כמה זמן צריך לקדם אתר לפני שרואים תוצאות?

זוהי ללא ספק אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים המתעניינים בתחום. הדבר נכון במיוחד לבעלי אתרים, שלרוב להוטים לראות את האתר שלהם מטפס במעלה תוצאות החיפוש. איך שלא נהפוך את זה – קידום אתרים אורגני לוקח זמן. לפעמים יותר – לפעמים פחות. ישנם לא מעט משתנים שמשפיעים על כמה זמן ייקח לכם לקדם אתר, ותתפלאו לשמוע שחלקם אפילו לא בשליטתו המלאה של המקדם.

אמ;לק – לפחות 3 חודשים עד שהאתר שלכם יתחיל להתקדם בגוגל

קידום אתרים בגוגל מצריך לפחות חודשיים בתחילת הפעילות עבור תהליכים קריטיים כגון:

לאחר שמסתיימת העבודה על התהליכים האלה, מתחילה עבודה שוטפת של כתיבת תכנים לאתר ובניית מוניטין לאתר באמצעות קישורים.

חשוב לציין שלכל תחום ולכל מילה יש תחרותיות שונה ולכן לא ניתן לתת תשובה גורפת לשאלה "כמה זמן לוקח לקדם אתר".  מהניסיון שלנו, לוקח בין 3-6 חודשים להכניס ביטויים ראשונים (ופחות תחרותיים) לעמוד הראשון בגוגל.

ביטויים תחרותיים – יכול לקחת גם שנה ויותר.

מומלץ לבדוק עם חברת הקידום שלכם כבר בתחילת הפעילות – מה המתודולוגיה שלה ותוך כמה זמן היא מעריכה שיהיו תוצאות.

 

משך קידום אתר תלוי קודם כל במתחרים שלכם 

הדינאמיקה של קידום אתרים אורגני היא במידה רבה כמו של מבחן הפסיכומטרי – בשני המקרים יש משקל ליחסיות. משמעות הדבר היא שהמיקום שלכם בתוצאות החיפוש, בתגובה לחיפושים מסוימים, נקבע גם ביחס לאתרים שמתחרים אתכם באותו תחום או נישה מקצועית. אתם לא לבד במערכה, ובכל תחום ניתן למצוא אתרים קטנים וגדולים, טובים יותר ופחות – שמתחרים אתכם על אותו נתח מהעוגה. לכן, כשאנחנו רוצים לדעת כמה זמן לוקח לראות תוצאות מהקידום האורגני – יש משמעות לכמות המתחרים שלכם, לוותק ולסמכותיות שלהם ולאיכות העבודה שהם בעצמם עושים בקידום האורגני. ככל שהמתחרים שלכם יותר חזקים ומשקיעים יותר בשיווק דיגיטלי, כך תצטרכו להתאמץ יותר – ועל פני יותר זמן – בשביל לחזות בתוצאות אמיתיות.

קידום שחור יכול לחסוך זמן בקידום אתר

ישנו מספר רב של משתנים כלליים שמשפיעים על איכות הקידום האורגני – איכות, כמות ואסטרטגיית התוכן, איכות, כמות ומקור הקישורים לאתר, מהירות הטעינה שלו, שביעות רצון הגולשים, רספונסיביות למובייל ולמסכים השונים – ועוד. לכל אחד יש חשיבות שונה במארג הקידום. הדרך המהירה ביותר לקדם את האתר היא לרוב באמצעות קישורים חיצוניים מאתרים אחרים. מה שקורה כתוצאה מכך זה שמקדמים רבים בוחרים להשתמש בטקטיקות קידום מפוקפקות ובלתי חוקיות, שנופלות תחת קטגוריה של "קידום כובע שחור" (Black Hat SEO). כחלק משיטות קידום אלו, הם מובילים ליצירת קישורים רבים תוך פרק זמן קצר, לרוב מאתרים לא איכותיים או לא רלוונטיים. הבעיה היא שמאז עדכון Penguin, כאשר גוגל שמה לב לעלייה חדה ולא טבעית בכמות הקישורים – היא מענישה. מוסר ההשכל הוא שקידום מהיר מאוד עשוי לפעמים לגרור עונשים ולהביא לפגיעה קשה בקידום בטווח הארוך – ויש להימנע מכך.

כובע לבן

הצד השני של המטבע הוא קידום כובע לבן (White Hat SEO). מה זה אומר? פשוט מאוד – לשחק לפי החוקים, ולא לנסות לרמות את האלגוריתם של גוגל. קידום אתרים נכון לא מוביל לענישה. הוא אמנם לוקח מעט יותר זמן, אבל בדיוק כמו שהקידום ייקח זמן – הוא גם יחזיק מעמד לאורך זמן. מה שאנו מנסים לומר, זה שכאשר שואלים "כמה זמן לוקח לראות תוצאות באמצעות SEO?", או כל אפיק אחר של שיווק דיגיטלי – יש משמעות לאיכות העבודה. בסופו של יום, בשביל לקבל מענה לשאלה הזאת, יש לענות, ואף יותר כדאי לענות, על השאלות הבאות:

  • האם האתר ודפיו השונים עולים במהירות?
  • האם המשתמש מקבל חווית גלישה איכותית, מהנה וזורמת?
  • האם האתר סובל משגיאות ובעיות טכניות?
  • האם האתר מותאם באופן מלא למובייל?
  • האם באתר יש בלוג ומועלים אליו מאמרים טובים וארוכים שמעניקים ערך לקוראים ועונים על השאלות שלהם?
  • האם פרופיל הקישורים של האתר תופח במידה טובה אך טבעית במרוצת הזמן, והאתר מקבל אזכורים באתרים איכותיים ורלוונטיים?
  • האם האתר נגיש לבעלי מוגבלויות?
  • האם האתר בעל חיבור מאובטח?

לסיכומו של עניין

אלו לא כל השאלות, אבל אלו שאלות מצוינות. ככל שתהליך הקידום בגוגל יהיה איכותי יותר – התוצאות יגיעו מהר יותר. זה הצד החשוב של המשוואה, וגם זה שתלוי בנו. בכל מקרה יש חשיבות עצומה לכמות ואיכות האתרים המתחרים, וזהו משתנה שאין למקדם אתרים שליטה עליו. כן חשוב להתחיל בלעשות מחקר מתחרים ולשאוב מכך נתונים, השראה ורעיונות. בשורה התחתונה, אם עושים עבודה טובה, שומרים על קידום נקי ונכון ולא סופגים עונשים – הרווח יהיה כולו שלכם בטווח הארוך.

מאמרים נוספים