תגית ALT (אלט) והשפעתה על קידום תמונות בגוגל

הנושא של קידום תמונות בגוגל מתפתח והופך מהותי יותר ואם אתם רוצים להיות בעניינים אתם חייבים להקפיד  לא רק על הטקסטים של האתר שלכם והאתר עצמו שיהיו מותאמים לגוגל אלא גם התכנים הוויזואליים שלכם, התמונות למשל. יותר ויותר אנשים משתמשים היום בפיצ'ר חיפוש בתמונות של גוגל והרבה שאילתות חיפוש מעלות היום גם תוצאות בתמונות לצד תוצאות הטקסט הרגילות. לכן, נסביר לגביו היום.

תמונות עוזרות למשתמשים להבין טוב יותר את התוכן שלכם, הן מוסיפות מימד ויזואלי לתוכן ומפעילות בצורה מעמיקה ויעילה יותר את  המוח האנושי, כנראה שלא סתם אומרים ש"תמונה אחת שווה אלף מילים". לכן חשוב תמיד להשתמש בתמונות בתכנים שלכם, מפוסטים בבלוג ועד לעמודים הראשיים באתר וכמובן בדפים מכירתיים של מוצרים ושירותים. אך העלאת התמונה לבדה, ללא אופטימיזציה מתאימה לגוגל, זה פשוט לא מספיק.

מה זו תגית ALT?

תגית אלט ALT היא התגית החשובה ביותר בהשפעה על קידום תמונות בגוגל.  גוגל לא ממש יודעת לקרוא תמונות (הטקסט שמופיע על התמונה) ולכן הדרך שלנו לעדכן את גוגל במה עוסקת תמונה היא באמצעות שילוב מילות מפתח על גבי תגית אלט.    גם מבחינת חוקי הנגישות, כל אתר מחויב לעדכן בכל תמונה תגית ALT רלוונטית.

יש להבדיל בין תגית ALT לבין כותרת תמונה (Title).

את תגית ה- ALT ניתן לראות רק בקוד הדף, בעוד שהטייטל הוא הטקסט שיוצג במעבר עכבר על התמונה.  מה שיותר חשוב מבחינת SEO הוא תגית ה- ALT ולא הטייטל (שכמובן לא מזיק).

בדיקת טקסט בתגית ALT בקוד הדף

 

כך נראה הטייטל (כותרת) התמונה במעבר עכבר:

כותרת תמונה במעבר עכבר

איך מעדכנים תגית אלט (טקסט אלטרנטיבי)

עדכון כותרת ALT מתאפשר כיום בכל מערכת ניהול פופולארית כמו וורדפרס / WIX וכד'.

הנה דוגמה באתר וורדפרס, בו תוכלו לעדכן תגית ALT ותגית טייטל לתמונה (בהגדרות התמונה):

הוספת תגית אלט באתר וורדפרס

כתבו תגית Alt Text ידידותי ל-SEO

עבור קידום תמונות בגוגל חשוב מאוד להקפיד לכתוב ולהגדיר את תגית הטקסט האלטרנטיבי (תגית ALT) לקבצי התמונות שלכם. זהו טקסט חלופי לתיאור התמונה, למצבים בהם גוגל לא מצליח "לראות" את התמונה עצמה כמו שצריך או שדפדפן לא מצליח לטעון את התמונה משום מה. זה דומה לסעיף לגבי כותרת התמונה / שם הקובץ, רק שה- Alt Text לתמונות כולל תיאור יותר ארוך למה רואים בתמונה ולמהות שלה – זה בהחלט חשוב לנושא של SEO לתמונות.

משקל תמונות – כווצו את התמונות שלכם

בימינו גוגל מעניק חשיבות גבוהה לחוויית משתמש ובדגש על זמני טעינה באתר.  תמונות "כבדות" עלולות להשפיע על זמני טעינה ולפגוע בחוויית המשתמש.  על כן, מומלץ להקפיד שאף תמונה באתר לא תעבור את ה- 100-150KB.

כאשר מעלים תמונות לאתר שלכם, חשוב לכווץ אותן בצורה חכמה ויעילה, מבלי לפגוע באיכות התצוגה לגולש אך בו זמנית מבלי להעמיס על האתר מבחינת אחסון ומשאבים הדרושים לטעינת התמונה. כאשר גוגל רואה קובץ תמונה כבד מאוד באתר, מנוע החיפוש מאוד "לא אוהב" את זה ויכול לפגוע בדירוג הדף והאתר, בין היתר כי זה פוגע במהירות האתר – פרמטר סופר חשוב היום בגוגל.

יש כלים ייעודיים לכיווץ תמונות, המקטינים את נפח הקובץ אך ללא פגיעה באיכות התצוגה למשתמש הקצה. שימו לב שהאיכות טובה גם במובייל וגם בדסקטופ. צעד נוסף ויעיל אפילו עוד יותר יהיה גם להעלות כווצי תמונות מכווצים וגם להשתמש במערכת CDN לתמונות, מה שמשפר עוד יותר את מהירות טעינת התמונות לכל משתמש קצה ומפחית את העומס על שרת האחסון שלכם.

לצד כיווץ קבצי תמונות, מאוד מומלץ (לעיתים זה חובה, למשל ב-AMP) להגדיר מראש את רוחב וגובה התמונות שלכם, זה משפר את חוויית המשתמש ולכן גם את הדירוג של גוגל. באותו אופן יש ליישם תמונות רספונסיביות, המתאימות עצמן היטב גם למשתמשי מובייל וגם למשתמשי דסקטופ.

מוזמנים לקרוא קייסטאדי על כלים בהם השתמשנו לשיפור מהירות אתר

 

צרו תמונות ייחודיות

אתם רוצים שהתמונות שלכם יקבלו נוכחות ויקבלו את תשומת לב הגולשים עם האפקט המשמעותי ביותר, אנו ממליצים לכם להעלות תמונות ייחודיות, מקוריות ושלכם על פני תמונות גנריות או תמונות ממאגרי סטוקים של תמונות שכבר מופיעות בעוד עשרות אתרים ברשת.

 

התאימו אישית את שמות קבצי התמונות

לשם/כותרת קובץ התמונה גם יש משמעות מבחינת קידום תמונות בגוגל, לכן הקפידו להגדיר את שם הקובץ של כל תמונה עם שם תיאורי טוב, עשיר במילות מפתח רלוונטיות. הזחלן של גוגל בודק גם את זה ושם קובץ שעבר אופטימיזציה יכול לקדם את התמונה שלכם בחיפושים רלוונטיים וגם את הדף כולו.

 

לסיכום: אופטימיזציה של תמונות וקידום תמונות בגוגל הוא ממש לא עניין שולי וזניח אלא מרכיב שהולך והופך יותר ויותר משמעותי בתמונה הכוללת של SEO והצלחת האתר שלכם בסביבה התחרותית של חיפוש גוגל. שימו על זה את הדגש הראוי.

מאמרים נוספים