיווק באינטרנט במסגרת תואר.   הנושא עדיין נמצא בחיתוליו ונלמד כיום בשלל מכללות וחברות קידום אתרים – אך לא מן הנמנע שבשנים הקרובות יופיעו תארי אינטרנט ושיווק באינטרנט.

ההכשרה הנדרשת של מקדם אתרים היא רבגונית ומתעדכנת באופן שוטף.  התקדמות הטכנולוגיה והשינויים הרבים באינטרנט ובמנועי החיפוש, מחייבים כל מקדם אתרים להישאר עם היד על הדופק ולהמשיך ללמוד.

קורס קידום אתרים או סדנת קידום אתרים לבדה לא יספיקו – על מקדם אתרים להישאר מעודכן ולקרוא בכל עת מידע חדש בשלל בלוגים ואתרי מידע ברשת.

מקדם אתרים נדרש ללמוד שלל תחומים הכוללים ידע ועבודה עם דפי אינטרנט וקוד HTML, יכולות ניתוח, מעקב ובקרה בעזרת מגוון כלים למקדמים שמוצעים ברשת, יכולת כתיבה והתנסחות ובעיקר יכולת לשבת על התחת ולעבוד שעות רבות מול המחשב.

על אף שעבודת קידום אתרים דורשת זמן ועיסוק רב, אין מניעה לכל אחד לעסוק בה וללמוד אותה.

.

מקדם אתרים מוסמך – יש דבר כזה?

כאמור נושא לימוד המקצוע אינו מוגדר עדיין כתואר לכל דבר באוניברסיטאות שונות, מה שיצר מעין פריצות במתן הסמכה למקצוע מקדם אתרים.

למעשה כיום ישנן מספר מכללות שבנו קורס באופן עצמאי והסמיכו את עצמן, כשהדבר היחיד שנותן להן קרדיט הוא הותק אותו הן צוברות בתחום.

ישנן מספר מכללות וגופים בולטים שמעניקים הכשרה בנושא קידום אתר אינטרנט במנועי חיפוש:

  1. מכללת האקריו
  2. המכללה לניו מדיה
  3. ask pavel academy
  4. הקורס של שמול
  5. מכללת ג'ון ברייס
  6. וגם באקדמיה תוכלו למצוא כבר הדרכות נקודתיות על SEO

.

מקדם אתרים – תחומי עיסוק

כאמור תחומי העיסוק של מקדמי אתרים בגוגל הם רבים ומתעדכנים מעת לעת.

כשם שלפני מספר שנים לא הכרנו בצורך לקדם את עצמנו באמצעות רשתות חברתיות, כיום זה כבר חלק מכל קמפיין קידום אתרים.   המקצוע דורש מאתנו להתעדכן ולשכלל את טכניקות קידום האתרים שלנו.

.

תחומי העיסוק והידע של אנשי SEO כוללים:

.

  1. הכרת האינטרנט – דפדפנים, כתובות IP, דומיינים, שרתי אחסון
  2. HTML + למידת הכלים והתגיות בהן יש להשתמש למטרות SEO.
  3. הכרת מנועי חיפוש – עכבישים, סריקת דפים ברשת.
  4. ידע טכני – אופטימיזציה לאתר On page
  5. הטמעת סכמות באתר
  6. הכרת כלים של גוגל לקידום אתר:  אנליטיקס, Search console ועוד..
  7. מחקר מילות מפתח
  8. מחקר מתחרים
  9. בניית אסטרטגיית תוכן לאתר, היררכיית אתר ותכנית דפים לקידום.
  10. כתיבת מאמרים
  11. בניית מוניטין לאתר באמצעות קישורים ופעילות ברשתות חברתיות
  12. קידום סרטונים ביוטיוב

שכר של מקדמי אתרים

לאלו מכם שחוששים לשלם כמה אלפי שקלים עבור קורס קידום אתרים  (קורס קידום אתרים עולה בין 3000 ל- 10000 ₪ וכולל עד 120 שעות למידה) – חשוב שתבינו שהיום המקצוע מקדם אתרים נחשב לאחד המקצועות הפורחים ברשת.

מבחינת פוטנציאל כלכלי , תחום האינטרנט גורף כספים רבים יותר מדי שנה, כשחשיבותו עולה בהדרגה.

השכר של מקדמי אתרים לפי סקר שכר שנעשה בשנים האחרונות בגלובס, מאקו ואתר All jobs :

.

מקצוע: מקדם אתרים

שכר:

ותק עד שנתיים: 8-10 אלף ₪

ותק 3-5 שנים: 10-14 אלף ₪

ראש צוות SEO / ותק של למעלה מ- 5 שנים: 15-18 אלף ₪.

שכר זה מייצג מקדמי אתרים שעובדים בסוכנויות / חברות לקידום אתרים.

לאלו שמחפשים הזדמנויות שכר גבוהות יותר – אנשי SEO שעובדים בחברות מוצר / חברות גיימינג וחברות הייטק (בדגש על בינלאומיות) יכולים גם להגיע לתלושי שכר של 20-30K בחודש.

 

 

.

 

.