דומיינים בעברית | דומיין בעברית

כמו בכל דבר בעולם בכלל ובאינטרנט בפרט – יש טרנדים. הפעם מדובר בטרנד דומיינים בעברית. אם פעם אתר רצה לשווק את עצמו לקהל יעד מסוים היה עליו לרכוש דומיין בעל סיומת מזהה, כמו למשל  co.il לאתר ישראלי, או .com לאתר בינלאומי (וכמובן co.uk לבריטי, .ru רוסי וכן הלאה) – היום, כשרוב הדומיינים הרצויים כבר תפוסים, גילו בישראל את שיטת רישום דומיין בעברית. בעצם מדובר בכתובת אתר רגילה לכל דבר – אבל במקום שיהיה באנגלית (www.example.com למשל) רושמים את הדומיין בשפה עברית –

www.דוגמא.com

יתרונות רישום דומיינים בעברית

טוב, האמת שהיתרונות ברכישת דומיין בעברית הם די ברורים. קודם כל – דומיין בעברית מזהה במפורש את האתר שלך כישראלי וכמכוון לקהל יעד ישראלי דובר עברית. דבר שני – מכיוון שכל העסק עדיין בחיתולים – זה אומר שנפתחו בפניכם מאות אלפי ביטויים ושמות שנתפסו כבר בשפה האנגלית. כך שאם יש לכם עסק לעגבניות – סביר יותר להניח כי הכתובת עגבניות.com תהיה פנויה מאשר tomato.com (לא מתחייב לגבי השמות – אבל הרעיון ברור…)

בנוסף,  והיתרון הגדול מכולם – מחירו של דומיין בעברית עם סיומת .com זולה בכמעט 50% מאשר דומיין רגיל בסיומת .co.il מדובר אמנם בהפרש של כמה עשרות שקלים, אבל כסף זה כסף – ואין סיבה שלא לחסוך כמה שקלים אם יש הזדמנות.

חסרונות ברישום דומיינים בעברית

אז כמו שיש יתרונות – אי אפשר להתעלם גם מהחסרונות. חסרון גדול ומשמעותי הוא בכך שהדפדפן הנפוץ בעולם, אקספלורר 6, לא תומך בדומיינים בעברית – וכמובן שאין צפי שהוא יתמוך בו בעתיד (הסתיימה עבודת הפיתוח עליו, והתמיכה עליו פסקה מזמן). יש אפשרות לגשת לאתר עם דומיין בעברית באמצעות כתובת "מקודדת" שנראית כך: https://xn--4dbbmojdhx7fmcaf.com/  אבל לכו תבקשו מאנשים להקליד כך את הכתובת.

חסרון נוסף הוא די שנוי במחלוקת. בקהילות קידום אתרים ישנו ויכוח האם דומיין בעברית משפיע על קידום או לא. אלו התומכים בקניית דומיין בעברית טוענים כי אין הבדל בין עברית לאנגלית מבחינת מנועי החיפוש, ואף טוענים כי דומיין בעברית עוזר לקידום כיוון שגוגל יתאים דומיין בעברית לחיפוש הנעשה בשפה העברית.  כמובן שגם לכל הנושא של ותק דומיין יש השפעה על SEO.

המתנגדים טוענים כי מכיוון שהדומיין בעברית נראה למנועי החיפוש כמו אוסף תווים לא ברור – העניין מפריע לסריקה ולתוצאות.

ההנחה של כולם, אגב, שבקרוב העניין יפתר כיוון שדומיינים בעברית ובאופן כללי בשפות אחרות שהן לא אנגלית ייכנס יותר ויותר ויצבור פופולריות – ומנועי החיפוש יתאימו את עצמם לטרנד ההולך וגובר.

בנוסף, מדובר בעניין תדמיתי. לרוב נוטים לייחס מקצועיות ואמינות רבה יותר לאתר בעל דומיין באנגלית מאשר לאתר עם דומיין בעברית. לא ברור מה הסיבה, אולי בגלל שרוב האתרים עם דומיינים בעברית הם אתרי מכירות (לפחות כרגע) אבל זה המצב, למרות שהמגמה הולכת ומשתנה.

לסיכום, אם ברצונכם לרכוש דומיינים בעברית לאתר עליכם לוודא כי קהל היעד שלכם הוא ישראלי, כתובת האתר מתאימה לתכנים שלו וכי אתם יכולים למתג את עצמכם ואת האתר בצורה משביעת רצון. (כמובן שגם רצוי שיהיה לכם קצת כשרון בעת כתיבת תוכן לאתר כדי שאנשים ירצו להישאר ולגלוש אצלכם… אבל זה נושא אחר).

עוד על ההשפעה של דומיין על קידום אתרים

מאמרים נוספים