ענן תגיות באתרי אינטרנט

ענן תגיות
ענן תגיות

אחד החידושים העיקריים בתחום בניית אתרים וקידום אתרים הוא הנושא של ענן תגיות. מטרת ענן התגיות הוא לאפשר לגולש, למצוא מידע רלוונטי בהתאם לתגיות המפורסמות בדף מסוים, באתר ובכל פורטל אליו הוא מגיע.

בלוגים ואתרים רבים משתמשים בענן תגיות, כדי לנווט את הגולש למידע רלוונטי באתר בהתאם לתגיות המפורסמות, לאפשר לו לקבל מידע משלים בהקשר לנושא מסוים וכדומה.

איך מייצרים ענן תגיות?

במהלך בניית אתרים ניתן לקבל אפליקציות מוכנות של ענן תגיות. במקרים אחרים, אפשר לתכנת ולבנות ענן תגים בהתאם למבנה האתר, השפה והאופן בו הוא כתוב.

במסגרת בניית אתרי וורדפרס ישנו תוסף ענן תגיות מובנה.

איזה מידע נמצא בתוך ענן תגיות?

בבניית אתרי אינטרנט ישנו מושג שנקרא תגי מטה. תגיות אלה משמשים למספר מטרות: מתן מידע ראשוני לגולש שנחשף לאתר בתוצאות החיפוש, ועבור הדפדפן ומנועי החיפוש.

בדומה לתגי מטה , גם ענן התגיות הנו מיקום אטרקטיבי עבור הזנת מילות מפתח.  באמצעות תיוג כל פוסט ומאמר במילות מפתח רלוונטיות – תוכלו לתת דחיפה רצינית לקידום האתר שלכם במילות המפתח הרלוונטיות לו.

האם כל אתר חייב ענן תגיות?

ענן תגיות, הפך לסוג של אפליקציה מקובלת בתחום בניית אתרים. ככל שהאתר מאופיין בפעילות ענפה, מידע רב וזמין, כך מומלץ לסדר את המידע בעזרת ענן תגיות. ההחלטה תלויה בבעל האתר ובצרכים. ענן תגיות ניתן להוסיף עם הזמן ובהתאם לנפח המידע שנמצא באתר.

איך נראה ענן תגיות?

כאשר אתם גולשים בתוך אתר , בכל דף באתר תראו מושגים בולטים בגדלים שונים לדוגמא:

מידע  ענן תגיות בניית אתרים

אלה דוגמאות לענן תגיות מקובל בתחום בניית אתרים. כל הקלקה על אחת מתגיות אלה, מביאה אתכם אל עמוד המרכז מאמרים ופוסטים שרלוונטיים לאותה תגית.

מעבר לכמות המידע שניתן לסדר ולהכיל בתוך אפליקציית ענן תגיות, יש בזה אלמנט עיצובי שמאפשר לגולש להיות ער ומודע למידע מסוים. אלמנט עיצובי זה, מכיל מידע רב גם עבור הגולש וגם עבור הדפדפנים בהם אנו משתמשים ולבסוף עבור מנועי החיפוש, שאליהם מופנית מחשבה רבה בתחום קידום אתרים.

בשנים האחרונות, ירד השימוש בענן תגיות ולמעשה אין לענן תגיות חשיבות והשפעה על קידום אתרים כיום.   גם הגולשים פחות נוהגים להשתמש בזה כיום.

מאמרים נוספים