דף הבית -> כללי -> קידום אתרים בבינג | Bing
קידום אתרים בבינג | Bing

קידום אתרים בבינג | Bing

קידום בבינג

קידום אתרים ב- Bing

תתחילו להתרגל , בינג, מנוע החיפוש של מייקרוסופט הולך ותופס תאוצה וכיום הוא מחזיק ביותר מ- 30 אחוז מהחיפושים בארה"ב.   אמנם אנחנו בישראל נעולים על גוגל, אבל בכל זאת כדאי שנלמד דבר או שניים על קידום אתרים בבינג.

 

בינג הוקם בשנת 2009 והוא למעשה הגרסה החדשה למנועי החיפוש הקודמים של מייקרוסופט.  אחד השינויים הבולטים שהפכו את בינג למתחרה מסוכן לגוגל, הוא שיתוף הפעולה שנעשה בין בינג ליאהו ובהמשך בין בינג לפייסבוק.

 

שיתוף הפעולה בין בינג ליאהו:

בשנת 2010 הכריזו מייקרוסופט ויאהו על שיתוף פעולה ביניהן.  במסגרת ההסכם הוחלט שתוצאות החיפוש של יאהו יסופקו על ידי מנוע החיפוש של בינג.

בכך מקוות שתי החברות לייצר תחרות ראויה לגוגל ששולט בשוק החיפוש העולמי.

יאהו ימשיך עדיין להיראות כמו יאהו, בינג ימשיך להיראות כמו בינג – אבל שני האתרים יציגו תוצאות חיפוש מבוססות בינג.

לפני ההסכם החזיקה יאהו בפחות מ- 20 אחוז מהחיפושים ובינג החזיקה קרוב ל- 12 אחוז מהחיפושים.  האיחוד המפורסם הוביל לסיטואציה בה בינג מחזיקים ביותר מ-30 אחוז מחיפושי הגולשים בארה"ב , ולפי מקורות רבים היד עוד נטויה.

 

שיתוף הפעולה של בינג עם פייסבוק:

תוסיפו לכך את העובדה שמייקרוסופט עשו שילוב כוחות נוסף עם פייסבוק – והרי לכם תחרות אמיתית.  לפי ההסכם בין שתי ענקיות האינטרנט, תוצאות החיפוש שיוצגו בתיבת החיפוש של פייסבוק יהיו אף הן מבוססות על בינג.

גוגל ניסתה להחזיר מלחמה כשהכריזה על הסכם לפיו היא תציג ותקבל תוצאות מטוויטר- אך כמובן שלא ניתן להשוות בין מאגר המידע שיש בפייסבוק לזה שיש בטוויטר.

 

קידום אתרים בבינג – האם בינג בכלל מכיר את האתר שלנו?

בחיפוש מהיר בבינג תגלו שהתוצאות של בינג לא כל כך דומות לתוצאות של גוגל ויותר מכך – בינג וגוגל סורקים ורואים את האתרים שלנו באופן שונה.  מבט קצר יגלה לנו שבינג מאנדקס מספר שונה של דפים מהאתר שלנו מאשר גוגל ואף רואה מספר שונה של קישורים נכנסים לאתר.  לכן רוב הסיכויים שאם אתם מקודמים בביטוי מסוים בגוגל – אתם לאו דווקא מקודמים בו גם בבינג.   אם אתם פונים לקהל יעד בחו"ל, קידום אתרים באינטרנט מחייב אתכם לחלק כוחות ולהתאים את האתר שלכם גם עבור קידום בבינג.

 

שלב ראשון הוסיפו את האתר שלכם לאינדקס של בינג.

דבר ראשון עלינו לצרף את האתר שלנו לבינג דרך ממשק ה- webmaster tools  של בינג.    ממשק ה- webmaster tool  של בינג אמנם אינו באותה הרמה שאנו רגילים מהממשק של גוגל, אך בהחלט ניתן ללמוד רבות על הצורה בה בינג רואה את האתר שלנו.

מבחינת מפת אתר, בינג וגוגל מקבלים את אותה מפת אתר XML.

