למה יועץ קידום אתרים חשוב במעבר לאתר חדש

האם אתם זוכרים את הפעם האחרונה שחיפשתם בגוגל משהו וטרחתם להרחיק לכת עד לדף השני של תוצאות החיפוש? זה קורה לעתים רחוקות נכון… אם העסק שלכם לא מדורג בעמוד הראשון בגוגל ככל הנראה שהקהל שלכם לא ימצא אתכם. מחקר של Google גילה ש-28.5% מהמשתמשים לוחצים על התוצאה הראשונה בחיפוש האורגני בגוגל ולאחר מכן שיעור הקליקים יורד בהתמדה. 

במאמר זה נדון בתפקידו של יועץ קידום אתרים וכיצד הוא יכול לעזור לעזור לעסק שלכם במעבר לאתר חדש. 

 

מהו יועץ SEO?

תפקידו של יועץ SEO הוא לנתח ולייעל את התוכן הדיגיטלי שלכם כדי לוודא שקהל היעד שלכם יוכל למצוא את החברה שלכם בקלות באמצעות חיפושים ברשת. היועץ יפתח ויבצע אסטרטגיית קידום אתרים כדי לעזור לעסק שלכם להיות מדורג טוב בגוגל ולהוביל תנועה אורגנית לאתר שלכם.   יועץ SEO חייב להיות בקיא בעדכוני האלגוריתמים של גוגל שקובעים כיצד תוצאות החיפוש מופיעות. כמו כן המטרה שלו בסופו של דבר זה לעזור לכם לקבל את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה שלכם.

מה עושה יועץ SEO?

ייעוץ SEO כולל מגוון פעולות שעוזרות להעלות את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש באופן אורגני.

 

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא היבט חשוב בתכנון אסטרטגיית התוכן שלכם. מטרתו היא לבצע אופטימיזציה של האתר שלכם למטרות חיפוש, כלומר המילים, הביטויים או השאלות שלקוחות היעד שלכם משתמשים בהם כדי למצוא מוצרים שאתם מציעים. הכל עניין של הבנת קהל היעד שלכם והתנהגות החיפוש שלו.

 


בדיקות SEO טכניות לאתר

היועץ מנתח את האתר מנקודת מבט של דפי אינטרנט בודדים, התוכן והמטא-תיאורים שלהם, ביצועי האתר וגורמים אחרים התורמים לדירוג במנועי החיפוש.  מטרת דו"ח אופטימיזציה היא לאמוד באיזו קלות מנועי חיפוש יכולים לקבוע אם האתר שלך מספק ערך SEO.

 

מחקר מתחרים

יועץ קידום אתרים בוחן גם מי המתחרים שלכם, עבור אילו מילות מפתח הם מדורגים וכיצד האתר שלכם יכול לקבל דירוגים גבוהים יותר עבור אותן מילות מפתח.

מחקר מתחרים כולל בין היתר: 

  • זיהוי "פערי תוכן" שבהם אתם יכולים להשיג יתרון
  • ניתוח פרופילי קישורים נכנסים של מתחרים
  • מעקב אחר דירוג מילות מפתח

 

אופטימיזציה של תוכן 

ייעוץ SEO כרוך גם באופטימיזציה של תוכן האתר שלכם עם מילות מפתח וביטויים רלוונטיים. מומלץ לנהל כל פרויקט SEO יחד עם אנשי מקצוע מעולמות התוכן – כותבי תוכן וקופירייטרים כדי ליצור תוכן המכוון למילות המפתח הללו ומספק ערך לקוראים, כדי לשפר את אסטרטגיית התוכן שלהם.

 

בניית קישורים 

כשאנשים מדברים על אופטימיזציה למנועי חיפוש, הם בדרך כלל מתכוונים לקידום אתרים בדף – אופטימיזציה של התוכן, מילות המפתח, מהירות הטעינה של העמוד, המטא נתונים, מבנה כתובת האתר, הידידותיות לנייד וכו'. בעצם, כל הדברים שאתם עושים לאתר שלכם כדי לשפר אותו. אבל צריך לדעת שהאופטימיזציה מחוץ לדף חשובה לא פחות. זה כולל את כל הפעילויות שאתם עושים מחוץ לאתר שלכם כדי להניע אליו תנועה ולשפר את סמכות הדומיין שלו.  בניית קישורים הוא למעשה הדרך העיקרית להשפיע על ה- Off page בקידום האתר. כאשר אתרים אחרים מזכירים את המותג שלכם או מקשרים לאתר שלכם, הם ערבים לאיכות התוכן שלכם וזה אחד מגורמי הדירוג העיקריים.

 

 SEO טכני

קידום אתרים עוסק באופטימיזציה של ארכיטקטורת האתר שלכם כדי להקל על מנועי החיפוש לבצע אינדוקס. 

למנועי החיפוש אכפת עד כמה קל למשתמשים למצוא את התשובות שהם מחפשים. גם אם לדף שלכם יש את התשובה המדויקת לשאילתה של משתמש, אם הוא נטען לאט מדי, זה ישפיע לרעה על חווית המשתמש.  נקודת זמן קריטית לשילוב בדיקות טכניות של SEO היא בעת מעבר לאתר חדש, שם פוטנציאל הנזק גדול יותר.

 

לסיכום                                                                                                               

אני מקווה שעזרתי לכם טיפה להבין למה כדאי לכם להיעזר ביועץ SEO, קידום אתר זה מלאכה שכרוכה בהמון פעולות. ייעוץ SEO יכול להידרש עבור מגוון מאוד רחב של מקרים. לפעמים יש מי שצריכים או ימצאו עזר בייעוץ על בסיס קבוע או למשך מספר חודשים, ולפעמים יש מי שיזדקקו ליועץ חיצוני שילווה תהליך חד-פעמי או תקלה מסוימת. בכל אופן ברוב המקרים אתם תצטרכו את הייעוץ שלו להצלחת האתר שלכם.

 

מאמרים נוספים