מחיר קידום אתרים – כמה עולה קידום אתרים בגוגל?

מחיר קידום אתרים נקבע ומושפע מהמון גורמים.  במאמר זה אני אנסה לעשות לכם סדר איך אנחנו מתמחרים עבודה של קידום אתרים, ממה זה מושפע, מה טווח העלויות שאנחנו יכולים לצפות לו ומה יכול להוזיל את העבודה?

בתחילת שנות ה- 2000, כשגוגל הייתה השליטה הבלעדית כמעט בהזרמת תנועת גולשים לאתרים, קידום אתרים היה אמצעי השיווק העיקרי של חברות וארגונים.  והאמת, התחרות גם הייתה יחסית די נמוכה באותם ימים, כך שכל אחד יכול היה להרשות לעצמו להשקיע בקידום האתר שלו וליהנות מהחזר השקעה מהיר.

הרבה זמן עבר מאז והשינוי העיקרי שקרה, הוא כניסת הרשתות החברתיות והפיכתן למקור טרפיק עצום לאתרים רבים. נוסיף לכך שלצד הפריבילגיה של בעלי אתרים ליהנות מטרפיק מהיר איכותי וזול מהרשתות החברתיות, נוספו גם המון אפשרויות טרגוט חדשות להגיע לקהל יעד פסיבי שלא מחפש באופן אקטיבי את המוצרים והשירותים שלי (מה שאנחנו גם מכירים כשיווק PUSH).

התחרות על התוצאות האורגניות הראשונות בגוגל המשיכה לגדול ובעלי אתרים שחיפשו פתרון מהיר, פנו לקידום ממומן בגוגל.   במקביל גוגל המשיכה "לנגוס" עם השנים בתוצאות הקידום האורגני, מה שהוציא לרבים את הרוח מהמפרשים.

אך ככל שעובר הזמן, בעלי האתרים שמשקיעים ב- SEO יודעים להבין את חשיבותו וכמה הוא קריטי, במיוחד כשהעלות לקליק בפרסום ממומן ממשיכה לגדול עם השנים.

אז נכון, קידום אתרים לא מתאים לכולם, אבל אם אתם בכל זאת מבינים ורוצים לקדם את האתר שלכם – הנה כמה נקודות שיעזרו לכם להבין כמה זה יעלה לכם.

 

איך נקבע מחיר קידום אתרים?

באילו מילות מפתח אתם רוצים להתקדם?

לכל מילת מפתח יש תחרותיות שונה.  ככל שהתחרות על מילות המפתח שתבחרו גבוהה יותר – כך גם עלות הקידום תתייקר בהתאם.

תוכלו לצפות בסרטון שיעזור לכם להבין איך אנחנו מודדים תחרות בקידום אתרים:

 

קידום אתרים בארץ או בחו"ל?

צריך להבין, כל מדינה וכל שפה – זה פרויקט חדש בפני עצמו.  לכן, בעל אתר שרוצה לקדם את האתר שלו בגוגל "בכל העולם" – זה לא ממש ריאלי.   כל מדינה וכל שפה דורשת פעילות ממוקדת של תכנים וקישורים.

קידום אתרים בישראל נחשב יחסית לפחות תחרותי בהשוואה לארה"ב למשל, שם יש אלפי אתרים שמתחרים בכל תחום. וכך, באופן טבעי נדרשת עבודה קשה וארוכה יותר כדי לייצר תוצאות ולהתברג בעמוד התוצאות הראשון בגוגל.

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון: עלות יצירת קישורים לאתר.

בישראל מרבית פעילות בניית הקישורים לאתר נעשית באמצעות החלפות קישורים בין אתרים וכתיבת מאמרים אורחים לאתרים ברשת.   בארה"ב לעומת זאת, מדובר בתעשייה שלמה שמתבססת בעיקר על כסף – כלומר למרבית הקישורים יהיה תג מחיר ובנוסף יידרש זמן עבודה לא קטן בפנייה למאות אתרים בניסיון לקבל מהם קישור ושיסכימו לאשר את התוכן שאנחנו שולחים להם בתמורה לקבל קישור  (תהליך שנקרא Outreach).

מה הפעילות הנדרשת מחברת הקידום בפועל?

קידום אתרים מורכב מ-3 פעולות עיקריות:

(תוכלו לקרוא בהרחבה על: כיצד בנוי פרויקט קידום אתרים מקצועי)

  1. אופטימיזציה לאתר
  2. כתיבת תוכן לאתר
  3. בניית קישורים

במידה והלקוח יכול לבצע חלק מהפעילות בעצמו, כמו למשל כתיבת תכנים לאתר – זה בהחלט יכול לחסוך שעות אדם מחברת הקידום וכך לחסוך בעלות הקידום החודשית.

מה מצב האתר בתחילת פעילות הקידום?

הנתונים ההתחלתיים של אתר בתחילת פרויקט קידום אתרים ישפיעו באופן ישיר על מחיר העבודה.

יש המון פרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים, כפי שציינו העיקריים שבהם: תוכן, קישורים, אופטימיזציה.

לצד אלו אפשר למדוד פרמטרים נוספים כמו ותק דומיין, זמני טעינה של האתר, התאמה למובייל ועוד.

בסופו של יום מדובר בתחרות שלנו מול דומיינים אחרים, שרוצים גם הם להגיע למקום הראשון בגוגל.

