איך גוגל בוחרים שמות לעדכוני אלגוריתם שלהם?

אחד הדברים שמסקרנים את כל תעשיית השיווק באינטרנט ואת תעשיית קידום אתרים SEO בפרט הם עדכוני האלגוריתם התכופים של גוגל.  בכל כמה חודשים אנו מתבשרים על עדכון אלגוריתם חדש שמרעיד את הרשת, משנה מיקומי אתרים וחורץ גורלות של אתרים ועסקים שונים.  האם יצא לכם פעם לעקוב אחר השמות שנבחרים לכל עדכון אלגוריתם?

במאמר זה נחזור ונחקור את משמעות השם של עדכונים חשובים החל מעדכון פנדה, קפאין ועוד..

השם הראשון- גוגל

אז כפי שרובכם יודעים בגוגל אוהבים שמות מיוחדים, זו הסיבה ששם החברה שנבחר על ידי לארי פייג' וסרגיי ברין הוא גוגל (על שם המילה גוגול, שמציינת מספר המלווה ב- 100 אפסים אחרים).  בגלל טעות כתיב נרשם הדומיין גוגל ולא גוגול – וכך נולד שם החברה.

לא מזמן ערכנו עבורכם סקירה על עדכוני האלגוריתם החשובים בגוגל בשנים האחרונות.

להלן סקירה למה קראו לכל עדכון בשמו:

עדכון בוסטון (2002):

2002 היא שנה שבה עדיין SEO  לא היה נפוץ ואלו שכן היו פעילים בזירה גרמו ליותר לכלוך ברשת מאשר יצירת תכנים ותוצאות חיוביות ורלוונטיות.   באותה תקופה נרשמו הרבה "ריקודי גוגל".  עדכון בוסטון היה למעשה העדכון הראשון שהוכרז על ידי גוגל.  הוא הוכרז בוועידה בבוסטון שנקראת ה- SES.

קסנדרה, דומיניק, אסמרלדה, פריץ (2003):

בשנת 2003 התרחשו מספר עדכוני אלגוריתם נוספים בגוגל שנועדו להילחם בתופעות כמו קישורים מוסתרים או טקסטים מוסתרים (תופעות שהיו נפוצות בקידום אתרים שחור באותה תקופה).  לאחר ששם העדכון הראשון נקרא בוסטון, החליטו לקרוא לעדכונים הבאים באותו אופן שניתנים שמות לסופות הוריקן – לפי סדר אלפביתי.. לכן לאחר בוסטון באות B  הגיעו קסנדרה (באות C) , דומיניק ב- D, אסמרלדה ב- E  ופריץ ב- F.  לפי סדר הם החליטו על שם גברי אחד ושם נשי אחד שיתרחש בכל עדכון חודשי.  השם קסנדרה נבחרה כי החברים ב- WMW  פשוט אהבו את השם.   העדכון "דומיניק" נקרא בכלל על שם פיצרייה בבוסטון אליה היו הולכים החברים בוועידות המוזכרות.  לשמות אסמרלדה ופריץ לא נמצאו הסברים מיוחדים.

פלורידה (2003):

פלורידה הוא אחד העדכונים הראשונים שזכורים בתעשיית ה- SEO.  חלק סבורים שהשם נובע מסדרת ההוריקנים שפקדו את פלורידה באותה תקופה.  עדכון זה תקף וריסק אתרים רבים שביצעו קידום בגוגל בטקטיקות לא אתיות והוריד אתרי ספאם רבים מהאינדקס.  למעשה גם במקרה זה, השם נבחר על ידי וועידה של ה- WMW  באורלנדו (שבמדינת פלורידה).

ביג דאדי (2005-6):

עדכון שנלחם בתוכן הכפול והחלפות הקישורים / קניית קישורים.  בעדכון זה הוסרו מהאינדקס דפים רבים שיש בהם חוות קישורים.  העדכון קיבל את שמו שנה לאחר מכן על ידי מאט קאטס שקיבל את ההצעה לשם מאחד מחבריו לוועידות ה- Pubcon. אותו חבר נקרא כך על ידי ילדיו וקאטס התחבר לשם.

עדכון באפי (2008):

נקרא על שמה של ונסה פוקס, היוצרת של גוגל וובמאסטר (אל תשאלו אותנו מי כינה אותה כך..).

עדכון וינס (2009):

נקרא על שם אחד המהנדסים של גוגל שהיה אחראי על הפרויקט הספציפי הזה בו עודכן האלגוריתם.  בעדכון זה הושם דגש על תוצאות איכותיות יותר בעזרת חיזוק האלגוריתמים של ה- trust  וה- authority.   עדכון זה נתן כוח רב למותגים גדולים.

עדכון קפאין (2010):

חלק ראשון של העדכון יצא כבר בשלהי 2009 אבל את העדכון עצמו הרגשנו ב- 2010.  עדכון זה נחשב לאחד החשובים שכן הוא עזר לגוגל לסרוק ולאנדקס את הרשת בצורה טובה ומהירה יותר.  השם קפאין נקבע היות והעדכון עורר מחדש את האלגוריתם וגרם לו לעבוד בצורה הרבה יותר טובה.

עדכון פנדה (2011):

אולי העדכון המשמעותי ביותר שהתחלק לסדרה של עדכונים שחלקם ממשיכים עד היום.  עדכון זה נלחם בעיקר בחוות תוכן ובאתרים בעלי תוכן  רדוד, לא איכותי וכזה שאינו תורם או נותן ערך לגולשים.

גם עדכון זה, בדומה לעדכון וינס, נקרא על שם אחד המהנדסים הבכירים של גוגל, נבניט פנדה,  שהוביל את השינוי באלגוריתם זה.

בפוסט זה נעזרתי במאמר הבא:

http://searchenginewatch.com/article/2163436/How-Google-Names-Its-Algorithm-Updates-Products

מאמרים נוספים