שנת 2023 אוטוטו כאן וזה הזמן לרענן את המדריך שכתבנו בעבר על קידום במנועי חיפוש ולבדוק מה ה- market share של כל מנוע חיפוש נכון להיום ואילו מנועי חיפוש עדיין רלוונטיים בימינו.
אז אפשר לראות שגוגל שומרת לאורך השנים על ההגמוניה וגם בשנת 2023, מנוע החיפוש המוביל בחיפושי גולשים הוא גוגל עם למעלה מ- 90% מהחיפושים של גולשים ברחבי העולם.
המלחמה של רוסיה-אוקראינה יצרה שינוי ב- 2022 שהחל לבוא לידי ביטוי עם פחות שימוש ביאנדקס ומעבר של יותר משתמשים לחפש בגוגל.
זו החלוקה העדכנית נכון לחודש ספטמבר 2022 לפי סימילאר ווב:
למידע נוסף על:
קידום אתרים בבינג
קידום אתרים ביאהו
לסיכום,
אם יש לכם תכנית לקדם את האתר שלכם במספר מדינות שונות (קידום בינלאומי), כדאי שתכירו את מנועי החיפוש השונים.
בגדול, כל עוד אתם מתמקדים בקידום בגוגל, אתם מכסים את מרבית הגולשים במרבית המדינות.
אם אתם מתכננים לקדם את האתר שלכם בסין, קוריאה, יפן, ארה"ב או סין – שווה לקחת בחשבון את מנועי החיפוש הנוספים וליצור גם בהם נוכחות.
מנועי חיפוש מובילים בחתך גלובאלי
קידום אתר במנועי חיפוש בארה"ב – בינג ויאהו
אז כפי שכבר הבנתם, אם אתם מחפשים לקדם את האתר שלכם בחו"ל, יש מגוון מנועי חיפוש שכדאי להכיר, אם כי עדיין גוגל יהיה מנוע החיפוש המוביל שבו נשקיע את מירב מאמצי הקידום. כפי שניתן לראות מצילום המסך הבא (שנלקח מאתר statcounter), אם אתם צריכים לקדם את האתר שלכם בארצות הברית, מומלץ לכם לקחת בחשבון גם את יאהו ובינג, שמחזיקים יחד ב- 10% מחיפושי הגולשים.באילו מנועי חיפוש כדאי לקדם אתר ברוסיה?
כאן המצב מאוד מעניין. עד שנת 2022, גוגל ומנוע החיפוש הרוסי המוביל יאנדקס התחלקו פחות או יותר שווה בשווה בנתח החיפושים המקומי של הגולשים.באיזה מנוע חיפוש כדאי לקדם את האתר בסין?
סין מאז ומתמיד לא אהבה להכניס "אורחים" לשטחה ורוב הגולשים משתמשים באפליקציות ואתרים מקומיים. זה קורה בעולם הרשתות החברתיות עם אפליקציית WECHAT שאפשר לומר מנהלת את כל היומיום של האזרחים הדיגיטליים במדינה וגם בכל הקשור לשימוש במנועי חיפוש, בסין צריך להכיר את השמות הבאים:- BAIDU – כאן תוכלו לקרוא עוד על קידום אתרים בביידו
- Sogou
- Haosu – שניתן למצוא תחת so.com