לכן, אם נשווה את נתוני הפתיחה של האתר שלנו לעומת המתחרים (כמות דומיינים מקשרים, תכנים באתר ועוד) – נוכל להעריך כמה עבודה תידרש מהצד שלנו על מנת לכבוש את המקום הראשון – ויותר חשוב – לשמור עליו!

האם אתם יכול לעמוד במחיר? מה תקציב הקידום שלכם?

לכל חברת קידום אתרים יש את התקציב שלה.  יש שונות גדולה בין המחירים של חברות הקידום השונות.

יש גם לרוב הבדל בין מחיר קידום אתרים של חברה לקידום אתרים, לבין מחיר שיציע לכם מקדם אתרים פרילנסר.

קידום אתרים – מחיר שעת עבודה ממוצע

לפי מספר סקרים שנערכו בארה"ב בשנת 2020:  מחיר ממוצע לשעת עבודה של איש SEO נעה בין 70-150$.

בארץ, מחיר שעת עבודה של פרילנסר מקדם אתרים תנוע בין 100-250 ש"ח לרוב, בעוד ששעת עבודה של חברת קידום אתרים תנוע בין 200-400 ש"ח.

קידום אתרים – מחיר חודשי

פרויקט קידום אתרים הוא פרויקט לאורך זמן.  כדי לראות תוצאות צריך להמתין מספר חודשים.  זו הסיבה שהתמחור לפרויקט קידום אתרים יהיה חודשי, כשבכל חודש, ייגבה ריטיינר (לרוב קבוע).

הריטיינר ייקבע לפי כמות השעות שתושקע מדי חודש ע"י חברת הקידום ביצירת תכנים, קישורים, העלאת תכנים לאתר, שעות אופטימיזציה וכמה זמן בפועל דורשת פעילות ניהול הלקוח.

חשוב לציין, בסופו של יום כל חברת קידום קובעת את התמחור שלה לפי כמות שעות האדם שהיא משקיעה בפועל בקידום הלקוח.  אם הלקוח נוהג להתקשר ולשוחח עם החברה מספר פעמים ביום – זה בהחלט עשוי לנגוס בשעות האדם שיוקצו לעבודה בפועל.

מחיר קידום אתרים חודשי בארה"ב – לפי סקרים שנערכו בשנת 2020 – נע בממוצע בין 500-1500$ בחודש.  יש לציין, שתקציב זה לרוב לא כולל גם תקציב נוסף לרכישת קישורים.  עלות ממוצעת לרכישת קישור בארה"ב עשויה לנוע בין 100-500$  (יש גם קישורים יקרים יותר).

מחיר קידום אתרים חודשי בישראל – נע לרוב בין 2000-4000 ש"ח בחודש.

 

חשוב להבין ולהדגיש: קידום אתרים זה פרויקט מתמשך לאורך זמן – לא מדובר בפעילות חד פעמית ונדרשים

לפחות 3-6 חודשים כדי להתחיל לייצר תוצאות.

מוזמנים לקרוא: כמה זמן לוקח לקדם אתר?

אז כמה עולה לקדם אתר?  הטווחים לרוב ינועו בין 2000-4000 ש"ח לחודש ונדרשת פעילות של לפחות 6 חודשים כדי להתחיל לייצר תוצאות ולהכניס ביטויים לדף הראשון.

שאלות נפוצות על מחיר קידום אתרים

איך נקבע מחיר קידום אתרים?

תמחור לפרויקט קידום אתרים יבוצע באופן חודשי על ידי ריטיינר, המחיר של הריטיינר החודשי יקבע על פי כמות שעות האדם שמבצעת החברה, שעות אדם אשר מתבטאות ביצירת תכנים לאתר, קניית קישורים, העלאת תכנים, ניהול לקוח, שעות אופטימיזציה וטיפולים בבעיות נקודתיות הקשורות ב-SEO.

מה מחיר שעת עבודה ממוצעת של קידום אתרים?

לפעמים נדרשת עבודה חד פעמית של אנשי SEO, עבודה שכזו מתומחרת במחיר שעתי שבארץ נע בין 100-250 ₪ לפרילנסר (תלוי באיכות המקדם) תשלום לחברת קידום אתרים במחיר שעתי יעלה כ-200-400 ₪, ומחיר ממוצע של שעת עבודה למקדם בחו"ל הוא בן 70-150 דולר.

מה המחיר החודשי של קידום אתרים?

המחיר של קידום אתרים מתבצע על ידי ריטיינר באופן חודשי, לפי סקרים שונים התמחור בישראל נע בין 2000-4000 ₪, המחיר לקידום אתר בארה"ב בין 500 ל-1500 דולר כאשר יש לציין כי זה לא כולל תקציב עבור יצירת קישורים (בארה"ב הם יקרים יותר), בכל מקרה זה תלוי גם מאוד בתחום ולכן מומלץ ליצור קשר ולקבל הצעת מחיר מותאמת אישית לשירות קידום אתרים.

קידום אתרים – כמה זמן אורך התהליך?

קידום אתרים זהו תהליך שלוקח זמן, על מנת שתראו תוצאות המינימום הנדרש לקידום הוא בין 3-6 חודשים, לאחר מכן תראו עליות במיקומים. יש לציין שזה גם מאוד תלוי בתחום ובביטויים שאתם רוצים לקדם, ככל שהביטוי או התחום יותר תחרותי כך יהיה יותר קשה, אך חשוב לציין שקידום אתרים זהו תהליך ארוך בניגוד לקידום ממומן.

 

מאמרים נוספים