שליחת מפת אתר XML לבינג נעשית בצורה הבאה:

עליכם להעתיק את הכתובת הבאה ולהדביק אותה בתיבת החיפוש שלכם.

http://www.bing.com/webmaster/ping.aspx?sitemap=www.YourWebAddress.com/sitemap.xml

שימו לב להזין את כתובת האתר שלכם במקום הנכון.  לאחר הזנת הכתובת ולחיצה על enter , בינג אוטומטית ישלחו את מפת האתר שלכם ויעבירו אתכם לדף תודה.

 

פרמטרים שמשפיעים על קידום בבינג:

תוכן:

כמו שזה נראה תוכן הוא הגורם המשמעותי ביותר שבינג מייחסים לו חשיבות.  בינג אוהב דפים בעלי תוכן רב (ויקיפדיה למשל) ופורטלים שנוהגים לעדכן תוכן באופן שוטף.  על אף שגם גוגל ידוע כחובב תוכן מושבע, גוגל מאנדקס ומקדם גם דפים שאין בהם תוכן רב.  אצל בינג לעומתו מדובר בסף כניסה – דפים ללא תוכן לא יקודמו ובמקרים רבים גם כלל לא יאונדקסו.  לפי מספר מקורות שקראנו ובדקנו, מומלץ לכתוב מאמרים של מינימום 300 מילה בכל דף.

בינג ממליצים לבנות את האתר עם היררכיית תוכן ברורה  (בדומה ל- Phrase rank של גוגל).

 

ותק:

בדומה לגוגל ויאהו, גם בינג מעניק חשיבות גדולה לותק האתר במסגרת קידום באינטרנט.  ככל שהדומיין והאתר ותיקים יותר – כך הוא זוכה ליותר קרדיט.   בינג אף מחמיר יותר מגוגל ובתוצאות הראשונות שלו ניתן למצוא בעיקר אתרים ותיקים.

 

קישורים נכנסים:

גם בינג מתחשב בקישורים נכנסים כחלק מאלגוריתם הדירוג שלו לאתרים.  עם זאת, בינג משתמש בקישורים נכנסים באופן שונה. בעוד אצל גוגל , קישורים  נכנסים נחשבים לאחד הפרמטרים החשובים ביותר וככל שיש יותר מהם כך זה יותר טוב – אצל בינג החשיבות העיקרית הינה לכמות הדומיינים מהם מתקבלים קישורים נכנסים לאתר שלכם ולאו דווקא לכמות הקישורים הנכנסים אליכם מאותו דומיין.

מבדיקה שערכנו ניתן לראות שבינג מייחס חשיבות מאוד גבוהה לכמות הקישורים
הנכנסים לאתר וככל שיש יותר מהם כך האתר ידורג גבוה יותר.

בינג בודקים ושמים דגש מיוחד על קישורים שנכנסים מדפים רלוונטיים שעוסקים באותו נושא.  בשונה מגוגל, לבינג פחות אכפת מטקסט העוגן שמופיע על גבי הקישורים הנכנסים אך עדיין משנה לו מהיכן מגיע הקישור.  כמובן שאם הקישור מגיע מאתר סמכותי כגון אתרים עם סיומת gov או edu – כוחו של הקישור גדל.

זאת אומרת שאם יש לכם אתר שעוסק בנושא כתיבת תוכן ואתם מקבלים קישור מאתר רלוונטי העוסק למשל במאמרים אקדמיים, זה לא כל כך ישנה אם הקישור ייצא על גבי המילה "לחץ כאן" , קישור על גבי כתובת האתר או על המילה "כתיבת תוכן לאתר" –  מבחינת בינג הקישור רלוונטי ואיכותי.

 

Title : שורת ה- title  של כל דף גם היא משחקת תפקיד משמעותי בבינג.   כפי שזה נראה לגודל ה- title אין חשיבות וכשם שהוא יכול להיות קצר הוא יכול להיות גם ארוך מאוד (ישנן תוצאות רבות בדף הראשון של דפים עם title  ארוך).    ממה שניתן לראות, בינג חותך את תיאור הכותרת אחרי 7 מילים – לכן הקפידו לא לחרוג מגודל זה.  שימו לב שמילת המפתח מופיעה בתחילת ה- Title.  הקפידו על Title  ייחודי לכל דף.

