תוכנה לבניית אתרים

נושא בניית אתרים מציג שינויים חדשים שמשנים את הדרך בה מוצגים ונבנים אתרים באופן שוטף. כיום, כאשר מעוניינים לבצע תהליך של בניית אתרים, אפשר לעשות זאת על ידי כתיבת קוד או על ידי מערכות ניהול תוכן שמציעות את אותו פתרון.

מה ההבדלים בין כתיבת קוד ולבין מערכות ניהול תוכן?

התפתחות של תחומים תורמת לשינויים יזומים ומבניים של התחום. לדוגמא: הרפורמה בשוק ההון תרמה לשינוי התנהלות הכספים האישיים. בעבר, המעסיק החליט איפה להפקיד את כספי הפנסיה והפיצויים. כיום, ההחלטה היא של העובד עצמו. על אותו מערך מושגים קיימת התנהלות והתפתחות דומה גם בבניית אתרים.

כתיבת קוד עבור אתר אינטרנט, קרי קוד סגור, תורמת לתלות של בעל האתר בחברת בניית אתרים. בעולם שבו מוצעות מערכות ניהול תוכן כמו מערכת וורדפרס, אשר ניתן לנהל באופן עצמאי ניצב בעל האתר בפני בחירה ניהול אישי עצמאי או ניהול של גורם מקצועי.

במה כדאי לבחור?

בניית אתרים מאפשרת לבחור בין האופציות השונות על פי החלטה אישית ועסקית של בעלי האתרים. ההחלטה על בניית אתרים באמצעות מערכות ניהול תוכן, היא על סמך רצון ללמוד ולהתמצא בתחום, זיקה אישית וטכנולוגית. ככל שבעלי האתרים, הם לא בעלי זיקה טכנולוגית או שאין להם זמן ללמוד ולחקור את תחום בניית אתרים, כך יטו לטובת העסקת חברת המתמחה בתחום בניית אתרים.  עם זאת, דעו שהפיתרון הזול הוא לאו דווקא הפיתרון הטוב ובהרבה מקרים השירות והאיכות של המוצר שתקבלו לא ייתנו את המענה הרצוי.

האם תוכנה לבניית אתרים מציעה פתרון דומה?

מערכות ניהול תוכן, נועדו לספק פתרון דומה עבור בניית אתרים. פתרונות אלה, הם בהחלט מספקים. אם קיים צורך בהתאמה אישית, ניתן בעזרת תכנות להוסיף אפשרויות. אתרים שנבנים מראש על ידי מתכנת שכותב את האתר בקוד סגור, יתאימו בצורה טובה יותר לדרישות הלקוח. לא מן הנמנע, שבמשך הזמן, יהיה צורך להוסיף, לשנות, לעדכן ולתקן את הקוד בהתאם לשינויים שעוברים האתרים השונים.

עלויות

מערכות ניהול תוכן מאפשרות לצמצם את התקציב המופנה לטובת בניית אתרים. חברות בניית אתרים יכולות להציע פתרון של בניית אתרים על ידי מערכות ניהול תוכן, על ידי כתיבת קוד אישי, או על ידי פיתוח תוכנה יעודית לניהול אתרים. פתרונות אלה הם בהתאם לדרישות הלקוח והתקציב העומד לרשותו.

מאמרים נוספים