כאשר המטרה היא להיות ראשון בגוגל – יש לבצע קידום בגוגל, ואחד הכלים בהם משתמש כל מקדם אתרים הוא בניית והחלפת קישורים. בין אם אתם עוסקים בקידום אתרי איקומרס ובין אם בקידום אתרים אחרים, עליכם לנתח קישורים לעומק, וישנם כלים שיעזרו לכם.
היכרות עם כלי ניתוח קישורים
Moz Pro
Moz Pro הוא אחד הכלים הראשונים לבדיקת הקישורים הנכנסים של האתר. כלי זה עבר כמה עליות ומורדות לאורך השנים, אבל מאז שהחליט להתמקד מחדש בקידום בגוגל (SEO) התוכנה עשתה כברת דרך.
Ahrefs
התחיל את דרכו ככלי לבדיקת קישורים נכנסים, אך לאחרונה יש לכלי זה עוד הרבה תכונות חדשות כמו למשל מחקר מילות מפתח.
SEMrush
SEMrush הוא כלי מחקר ומעקב אחר מילות מפתח שנחשב למוכר, לאחרונה הוסיפו כלי נוסף לארסנל התכונות שלהם, מה שעוזר לכם לפקח על פרופילים של קישורים נכנסים.
Majestic
זהו אחד הכלים הוותיקים שיש בסביבה לניתוח קישורים, אך האם בהכרח זה אומר שכלי זה מציע את התכונות הטובות ביותר?
איזה כלי הכי טוב למציאת הזדמנויות קישורים חדשות?
כדי להחליט מה הכלי שישמש אתכם עליכם לבדוק איזה כלי מציע לכם את התכונות הטובות ביותר, לא רק עבור מציאת קישורים נכנסים, אלא גם כדי לעזור לכם לבנות קישורים חדשים.
בואו נראה מה מציע כל כלי במחלקה זו.
- Moz Pro – כולל תכונת "Link Intersect" שעוצבה במיוחד לבניית קישורים. כלי זה יבדוק את הקישורים הנכנסים של כל האתרים שהכנסתם והוא יודיע לכם איזה אתרים לא מקשרים אליכם, אלא למתחרים שלכם.
- Ahrefs – לפלטפורמה זו יש כמה תכונות שפותחו במיוחד עבור בניית קישורים, לדוגמה התכונה השימושית "Best By Links". תכונה זו מאפשרת לכם לגלות באילו דפים באתר יש הכי הרבה קישורים נכנסים. זה מועיל כי כך אתם יכולים לראות איזה סוג של תכנים כבר עובדים.
- SEMrush – ל- SEMrush יש תכונה שנקראת "כלי לבניית קישורים". כפי שניתן לצפות, כלי זה עוצב במיוחד כדי לעזור לכם למצוא הזדמנויות חדשות ולהשתמש במייל כדי לקבל קישורים רצויים. תכונה זו עוזרת לכם למצוא אוטומטית את הלקוחות הפוטנציאליים הטובים ביותר לבניית קישורים לאתר.
- Majestic – רוב הכלים לניתוח קישורים מתמקדים בסמכות האתר ולא ברלוונטיות שלו. מג'סטיק מאפשרת לכם להתמקד בבניית קישורים נכנסים מאתרים בענף שלכם בעזרת תכונה סופר ייחודית ומועילה שנקראת "Topical Trust Flow".
מהם ה- "X Factors" שהופכים כל כלי לייחודי?
Moz Pro
השיקה גרסה חדשה ומעודכנת לאחרונה עם פיצ'ר שמאפשר לכם לסנן קישורי ספאם, מה שמועיל מאוד לתיעדוף הזדמנויות לבניית קישורים.
Ahrefs
כמעט לכל מנתח קישורים נכנסים יש תכונת "Best by Links" אשר מציגה דפים עם הכי הרבה קישורים נכנסים. מנגד היא לא מראה מה הקישורים שאינם עובדים. ל- Ahrefs יש תכונה שמראה לכם דפים שמקבלים הרבה קישורים עכשיו.
SEMrush
מדד ה-SEO של SEMrush, אינו מבוסס רק על קישורים. במקום לסנן דואר זבל, הם מסתמכים גם על כמות התנועה של מנועי החיפוש לאתר ודירוגים של מילות מפתח כדי להבין אם גוגל מחשיבה אתר כסמכותי או לא.
Majestic
ה-X Factor של Majestic הוא בהחלט תכונת ה- "Trust Flow". תכונה זו אינה קשורה לנושאים, כי אם ליכולת לבדוק האם הקישורים שיש לאתר המפנים אליו, מגיעים ממקורות שנחשבים למאוד מהימנים.
לסיכום, כדי להכתיר כלי ניתוח אחד כטוב ביותר עליכם לקחת בחשבון הרבה גורמים, לרבות מחיר קידום אתרים. אך מומלץ לעשות זאת כדי לקבל את התמורה המלאה להשקעה שלכם ולא פחות חשוב – להשיג את המטרה הנעלה והיא להיות ראשון בגוגל!