קובץ Robots.txt: מומלץ ליצור קובץ רובוטס עבור הזחלן של בינג.

עדכון תוכן: חשוב לעדכן את האתר בתכנים חדשים באופן שוטף.

אופטימיזציה בכל דף: ממה שניתן לראות, בינג מייחס פחות חשיבות לאופטימיזציה בכל דף כגון: שימוש בכותרות H1,H2,  הוספת תגי מטא וכדומה.

זכרו המנוע של בינג עדיין קטן בכמות הדפים המאונדקסים שלו (בהשוואה לגוגל), לכן אם יש דף שמקשר אליכם, בדקו אם הוא מאונדקס בבינג.  במידה ולא , הוסיפו את אותו אתר / דף לאינדקס של בינג – כך תדאגו לקבל דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש של בינג.

קידום ב- Bing – טיפים חשובים:

  • כותרות הדפים: הקפידו על כותרות ייחודיות. בינג מקבל ואף מקדם כותרות דפים ארוכות. חשוב שהכותרת תתאים לתוכן המופיע באותו דף.
  • קישורים מדפים חזקים בבינג: כדי להתקדם בבינג, רצוי שתחפשו אילו דפים מקודמים בתוצאות הגבוהות של בינג ונסו לקבל קישור דפים אלו.  מומלץ להשיג קישורים מכמה שיותר דומיינים ופחות קישורים רוחביים מאתר מסוים.
  • קישורים מאתרים ברי סמכא: אתרים עם סיומת gov, edu  וכדומה.
  • קישורים פנימיים: מאוד חשוב להקפיד על בניית קישורים פנימיים בין דפי האתר.  ככל שנקשר יותר בין דפי תוכן רלוונטיים – כך נעלה את כוחם של הדפים באתרנו.
  • דומיינים ע"ג מילות מפתח: במידה ואפשר רכשו דומיין המכיל מילת מפתח.

 

כפי שהבנתם , בינג פה כדי להישאר ומוטב שנתחיל לשים לב אליו.  קידום בבינג (במיוחד עבור אתרים שמוכוונים לקהל יעד בחו"ל) יבטיח לכם כניסות רבות יותר לאתר והגדלת הפוטנציאל למשיכת לקוחות לאתר.

לכל המקדמים בארץ, קידום בגוגל עדיין צריך להיות המשימה והעבודה העיקרית שלנו, עם זאת מומלץ לשים עין ולצפות בהתפתחויות בנושא.

אודות anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

14 תגובות

  1. אחלה פוסט.

    רציתי לשאול אם למישהו יש מידע לגבי פרסום ממומן בבינג ישראל והאם זה כדאי ?

  2. אחלה פוסט.

    רציתי לשאול אם למישהו יש מידע לגבי פרסום ממומן בבינג ישראל והאם זה כדאי ?

    • יואב שלום,
      בכל הקשור לבינג בישראל, הייתי ממליץ עדיין לחכות.
      נכון להיום הישראלים מביעים נאמנות כמעט מוחלטת לגוגל, כשרק מעטים משתמשים בבינג (רק בגלל שהוא ברירת המחדל בדפדפן שלהם כנראה).
      בינג עדיין לא יצרו גרסת חיפוש לישראל ולכן בכל הקשור לחיפושים וקידום מוצרים בישראל, אני לא בטוח שבינג זו הכתובת.
      עם זאת, אם אתה מקדם מוצרים לקהל בחו"ל , ארה"ב וכד' – זה הזמן להיכנס לבינג ולהתחיל לבדוק את יכולות הפרסום בו. אם אתה מפרסם בארה"ב הייתי ממליץ לך לחלק את תקציב הפרסום בין גוגל לבינג ולראות מה עובד טוב יותר עבורך. בכל מקרה אל תזניח את בינג אם אתה מפרסם בחו"ל (בדגש על תחומים כמו קניות).
      בכל מקרה, מומלץ להמשיך לעקוב, כי בסופו של דבר בינג לא יוותר גם על הזירה הישראלית שידועה כמאוד מפותחת מבחינת שיווק באינטרנט.

