קידום אתרים ביאהו | Yahoo!

קידום אתרים ביאהו
קידום אתרים ב- Yahoo

אתר יאהו הוקם בשנת 1994 על ידי ג'רי יאנג ודייוויד פילו בוגרי אוניברסיטת סטנפורד.   האתר החל את צעדיו הראשונים כמדריך אתרים בתור ספרייה המורכבת ממאגר של דפים רבים ואתרים שנסרקו.    בשנת 2002 רכשה יאהו את חברת Inktomi  ומאז החלה לשמש גם כמנוע חיפוש שמדרג ומתאים דפים לחיפושי הגולשים.

יאהו נחשב לאחד האתרים הבולטים והפופולאריים ביותר ברשת, כשבתחילת דרכו אף הציג תוצאות חיפוש שהתבססו על גוגל.

עם הזמן פיתחה אלגוריתמים משלה לדירוג תוצאות החיפוש והחלה להתחרות בגוגל.

הגורמים והפרמטרים שמשפיעים על דירוג אתרים ביאהו:

מילות מפתח:

בדומה לגוגל , גם במנוע החיפוש של יאהו יש תפקיד מרכזי למילות המפתח שמחופשות על ידי הגולשים.  מילות המפתח עוזרות למנועי החיפוש לאנדקס ולדרג את הדפים לפי הרלוונטיות שלהם למילות מפתח שונות.  יאהו מייחסת חשיבות גבוהה למילות מפתח אך מדגישה כי שיבוץ עודף (ספאם) של מילות מפתח יפגע בדירוג הדף בתוצאות החיפוש.    בחירת מילות מפתח לקידום משמשת כאלמנט קריטי בדירוג האתר.   למשל אם האתר שלכם מוכר מכוניות , לאו דווקא יהיה נכון לקדם אותו במונח מכוניות או אתר מכוניות  (כיוון שמדובר במילה כללית מדי שמתחרים עליה אתרים רבים).  נכון יותר יהיה לבחור מילות מפתח וביטויים ממוקדים שרלוונטיים לאתר (למשל מכוניות מרצדס).

 

מבנה האתר:

יאהו מייחסת חשיבות רבה למבנה האתר והאופטימיזציה של דפי האתר.  יצירת מבנה ואופטימיזציה לאתר, יבטיחו שמנוע החיפוש יוכל לסרוק את דפי האתר ללא בעיות ומחסומים כלשהם ובכך להגדיל את הסיכוי בקבלת דירוג גבוה.   במסגרת אופטימיזציה לאתר יש חשיבות להוספת תוכן איכותי ורלוונטי ממוקד מילות מפתח.  יש לשים לב ליחס קוד לתוכן באתר –  יש לוודא שיש יותר תוכן מקוד.  יש לוודא שהקוד נקי ולא מסורבל, ועדיף להפריד את הקוד של העיצוב מהקוד והתוכן של הדף.   התוכן צריך להופיע בחלק העליון של הדף כדי שלמנוע החיפוש יהיה קל לסרוק אותו בכל ביקור בדף.

 

ותק:

זה לא סוד שהתחרות ברשת גדלה מדי יום, כשמאות ואף אלפי אתרים מצטרפים בכל יום לרשת בכל תחום אפשרי.  יאהו מייחס חשיבות גדולה לותק האתר שלכם.  ככל שהאתר שלכם יותר ותיק ופעיל בתחומו – כך הוא יזכה ליותר קרדיט בדירוג.

 

קישורים:

קישורים נחשבים לאחד הפרמטרים החשובים במסגרת קידום באינטרנט. את הקישורים ניתן להוסיף בכל מקום ברשת (כל המרבה הרי זה משובח) – קישורים מפורומים, אתרי מאמרים, בלוגים, רשתות חברתיות, ספריות, אתרים מתחרים וכדומה.  ישנם מדדים רבים שישפיעו על איכותם והשפעתם של קישורים נכנסים לאתר שלנו.

 

מה זה קישור איכותי? קישור איכותי הוא קישור שמגיע ממקור איכותי – אתר רלוונטי בעל דירוג גבוה של קידום ביאהו.   איך תדעו אם האתר שמקשר אליכם מדורג טוב ביאהו?  פשוט חפשו את אותו אתר בשלל ביטויים רלוונטיים במנוע החיפוש של יאהו ותבדקו אם הוא מקודם.     ישנם הרבה אתרים ודומיינים שיאהו מחשיב כאמינים וככאלו ששווה לקבל מהם קישור – דומיינים ממשלתיים ודומיינים של מוסדות לימודים למשל        (.gov   .edu   .ac.il  וכן הלאה).

