יש כיום לא מעט כלים שעוזרים לנו לבחון נתוני SEO של אתרים שונים, בין היתר כלים אלו משמשים מקדמי אתרים בעיקר לניתוח מתחרים וניתוח נתוני האתר שלהם.
אחד הכלים המוכרים והמוערכים בשוק הוא Ahrefs.
Ahrefs משמש ככלי לסריקת אתרים, המציג מגוון נתונים כמו:
- כמות דומיינים שמקשרים לדומיין / לדף – Referring domains
- כמות קישורים כוללת לדומיין / לדף – Backlinks
- ציון איכות הקישורים לדומיין (DR – ברמת הדומיין, UR – ציון לדף ספציפי).
- כמות ביטויים מדורגים מהדומיין + מיקומים בגוגל – Organic keywords
- הערכת תנועת גולשים אורגנית לאתר על סמך דירוגי האתר – Organic traffic.
- הערכת שווי טראפיק – Traffic value
הערכת שווי טראפיק:
נתון זה מציג הערכה לשווי הטראפיק האורגני של הדומיין בהתאם לדירוגים שלו בגוגל.
הנתון מחושב לפי סך הביטויים שהאתר מדורג בהם בעמוד הראשון (באופן אורגני) ומעריך מה הייתה העלות החלופית במידה והאתר לא היה מדורג אורגנית בביטויים אלו – אלא מקבל הקלקות בחיפוש ממומן בביטויים אלו.
אופן החישוב:
המספר שמתקבל נותן הערכה מה שווי תנועת הגולשים האורגנית של האתר.
אפשר גם להסתכל על זה לפי: כמה כסף חסך הדומיין על קידום ממומן כתוצאה מההופעה בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות בביטויים השונים.