ברוכים הבאים לעידן חדש בעולם ה-SEO והקידום באינטרנט. שנת 2024 מביאה איתה שינויים מהפכניים בגוגל, שישפיעו באופן משמעותי על אופן קידום האתרים והופעתם בתוצאות החיפוש. עם המעבר ל-Search Generative Experience (SGE), השימוש במודל Gemini המתקדם, והשילוב של אלמנטים חדשים כמו Circle, גוגל משנה את פני החיפוש האורגני.
מקדמי אתרים ואנשי SEO עומדים בפני אתגרים והזדמנויות חדשות. במאמר זה, נסקור את השינויים הצפויים ונבחן איך הם ישפיעו על אסטרטגיות הקידום בגוגל.
חידושים בחיפוש עם בינה מלאכותית יוצרת
גוגל משקיעה בפיתוח שיטות חדשות לחיפוש, תוך שימוש ומיקוד בתחום הבינה המלאכותית. זה כולל חיפושים חזותיים עם Google Lens וחיפושים שמשלבים תמונות וטקסט.
שיפור החיפוש עם בינה מלאכותית יוצרת: היכולת החדשה של גוגל להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת בחיפוש (SGE) תאפשר למשתמשים להבין נושאים מהר יותר, לגלות נקודות מבט חדשות ולבצע משימות בקלות רבה יותר. לדוגמה, כאשר מחפשים מידע על מקום מסוים לבילוי עם ילדים וכלב, הבינה המלאכותית יכולה לספק תמצית מידע רלוונטית עם קישורים לחקירה נוספת.
עזרה בקניות עם בינה מלאכותית יוצרת: כאשר מחפשים מוצרים, הבינה המלאכותית של גוגל תספק תמצית של גורמים חשובים לשקול ומוצרים מתאימים, כולל תיאורים, ביקורות, דירוגים, מחירים ותמונות מוצרים.
גישה אחראית: גוגל מכירה במגבלות של בינה מלאכותית יוצרת ומתחייבת לגישה אחראית ומדודה בהטמעת יכולות אלו בחיפוש.
הניסוי הראשוני בשימוש בבינה מלאכותית יוצרת בחיפוש יתבצע במסגרת "Search Labs", ויהיה זמין באפליקציית גוגל ובדפדפן Chrome בארה"ב (באנגלית בשלב הראשון).
התאמת תוצאות חיפוש לכוונת הגולש בגוגל
בעידן הדיגיטלי המתקדם, גוגל ממשיכה להתפתח ולהתאים את תוצאות החיפוש לכוונת הגולש באופן מדויק ואישי יותר מתמיד. החשיבות שגוגל מייחסת לכוונת החיפוש (Search Intent) היא מרכזית בקביעת התוצאות שמוצגות למשתמש. לדוגמה, כאשר מישהו מחפש ביטוי שמרמז על רצון לקנות מוצר מסוים, גוגל תציג לו בעיקר מודעות ותוצאות אורגניות של שופינג (מוצרים) ותמונות של מוצרים רלוונטיים. כך, המשתמש מקבל חוויית חיפוש מותאמת שמקלה עליו למצוא במהירות את מה שהוא מחפש.
באותו אופן, אם מישהו מחפש מידע או תרגילים לחיטוב הבטן, גוגל תכוון את תוצאות החיפוש שלו לכיוון סרטונים ומדריכים ויזואליים, מכיוון שזהו הפורמט המתאים ביותר לסוג המידע המבוקש. זהו חלק ממאמץ רחב יותר של גוגל להבין לא רק את המילים שבשאלה, אלא גם את המשמעות והכוונה מאחוריהן. משהו שבזמנו גוגל שיפרה בעזרת עדכון BERT.
היכולת של גוגל להתאים את תוצאות החיפוש לכוונת הגולש משפרת את חוויית המשתמש ומסייעת למשתמשים למצוא במהירות וביעילות את המידע או המוצרים הרלוונטיים להם. זהו גם אתגר והזדמנות למקדמי אתרים ואנשי SEO, שצריכים להבין ולהתאים את אסטרטגיות התוכן והקידום שלהם לכוונות החיפוש השונות.
