קידום אתרים בעזרת פורומים

קרדיט תמונה: Danilo Rizzuti

ידוע לכל כי אין עסק שיכול להרשות לעצמו כיום שלא להחזיק אתר אינטרנט, אבל בניית אתר אינטרנט היא רק הצעד הראשון בעבודה. אין טעם להשקיע זמן ומאמצים בבניית אתר שאף גולש לא יגיע אליו, ואתרים כאלו מהווים פרסומת רעה לעסק. מסיבה זו פותחו שיטות מתוחכמות של קידום אתרים בעזרת פורומים, בלוגים ועוד.

פורומים באינטרנט הם במה לדיון פתוח אשר מסתעף מנושאים כלליים לנושאים ספציפיים. קידום אתרים בעזרת פורומים נעשה באמצעות השתלבות טבעית בדיון בכמה דרכים. חברות קידום אתרים מפעילות אנשי מקצוע מיומנים אשר עוקבים אחר הדיונים המתקיימים בפורום כך שיוכלו לזהות מתי ואיך יש לפעול במסגרת כל פורום.

קידום אתרים באמצעות פורומים – יתרונות רבים, השקעה נמוכה

קידום אתרים בעזרת פורומים הוא אחד המהלכים השיווקיים הקלים ביותר, לפחות מן הבחינה התקציבית של העסק, וזאת כיוון שההשתתפות בפורומים אינה כרוכה בתשלום כלשהו. בכך מהווה הפורום למעשה שטח פרסום חינמי, וניצול נכון שלו יכול להביא לחסכון משמעותי בתקציב הפרסום. בנוסף מדובר בפנייה לקהל ממוקד המתעניין בנושא ספציפי.

לעובדה זו חשיבות רבה בהגברת האפקטיביות של קידום אתרים באינטרנט. במקום להשקיע בפרסום שפונה לקהל רחב מדי, שחלקו אולי לא מתעניין במוצר, מאפשר קידום אתרים בעזרת פורומים לפנות לקהל היעד המדוייק. פעמים רבות מדובר בגולשים שנכנסו לפורום בחיפוש אחר תשובות, ולכן הם פתוחים למידע על העסק.

כיצד לנצל את הפורום לקידום האתר?

ישנם דרכים שונות בהן ניתן לקדם אתרים בפורומים. עיקר העבודה הוא בכתיבת תוכן המתקשר לתחום העיסוק של העסק והפנייה לאתר החברה באמצעות קישורים (לינקים). בנוסף לצד הטקסטואלי יכול קידום אתרים בעזרת פורומים לעשות שימוש גם באפשרויות אחרות כגון אופציות להעלאת תמונות וסרטונים לפורום.

חברות קידום אתרים מעסיקות אנשי קופירייטינג מקצועיים המתמחים בכתיבת תוכן שיווקי, באמצעותו אפשר לחדד את המסרים השיווקיים של העסק ואת יתרונותיו של אתר החברה. קידום אתרים באינטרנט מתבסס על יצירת אווירה כללית חיובית לגבי האתר, יחד עם גירוי ויצירת סקרנות לגבי האתר כלפי מי שאינו מכיר אותו.

עבודת הקידום בעזרת פורום – עם אצבע על הדופק

קידום אתרים בעזרת פורומים הוא עבודה מתמשכת שאינה נגמרת. חברות העוסקות בתחום של קידום אתרים בגוגל מחזיקות, כאמור, אנשי מקצוע מיוחדים לשם כך. יש צורך במעקב תמידי אחר כל התייחסות למוצר, כשחלק לא מבוטל מן העבודה יכול להיות התמודדות עם ביקורת ואף השמצות (שיכולות להיות יוזמה של המתחרים).

כיוון שמדובר בעבודה רציפה כדאי למקד את המאמצים בעבודת קידום אתרים בעזרת פורומים ספציפיים שהתועלת בהם תהיה הגבוהה ביותר. אין טעם לבזבז זמן על פורומים קיקיוניים באתרים לא מוכרים, ואפשר לקחת את הסיכון שתגובות על המוצר יישארו שם ללא מענה. לעומת זאת כדאי להשקיע את רוב העבודה בפורומים שמושכים אליהם גולשים רבים ובעלי דירוג גבוה במנועי החיפוש.

מאמרים נוספים