  3. בינג של מיקרוסופט אמנם אוחז ב-30% ושמקדמים בחו"ל חשוב לקחת את המנוע הזה בחשבון, אך בארץ אנו רחוקים מלראות השתלטות של המנוע. כמו כן שימו לב שמיקרוסופט הורסת בערך כל שירות או מוצר שהיא מתמזגת איתו, כך שצמיחה או התייחסות מצידם לבינג בארץ לא כל כך רלוונטי, יקח עוד הרבה זמן עד שתצא גרסה ישראלית לבינג לפחות אחת נורמלית. מאמר טוב, חשוב לומר שהפרמטרים הומשקלים שלהם מעט שונים בבינג מאשר בגוגל.

  4. אביזרים לאייפון

    היי,
    רציתי לשאול לפני כחודשיים שלוש החלפנו שרת לאתר , מאז האתר לא מופיע בבינג במילות המפתח , חשוב לציין שלפני היינו במיקומים מובילים.

    מה לדעתכם הבעיה ??

    • האם במהלך העברת האתר שיניתם אולי את ההגדרות של הקובץ רובוטס ומנעתם ממנוע החיפוש לאנדקס את הדפים?
      האם זה קורה גם בגוגל או רק בבינג?
      ניסיתם להעלות מפת אתר חדשה ולשלוח לבינג
      תסתכלו בוובמסטר טולס ותבדקו אם יש סיגנלים שאפשר ללמוד מהם או הודעות כלשהן

  5. לגבי מה שנכתב בקשר לשת"פ שבין מייקרוסופט לפייסבוק….

    אני רואה למשל שאם אני מנסה להציג מיקום של עסק בדף הפייסבוק שלו , אז המפה שמופיעה היא מפת בינג (כנ"ל למשל בפתיחה של ארוע וציון המקום… גם כן מוצגת מפת בינג).

    השאלה שלי, מדוע כשאני מנסה לדווח על מיקומי כאשר אני נמצא בשטח העסק (CHACK-IN) , בסיס האיתור של המיקום / המפה שמוצגת היא מפת גוגל ? האם קיים שיתוף פעולה מקביל בין google maps לבין פייסבוק? זה אולי קשור בכלל לסוג הסמארטפון שאני מחזיק ובמקרה שלי, גלקסי שמבוסס על אנדרואיד ?

    ועוד שאלה בהמשך לנ"ל, מדוע ברשימת התוצאות האופציונאליות שנפתחת מתחת למפה, לא מופיע הדף הרשמי של העסק בפייסבוק? אציין, שכתובת העסק בדף הפייסבוק הוגדרה במפת בינג…

    תודה

  6. הי נתי
    המפות המוצגות קשורות ישירות לסמארטפון שלך , (גם באייפון עד הגרסה של 4S היו מפות גוגל)
    מבחינת למה הדף אינו מופיע בתוצאות הפוטנציאליות מתחת למפה – האם הכוונה כשאתה עושה צ'ק אין?

    • בדיוק!

      כשאני עושה צ'ק אין , הדף הרשמי של המקום בו אני נמצא לא מופיע כתוצאה אופציונאלית, מדוע?
      *ואני מדבר על הפאלפון שלי…לא יודע מה קורה אצל אחרים.

      אגב, לגבי מה שכתבת…אתה אומר ש"המפות המוצגות קשורות ישירות לסמארטפון שלך"….כשאני נכנס לדף פייסבוק, אז מתחת לתמונת הנושא, יש כמה מלבנים כמו: תמונות, חברים, פריטים שאהבתי, ואחד מהם זה "מפות" כאשר המפה שמוצגת היא מפת BING וזה נכון גם כשאני נכנס לדף דרך הסמארטפון….(רק כשאני מנסה לדווח מיקום אז המפה שמופיעה היא מפת גוגל…)

  7. קודם כל מבחינת הצ'ק אין , כשעושים צ'ק אין פייסבוק מציע לך מקומות אחרים בסביבה שהוא מכיר, אחד מהם גם יכול להיות דף המיקום של העסק שלך בפייסבוק (לא מדובר בדף האוהדים שלך – אלא בתוצאות המקום שלך בפייסבוק). באופן עקרוני אחרי שיוצרים בפעם הראשונה את המיקום כשעושים צ'ק אין – אז הוא קיים ואז גם הוא יוצע לגולשים אחרים שירצו לעשות צ'ק אין באותו מקום (פעם ראשונה צריך להוסיף את המיקום לפייסבוק).