 

מיקום , מיקום ועוד פעם מיקום: היכן הקישור לאתר שלכם ממוקם?   שמעתי בעבר מיתוסים שונים, לפיהם קישור פוטר (קישור בתחתית כל דף באתר) אינו טוב או שקישור מתחתית העמוד פחות טוב מקישור מראש העמוד.  יש לי מילה אחת להגיד על זה  – Bullshit!      אין שום דבר רע מלקבל קישור רוחבי מכל דפי האתר.  אמנם רצוי שנקבל קישורים מכמה שיותר דומיינים – אך זה לא משנה אם מדובר בקישור מתחתית העמוד או מראש העמוד.     מצד שני, קישור מתוך הטקסט נחשב לאיכותי מאוד – כיוון שהוא יוצא מתוך הקשר לטקסט רלוונטי – על כן יאהו ומנועי חיפוש אחרים מעריכים יותר קישורים אלו.

 

קישורים על גבי טקסט עוגן: אם אנחנו מוסיפים קישור לאתר, חשוב שהוא יהיה על גבי טקסט עוגן של מילות מפתח.   דף על קידום ביאהו יש לקדם על הביטוי קידום ביאהו , כמו שדף על קידום בגוגל נקדם על הביטוי קידום בגוגל.   מומלץ ליצור גיוון בטקסטים המופיעים על גבי קישורים – למשל לדף העוסק בקידום בגוגל, ניתן לקשר גם מהביטוי קידום אתרים בגוגל למשל.

 

חד-כיווני או דו-כיווני: יאהו מעריך מאוד קישורים נכנסים חד-צדדיים לאתר.  ברגע שמדובר על קישור נכנס בלבד ולא על החלפת קישורים – יאהו מפרש זאת כהצבעת אמון גבוהה יותר באתר ועל כן חוזקו של קישור זה גדול יותר.

 

תכנון אתר לגולשים:

בנו את האתר שלכם וכתבו את התוכן קודם כל עבור הגולשים שלכם.  ככל שהתוכן והאתר שלכם יהיה יותר ידידותי ושימושי לגולשים – כך הם ישמחו לבקר בו.

כמובן שעליכם לקחת בחשבון שיבוץ מילות מפתח לטובת קידום במנועי החיפוש – אך אל תשכחו את הגולשים – הם בעדיפות ראשונה.

נסו להוסיף קישורים פנימיים בין דפי האתר, כדי ליצור תפריט ניווט ידידותי לגולשים שיהיו מעוניינים לקבל מידע רלוונטי נוסף בזמן שהם קוראים תוכן באתר.

מומלץ להוסיף בתחתית כל פוסט (או במהלך כל פוסט) קישורים למאמרים קשורים.

עיצוב האתר חייב גם הוא להיות ידידותי ומוכוון גולשים.   רוב האתרים ברשת דומים בצורה כזאת או אחרת אחד לשני.  דווקא האתרים בעלי העיצוב הייחודי נכנסים לתודעה ונזכרים יותר אצל הלקוחות.

 

מה יאהו לא אוהב בתוצאות החיפוש שלו?

  1. הונאות גולשים: דפים שלא תואמים לכותרת שמקשרת אליהם ולא נותנים ערך אמיתי לגולשים (דפים ללא תוכן איכותי וכדומה)  – דפים לא רלוונטיים לתוצאות החיפוש.
  2. הכפלות תוכן: אתרים ודפים שמציעים את אותו מידע ואותו תוכן.
  3. Black hat SEO: דפים שמסווים קישורים ותוכן.   דפים שמציגים לגולשים משהו אחד ולמנועי החיפוש משהו אחר  (cloaking).
  4. חוות תוכן וקישורים: חוות אתרים עם תוכן לא איכותי ובלי ערך לגולשים, שמקשרים ביניהם למטרות קידום בלבד.
  5. דפים שבנויים עבור מנועי החיפוש בלבד – תוכן לא קריא ובעל שיבוץ יתר של מילות מפתח.

 

קידום אתרים ביאהו – מה חדש?

יאהו לא אמרה נואש על המאבק נגד גוגל, והחל מ- 2010 איחדה כוחות עם מנוע החיפוש בינג.

בינג ויאהו כבר הודיעו שהתוצאות שמסופקות כיום ביאהו מסופקות על ידי מנוע החיפוש של בינג.  המנוע של בינג עדיין אינו מהווה איום על גוגל הגדולה, כשבארה"ב, פחות משליש מחיפושי הגולשים בלבד מבוצעים בבינג.

המאבק נמשך, בפברואר 2011 טענה גוגל שבינג מעתיקים ממנה את תוצאות החיפוש.

 

לסיכום:

אם אתם רוצים לעשות קידום אתרים ביאהו , מומלץ לכם לכוון את הכוחות שלכם וללמוד כיצד עושים קידום אתרים בבינג.   כמו שזה נראה כיום , התחרות העיקרית ברוב העולם תהיה בין שני מנועים אלו, כשגוגל נמצא בעדיפות ברורה.

מאמרים נוספים