בעיניי מדובר כבר היום באחד הנושאים הכי משמעותיים בהשפעה על דירוגים בגוגל והבנה טובה יותר מהו סוג התוכן הנדרש כדי לקבל דירוגים בכל ביטוי בגוגל.
Circle to Search:
מאז הימים הראשונים שלה, גוגל שמה לה למטרה לחבר בין סקרנות האנשים למידע שהם מחפשים. בעזרת השקעות בתחום הבינה המלאכותית, גוגל פיתחה דרכים חדשות לבטא את מה שאנו מחפשים, בדרך הטבעית ביותר עבורנו.
מעבר לטקסט, כבר הפכה גוגל את החיפוש באמצעות קול, מציאת שם של שיר על ידי שירה או חיפוש מה שאנו רואים באמצעות Lens, לאפשרי. עם כל פריצת דרך טכנולוגית, גוגל התקרבה יותר לעזור לנו לחפש בכל דרך ובכל מקום.
ועכשיו היא משתפת את השלב האחרון לעבר מטרה זו: Circle to Search.
הטלפונים שלנו הם חלון למידע של העולם – אם זה לחקור תחביב, לפתור בעיה, לקנות מתנה מושלמת, ללמוד מיומנות חדשה או פשוט למצוא סיבה לחייך. לכן, גוגל מציגה את Circle to Search, דרך חדשה לחפש כל דבר בטלפון האנדרואיד שלך ללא החלפת אפליקציות. עכשיו, באמצעות תנועה פשוטה, אתה יכול לבחור את מה שמעניין אותך בכל דרך שנראית לך טבעית – כמו לעגל, להדגיש, לכתוב או להקיש – ולקבל מידע נוסף בדיוק שם שאתה נמצא.
Circle to Search יכול לעזור לך לזהות מהירה של פריטים בתמונה או בווידאו. פרסומות רלוונטיות ימשיכו להופיע במקומות מוקדשים ברחבי העמוד.
לדוגמה, אולי אתה צריך עזרה בזיהוי כמה פריטים שיוצר לבש בווידאו של "הלבוש של היום", אך הוא לא סימן את המותגים. פשוט לחץ לחיצה ארוכה על כפתור הבית או על סרגל הניווט בטלפון האנדרואיד שלך כדי להפעיל את Circle to Search. משם, אתה יכול לבחור כל פריט שאתה רואה באמצעות התנועה המועדפת עליך – כמו לעגל את המשקפיים שלהם – כדי למצוא במהירות אופציות דומות וקנייניות מקומות קנייה ברחבי האינטרנט. אתה יכול גם לכתוב את התיק ולהקיש על המגפיים כדי לחפש אותם גם כן – הכל בלי לעזוב את המקום שבו
בנוסף כתבנו כבר על NOTES ו- FOLLOW , פיצ'רים נוספים עליהם הכריזה גוגל שישתלבו בתוצאות החיפוש ונראה שהולכים להיות לא מעט שינויים נוספים שגוגל תכריז עליהם בשנה הקרובה שישנו את כל מה שהכרנו עד כה על מבנה תוצאות החיפוש בגוגל.
כפי שראינו, שנת 2024 מציינת נקודת מפנה בעולם ה-SEO וקידום אתרים. השינויים המרכזיים שגוגל מביאה, כולל המעבר ל-Search Generative Experience, השימוש במודל Gemini, והטמעת אלמנטים חדשים כמו Circle, דורשים מחשבה מחודשת והתאמה של אסטרטגיות ה-SEO. על מקדמי האתרים ואנשי ה-SEO להיות מוכנים להתמודד עם השינויים האלה, להבין את ההשפעות שלהם על תוצאות החיפוש, ולנצל את ההזדמנויות החדשות שהם מציעים.