    לגבי המפות אני לא כל כך מצליח להבין למה אתה מתכוון. לדף פייסבוק אין מפות. אתה מתכוון אולי לפרופיל אישי. בפרופיל שלך אכן יש מפות והכוונה היא לתיוג של כל תמונה שצילמת על מיקום גיאוגרפי (פייסבוק מושכת את הנתונים האלה אוטומטית מתמונות שצילמת בסמארטפון שלך). כאן בהחלט מדובר על מפות של בינג (מייקרוסופט) בהתאם לשיתוף הפעולה בין השתיים.
    עם זאת כשאתה עושה צ'ק אין עדיין זה מפנה למפות גוגל כי פייסבוק עד היום לא מצאו פיתרון טוב יותר או זול יותר.
    אבל בהחלט מעניין.. אתה מוזמן לראות תשובה בנושא ב- quora – http://www.quora.com/Facebook-1/Why-is-facebook-using-Bing-on-the-web-and-Google-Maps-on-the-smart-phone-app

  8. היי,
    התייחסות למה שכתבת…

    "כשעושים צ'ק אין פייסבוק מציע לך מקומות אחרים בסביבה שהוא מכיר, אחד מהם גם יכול להיות דף המיקום של העסק שלך בפייסבוק (לא מדובר בדף האוהדים שלך – אלא בתוצאות המקום שלך בפייסבוק)"

    – מה זאת אומרת "תוצאת המקום" בפייסבוק ???

    "(פעם ראשונה צריך להוסיף את המיקום לפייסבוק)."

    – איך בדיוק מוסיף את המיקום בפעם הראשונה? נניח שאני נמצא באתר העסק ועשה צ'ק אין….אני לא מקבל את דף העסק כתוצאה שאלחץ עליה, מדוע?

    "לגבי המפות אני לא כל כך מצליח להבין למה אתה מתכוון. לדף פייסבוק אין מפות…."

    – דווקא כן אפשר לצרף מפה לדף פייסבוק וברגע שאתה מכניס כתובת בדף, הוא אוטומאטית משייך למפה של בינג…

    נ.ב. אם עדכנתי את העסק גם ב"גוגל מיקומים" (ששם הרי מוצגת מפת גוגל), האם תיהיה לזה תרומה לגבי הצ'ק אין שאעשה מהסמארטפון (שכאמור לעיל, מוצג על המסך) ? או שאין קשר בין הדברים…

  9. במרבית המקרים יש גם תוצאת מקום וגם דף אוהדים. אם עכשיו פתחת עסק למשל ואתה רוצה שאנשים יוכלו לעשות בו צ'ק אין, איך פייסבוק יידע שהעסק שלך קיים שם? פעם ראשונה צריך לעשות צ'ק אין ולהוסיף את העסק באותו המיקום ואז אנשים יוכלו לעשות בו צ'ק אין…

    לגבי המפות, צודק, יש גם מפות בדפים והוא אכן משייך למפה של בינג (אולי בגלל ההסבר של הקישור שצירפתי לך מquora)…

    לגבי מפות גוגל – כאן אתה תורם לחיזוק התוצאה הלוקאלית שלך בגוגל (אם למשל אתה מסעדה בתל אביב, תוכל לחזק את התוצאה כך שבחיפוש אחר מסעדה בתל אביב יופיע גם המיקום שלך כחלק מהתוצאות הלוקאליות בעמוד התוצאות הראשון.)
    אין קשר בין הדף הזה לבין הדף בפייסבוק..
    תוכל לקרוא יותר במאמר הבא שכתבתי בזמנו – http://goo.gl/swclh

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד