עדכון ענק של גוגל – מרץ 2024: עדכון מדיניות הספאם, תוכן AI ועוד

עדכוני אלגוריתם הם דבר נפוץ ובשנים האחרונות כמעט יומיומי בגוגל.  אבל מדי פעם יש עדכון שנועד לטלטל משמעותית את תוצאות החיפוש.

עדכון הליבה של מרץ 2024 מסתמן כאחד כזה וצפוי להימשך 30 יום!!!  צפו לתנודתיות.

העדכון נועד לשפר את איכות החיפוש על ידי הצגת פחות תוכן שנראה כאילו נוצר כדי למשוך קליקים, ויותר תוכן שאנשים מוצאים שימושי.

בפוסט זה, ניכנס לפרטים נוספים לגבי העדכון ומדיניות הספאם.

עדכון הליבה של מרץ 2024

עדכון הליבה של מרץ 2024 הוא עדכון מורכב יותר מהעדכונים הרגילים וכולל שינויים במספר מערכות הליבה. זה גם מסמן אבולוציה באופן שבו גוגל מזהים שימושיות התוכן. כמו שאנו משתמשים במספר מערכות כדי לזהות מידע אמין, גוגל טוענים ששיפרו את מערכות הדירוג המרכזיות שלנו כדי להציג תוצאות יותר שימושיות באמצעות מגוון של אותות וגישות חדשניות. אין עוד אות או מערכת אחת שמשמשת לכך.

מכיוון שזהו עדכון מורכב, ההפצה עשויה לקחת עד חודש. סביר להניח שיהיו יותר תנודות בדירוגים מאשר עם עדכון ליבה רגיל, ככל שמערכות שונות מתעדכנות ומחזקות זו את זו.  אין דבר חדש או מיוחד שיוצרים צריכים לעשות עבור עדכון זה, כל עוד יש באתר תוכן טוב שנועד לאנשים.

מדיניות הספאם החדשה של גוגל

כתבנו בעבר על הנחיות ה- SEO של גוגל ומדיניות הספאם.  מדיניות הספאם נועדה לטפל במניפולציות שיכולות להשפיע על איכות תוצאות החיפוש של Google.

גוגל מתמקדים בשלושה מקרי ספאם עיקריים:

  • שימוש לרעה בדומיינים שפג תוקפם
  • שימוש לרעה בתוכן AI (בכמויות אינטנסיביות)
  • שימוש לרעה בקישורים מאתרים.

גוגל מעדכנים שכחלק מהעדכון, אתרים רבים עשויים לקבל הודעות ענישה דרך חשבון ה-Search Console הרשום שלהם ויכולים לבקש לשקול מחדש את הפעולה.

שימוש בדומיין לאחר שפג תוקפו אינו משהו שאנשים עושים בטעות. זוהי פרקטיקה שמשתמשים בה אנשים שמקווים לדרג גבוה בחיפוש עם תוכן בעל ערך נמוך באמצעות שימוש במוניטין של שם דומיין מהעבר. לרוב, דומיינים אלה אינם מיועדים למציאתם על ידי מבקרים בדרך אחרת מלבד דרך מנועי חיפוש. זה בסדר להשתמש בשם דומיין ישן עבור אתר חדש ומקורי שתוכנן לשרת אנשים קודם כל.  זו טקטיקה ידועה של מקדמי אתרים.

הוספה של תוכן באופן מסיבי לאתר – אחת התופעות הישירות שראינו בעקבות כניסת כלי ה- AI, הוא יצירה מסיבית של תוכן AI.  בעלי אתרים רבים שמכירים בחשיבותו הרבה של תוכן לאתר, החלו להעלות תוכן בקצב גבוה במיוחד, דבר שעלה על הרדאר של גוגל.  אתרים כאלו עלולים לקבל עונשים.

עדכון גוגל מרץ 2024

פרקטיקה זו מתמקדת בדרך כלל ביצירת כמויות גדולות של תוכן לא מקורי שמעניק ערך קטן או אפסי למשתמשים, לא משנה איך הוא נוצר.

שימו לב למשפט האחרון של גוגל  –  "לא משנה איך הוא נוצר".  לגוגל אין בעיה עם תוכן שנוצר באמצעות AI, יש לה בעיה עם תוכן שמיוצר בלי שום ערך לגולש.  גם תוכן ב- AI אפשר לכתוב ולבנות נכון ועם ערך ואפילו משהו אישי.

מדיניות זו מעדכנת את מדיניות הספאם הקודמת על תוכן שנוצר באופן אוטומטי, ומבטיחה שגוגל תוכל לנקוט פעולה נגד שימוש לרעה בתוכן שיוצר באופן מסיבי וללא ערך כפי שנדרש, לא משנה אם התוכן נוצר באמצעות אוטומציה, מאמצים אנושיים, או שילוב של תהליכים אנושיים ואוטומטיים.

האם זה שינוי באופן שבו Google רואה תוכן AI במונחים של ספאם?

המדיניות החדשה מאפשרת לזהות ולטפל בפרקטיקות שמטרתן למניפולציה של דירוגי חיפוש באמצעות יצירת תוכן בקנה מידה גדול, בלי להתחשב באיכותו או בשימושיותו למשתמשים. המדיניות המעודכנת מבהירה שלא משנה איך התוכן נוצר – אם באמצעות אוטומציה, מאמצים אנושיים, או שילוב של שניהם – העיקר הוא שהתוכן צריך להיות שימושי ומועיל למשתמשים, ולא רק לשרת כדי למניפולציה של דירוגי חיפוש.

וכרגיל קישורים..

שימוש לרעה במוניטין אתר הוא כאשר אתרים מנסים להשתמש במוניטין של אתרים אחרים כדי לשפר את דירוגי החיפוש שלהם באופן לא הוגן. זה יכול לכלול טקטיקות כמו יצירת קישורים מלאכותיים או העתקת תוכן מאתרים בעלי מוניטין גבוה כדי להטעות את מנועי החיפוש.  חייב לציין שאני לא רואה כאן שינוי משמעותי מהעבר וגוגל תמיד יחפשו לזהות קישורים "מלאכותיים וקנויים" לעומת "קישורים טבעיים".

כמו בעבר, אתרים שקיבלו הודעת ענישה מגוגל בקונסול יוכלו לבקש בדיקה ושיקול מחדש דרך חשבון ה-Search Console.

כאן תוכלו לקרוא קייסטאדי איך הצלנו אתר מעונש

מאמרים נוספים