דף הבית -> כללי -> תתחילו להתכונן – עדכון פינגווין 2.0 אוטוטו כאן

תתחילו להתכונן – עדכון פינגווין 2.0 אוטוטו כאן

עדכון פינגווין בגוגלגוגל ממשיכה במלחמת החורמה שלה נגד אתרי אינטרנט שחורגים מההנחיות שלה ובקרוב – עדכון נוסף של הפינגווין.

רבות דובר על 2 העדכונים העיקריים והמשמעותיים של גוגל בשנים האחרונות –

1.  גוגל פנדה, שמתמקד באיכות התוכן באתרים והשפיע רבות על המיקום של אתרים שאינם מספקים תוכן בעל ערך לגולש.

גוגל מאמינה שישנם דרכים לדעת האם התוכן באתר שלכם טוב והיא בהחלט מחפשת את האתרים שנותנים את הערך האמיתי לגולשים.

2. עדכון פינגווין – פינגווין הנו עדכון נוסף ששוחרר במהלך שנת 2012 ונלחם בעיקר בהונאות הקישורים שמרבית האתרים משתמשים בהם לקידום האתר.

הרשת סערה לאחר עדכון הפינגווין הראשון ואתרים רבים נעלמו מתוצאות החיפוש כהרף עין.   גוגל החלה במאמץ לאתר את הקישורים "הלא טבעיים" שעוזרים לדרג ולהעלות תוצאות שונות במנוע החיפוש.

מדובר במלחמה טהורה נגד מקדמי האתרים שעסקו רבות בפעילות בניית קישורים לאתרים, היות והוכח שכוחם של קישורים בהשפעה על דירוג בגוגל הנו משמעותי.

בסרטון הקרוב ששיגר מאט קאטס לאחרונה הוא מתייחס לעדכון הקרוב שצפוי לקבל את השם פינגווין 2.0 ועתיד להמשיך ולהילחם בהונאות הקישורים.

אך לצד המשך המלחמה בקישורים מלאכותיים,  מאט קאטס מתייחס פה לעוד כמה נקודות מאוד חשובות שחייבים לשים אליהן לב –

הראשונה – אוטוריטה של אתרים / כותבים.   קאטס מתייחס לנושא בקצרה במהלך הסרטון ואומר שבהחלט ישנה כוונה לחפש ולקדם אתרים וכותבים שנחשבים למומחים ואוטוריטות בתחומם.

כל מי שער לשינויים בתעשייה בשנה האחרונה וודאי מבין שיש כאן רמז ברור לכוחו של ה- Author rank ולהשפעה המתחזקת של איכות הכותבים והאתרים בהם הם כותבים.

בהקשר זה, אלו מכם שעדיין לא לקחו ברצינות את גוגל פלוס – מומלץ שיעשו זאת.      כדאי לקרוא מדריך מקיף שכתבתי בנושא באתר של פבל לאחרונה.

נקודה מעניינת נוספת שקאטס מתייחס אליה היא בנוגע לאתרים שתופסים מספר תוצאות באותו דף, בחיפוש אחר ביטוי מסוים.  מדובר בנושא שגוגל קיבלו במשובים מהגולשים, בו נטען שישנם אתרים שתופסים מספר תוצאות ובכך אינם תורמים לגולש שמעוניינים בתוצאות מאתרים שונים.

לכן בנקודה זו, במידה ויש שאילתות חיפוש בהן האתר שלנו "מככב" – כנראה שזה הולך להשתנות..

את היתר אשאיר לכם לצפות ולהעריך מה נדרש מכם לעשות על מנת למזער פגיעה אפשרית באתרים שלכם.

אודות anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

9 תגובות

  1. תודה על העדכון, אם האתר שלי הוא אתר תוכן שמבוסס על מידע כתוב ומפורט, האם עדיף לבנות את הסמכות סביב האתר או דווקא סביב הכותבים בו?

    • הי אוהד
      בכל הקשור לבניית סמכות, מומלץ לעשות rel author על כל אחד מהפוסטים באתר שכתבת / שכותבים שונים כתבו ובנוסף לקשר את דף העסק בגוגל פלוס לדף הבית של החברה באמצעות rel publisher

  2. לדעתי מה שגוגל יעשו – זה לא שהם יעלימו לגמרי מספר עמודים מאותו דומיין – הרי יכול להיות שזה יהיה רלוונטי לגולש. אלא יציגו את התוצאה הראשית ומתחת: "לתוצאות נוספות מאותו אתר" וכבר מתחילים לראות את זה פה ושם.

    בנוסף – רואים כאן מגמה נוספת שגוגל מנסה להטיל את מלוא כובד משקלה בשביל שגוגל + תצליח. זה עובד להם רק בשיניים ואנשים ישתמשו בה לא כי היא טובה יותר – אלא כי גוגל מכריחה אותם. צורה כזו לא תחזיק מעמד יותר מדי והיא צפויה לקרוס ויחד איתה כל המבנה שגוגל נשענת עליו.

  3. מידע חשוב מאוד לכל בעלי ומקדמי האתרים למינהם
    אני חושב שזה רק מחזק שוב ושוב שאין פתרונות קסם, ואין דרך קצרה.
    אתר שרוצה להופיע בתוצאות החיפוש בדירוג גבוה וטוב חייב להיות אתר תוכן איכותי וענייני.
    תודה על אחלה מאמר.
    ובהצלחה לכולם.

  4. הי רועי,
    טוב לראות אותך פה.
    מסכים עם דבריך, במציאות של היום אין פתרונות קסם ואנחנו כמקדמים צריכים להיות יצירתיים בכל הקשור לתוכן שעולה באתר שלנו

    • אני גם מחזק את מה שאתם אומרים : אצלי למשל אחד הביטויים שקפץ כלפי מעלה הוא "כתיבתמאמרים בתשלום". לפני העדכון הופיע לפני אתר שפרסם את הפוסט הזה אצלו, אבל עכשיו אני מופיע לפניו. מצד שני, ביטויים תחרותיים שקידמתי לפני כמה חודשיים עם קישורים ירדו.

      אני לא אומר להפסיק לבנות קישורים, בטח לא אם מדובר בזירה תחרותית, אבל לזכור שגם להפצה של התוכן שאתם יוצרים בדרכים יותר "חברתיות" יש חשיבות יותר גדולה היום.

      • הי איתי,
        בהחלט הרבה שינויים.. עוד מקרה די מוזר לטובה שלי…
        במילה כתיבת תוכן שנחשבת לדי תחרותית בתחום שלנו, עלה למקום השני הבלוג שלי (בדומיין עם מילת מפתח בעברית) ודווקא האתר שלי ירד לתחילת העמוד השני…

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד