SEO בשנת 2021

בכל שנה אנחנו רגילים לקרוא מאמרים שמתיימרים לבחון האם ה- SEO מת או עדיין חי?

מי שמתעסק ב- SEO יודע שלא רק שה- SEO לא מת, הוא רק ממשיך לבסס את מקומו ואת חשיבותו בעוגת השיווק הדיגיטלית.  אז החלטתי לרכז לכם קצת מספרים וסטטיסטיקות עדכניות על SEO לקראת שנת 2021.

 

החשיבות של SEO בשנת 2021:

  • למעלה מ- 50% מתנועת הגולשים לאתרי אינטרנט – מגיעה מחיפוש אורגני
  • אחוזי ההמרה/סגירה של לקוחות מ- SEO – קרוב ל- 15%!
  • גולשים עדיין רואים בתוצאות אורגניות אמינות יותר מתוצאות ממומנות.
  • עסקים שמשלבים אסטרטגיית SEO משולבת עם PPC בגוגל – מקבלים בממוצע 25% יותר הקלקות ומעל 27% רווחים מעסקים שבוחרים בערוץ אחד בלבד.

 

 

תוצאות החיפוש בגוגל:

  • גוגל שולטת: מעל 75% מנתח השוק של מנועי חיפוש
  • בכל יום יש מעל 3.5 מיליארד חיפושים בגוגל
  • בכל שניה מעל ל- 75000 חיפושים בגוגל
  • פחות מ- 5% מהגולשים צופים בתוצאות הדף השני בגוגל
  • 5 התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות קרוב ל- 70% מהקלקות הגולשים.
  • התוצאה האורגנית הראשונה מקבלת מעל 30% CTR.
  • למעלה מ- 60% מהחיפושים בדסקטופ ומעל 30% מהחיפושים במובייל – מסתיימים ללא הקלקות בכלל (מקבלים תשובות במסגרת תוצאות החיפוש).
  • קרוב ל- 70% מחיפושים הגולשים – חיפושים המכילים 4 מילים לפחות (זנב ארוך).
  • 1 מכל 5 גולשים יקליק על יותר מתוצאת חיפוש אחת.
  • 15-20% מהחיפושים בכל יום – חיפושים חדשים שמעולם לא חופשו בעבר
  • 20% מהחיפושים במובייל – חיפושים קוליים (Voice search)
  • אתרים שעולים בתוצאות הראשונות בחיפושים קוליים ואתרים המוצגים בתוצאה 0: אתרים בעלי פרופיל קישורים איכותי (דירוג מעל 70 בארה"ב) ואתרים בעלי אבטחה HTTPS.

קידום לוקאלי:

  • מעל 40% מהחיפושים במובייל הם חיפושים לוקאליים (חיפוש באזור של המחפש / מקום שהמחפש רוצה להגיע אליו)
  • 76% מהגולשים שמחפשים עסקים בסביבה שלהם במובייל, מבקרים בהם תוך 24 שעות
  • 28% מתוכם גם מבצעים רכישה
  • מעל 50% מהחיפושים לעסקים במובייל, מתמקדים בחיפוש אחר שעות הפעילות והוראות ניווט למקום.

מדדים שמשפיעים על SEO בשנת 2021:

  • יש למעלה מ- 200 מדדים שונים שמשפיעים על אלגוריתם דירוג התוצאות בגוגל.
  • 3 המדדים החשובים והמשפיעים ביותר: קישורים, תוכן, RankBrain
  • מעל 50% מהאתרים בדף הראשון בגוגל (בביטויים שונים) בעלי אבטחת Https
  • קיימת קורלציה ברורה בין זמן טעינה מהיר לבין אתרים שמדורגים בדף הראשון בגוגל.
  • מחקר של Searchmetrics בדק ומצא שזמן שהייה ממוצע באתרים שנמצאים בדף הראשון בגוגל – מעל 3 דקות.

החשיבות של קישורים בקידום אתרים:

  • באופן כללי, ככל שדף מקבל יותר קישורים – כך הוא גם מקבל יותר טרפיק.
  • מספר הדומיינים המקשרים לאתר – הוא אחד המדדים הבולטים והמשפיעים ביותר על קידום אתר.
  • ליותר מ- 55% מהדפים ברשת אין כלל קישורים
  • ליותר מ- 70% מהאתרים יש קישורים לדומיינים שמקשרים אליהם (דו צדדי).
  • דפים שמדורגים על ביטויים תחרותיים רבים, מקבלים קישורים חדשים מדי חודש.
  • טקסט עוגן מדויק עדיין בעל תפקיד חשוב ומשפיע ב- SEO.

נתונים על תוכן + מילות מפתח:

  • 8% משאילתות החיפוש בגוגל הן "שאלות".   צרו תוכן שנותן מענה לשאלות גולשים.
  • חברות שמשקיעות ביצירת תוכן באופן קבוע בבלוג שלהן, מקבלות כמות גדולה יותר של קישורים לאתר
  • עדכון תכנים באתר משפר מיקומים ומגדיל משמעותית טרפיק אורגני לאתר
  • תוכן המשלב קטעי וידאו באתר מייצר יותר המרות מתוכן טקסטואלי בלבד
  • ביטויי זנב ארוך בטייטל מגדילים את אחוז ההקלקה (CTR)
  • אורך התוכן הממוצע בביטויים תחרותיים בדף הראשון בגוגל ארה"ב – 1890 מילה
  • תוכן ארוך יותר מקבל יותר קישורים מאשר מאמרים קצרים.
  • פחות מ- 40% מהאתרים מפרסמים תוכן לפחות פעם בשבוע.

 

Video SEO – קידום סרטונים בגוגל

  • דפי תוכן באתר שיש בהם סרטון – בעלי סיכוי גבוה יותר להופיע בדף הראשון בגוגל
  • משך ממוצע של סרטון מדורג בדף הראשון בגוגל – מעל 14 דקות!
  • יש קורלציה ישירה בין כמות אינטראקציה עם סרטון (לייקים, תגובות, שיתופים, צפיות) לבין דירוג סרטונים בדף הראשון בגוגל.
  • סרטוני יוטיוב שמובילים למנויים (Subscribers) חדשים – בעלי סיכוי גבוה יותר להיות מדורגים בדף הראשון בגוגל

SEO – כמה זה עולה?

  • רוב חברות ה- SEO גובות תשלום חודשי של 500-1000$ בממוצע
  • עלות שעת עבודה ממוצעת ב- SEO: 70-150$
  • עלות ממוצעת (בארה"ב) לקישור: 360$
  • עלות ממוצעת (ארה"ב) לרכישת פוסט אורח עם קישור: 78$

 

הקליקו ובדקו: האם קידום אתרים זה בכלל שירות שמתאים לכם?

 

הנתונים נאספו על סמך מחקרים ומאמרים שפורסמו באתרים:

Backlinko, Ahrefs,sparktoro, search engine watch

מאמרים נוספים