4 סיבות למה לא כדאי לעצור את פעילות ה-SEO בתקופת הקורונה?

הקורונה כבר כאן והיא מכה במשק במלוא עוצמתה, אם בתחילה עסקים ניסו לשדר "עסקים כרגיל", עכשיו ברור שזה כבר לא המצב, חנויות פיזיות סגורות, המשק עצמו משותק כמעט לגמרי מלבד עסקים חיוניים ונוספו למעגל האבטלה כמעט מיליון איש(!), גם אצל רוב אתרי האיקומרס שעל פניו לא אמורים להיפגע, עדיין יש ירידות כי אנשים במצב של חוסר וודאות כלכלי נוטים מן הסתם לקנות פחות.

אז נכון שיש תעשיות בודדות שיכולות לראות את עצמן מרוויחות מהסיטואציה ואפילו מגדילות רווחים, אך אצל הרוב לא כך המצב ובשל כך נעשים קיצוצים רבים בכל הקשור להוצאות כספיות של העסקים, אחד מהם הוא כמובן תקציב הפרסום.

אנחנו בהחלט יכולים להבין עסקים שמורידים את תקציבי הפרסום שלהם בחלק מהמוצרים. בכל זאת, זו שעה קשה למשק וגם הציבור יותר מהוסס בהוצאות כספיות עכשיו.

אז במה כן כדאי להשקיע עכשיו?  בתשתיות, בתוכן.  להכין את העסק ליום שאחרי הקורונה.

לכן, ההמלצה שלנו היא לשמר את פעילות ה-SEO ובשום אופן לא לוותר עליה – הסיבות לפניכם:

  1. כי המשבר יגמר מתישהו – זה יכול לקחת חודש, חודשיים או במקרה הקיצוני כמה חודשים, אבל בסוף המשבר הזה יגמר. אז נכון שאולי ניכנס לתקופה מתונה יותר מבחינה כלכלית, אך כשזה יגמר אתם תהיו שם, בביטויים הרלוונטיים ולקהל המתאים, אנשים דוחים דברים שהם רוצים לקנות בגלל המצב ובגלל חוסר הוודאות, אך כשהם יחליטו לרכוש אתם רוצים להיות שם, מעבר לכך השקעתם המון כסף בקידום האתר ופשוט לא שווה לזרוק את כל העבודה לפח.

 

  1. SEO דווקא עכשיו: כי תמיד חיכינו והעדפנו להתמקד בלידים ומכירות. דווקא עכשיו הזמן לבנות את התשתיות שלכם והתשתית החשובה מכל היא התוכן וקידום האתר שלכם בביטויים רלוונטיים בגוגל. אם כבר מחפשים אתכם בגוגל? לא כדאי שלפחות תהיו שם?

 

  1. כי יש לכם סיכוי לעקוף את המתחרים שתמיד רציתם – יתרון אחד בולט מאוד במצב הזה מבחינת SEO הוא שחברות ועסקים רבים מחליטים להוריד תקציבים, יכול להיות שאין להם ברירה ואולי סתם סיבה לקצץ מה שאפשר, בכל מקרה אם יש ביטויים שתמיד רציתם להופיע בהם אז זה בדיוק הזמן, יש לכם אפשרות לעשות עליות משמעותיות דווקא עכשיו – אנחנו בהחלט צופים שמי שיחליט להמשיך את פעילות ה-SEO צפוי להרוויח מכך על חשבון מתחרים ישירים בביטויים תחרותיים מאוד.

 

  1. כי קידום אוגני זה ריצה למרחקים ארוכים – בניגוד לפרסום ממומן (PPC) ב-SEO אנחנו נמדדים לטווח ארוך ולא לתוצאות מידיות, אף אחד שרוצה בטובתכם לא ימליץ לכם להשאיר את כל תקציבי הפרסום כמו שהם, כי יש באמת משבר והוא צפוי להימשך כך שהחלטה להתנהל כאילו כלום לא קרה היא חסרת אחריות, מצד שני נשאלת השאלה היא איפה אפשר לקצץ?

וכאן יש לכם אפשרות לקצץ בתקציבי פרסום ממומן, המצב עכשיו גורם לאנשים להוציא פחות כסף והקמפיינים סביר להניח הרבה פחות משתלמים, אז ההמלצה היא קודם כל להוריד תקציבי PPC.

ניהול וקידום אתר בזמן משבר הקורונה

אם החלטתם להישאר עם עבודת ה-SEO השוטפת, עשיתם החלטה מצוינת.

הנה מספר טיפים שמאוד מומלץ ליישם במהלך המשבר:

  • לעדכן את רשימת המוצרים שיכולים לרכוש דרך האתר, אם אתם לא יכולים לספק את זה אז במקום לרשום "אזל מהמלאי", תרשמו "יחזור לאחר משבר הקורונה", או שאולי תאפשרו לגולשים להירשם לרשימת המתנה שכאשר יגמר המשבר תיצרו איתם קשר לגבי הרכישה, ובכל מקרה אל תשאירו מוצרים שאתם לא מוכרים או יכולים לספק, אתם לא רוצים לאבד את אמון הגולשים.
  • באנר או פופ אפ באתר שמעדכן על המצב, תנסו בצורה קריאטיבית לנסח עדכון שיסביר לגולשים למה כרגע אתם לא מוכרים, מתי תחזרו לפעילות מלאה, אם אתם כן עובדים/מוכרים אז באיזו מתכונת ובאילו דרכים אפשר לרכוש וליצור איתכם קשר, אם יש למשל עיכובים בזמני משלוח אז לציין וכו'. מומלץ גם לעדכן את Google my business במידע הזה ולשלוח ניוזלטר לגולשים שלכם, ובכל מקרה חשוב לעדכן את הגולשים שברגע שהמצב יחזור לקדמותו, גם אתם חוזרים לפעילות מלאה.
  • להמשיך לספק תוכן לגולשים שלכם – יש לכם הרבה זמן פנוי עכשיו ליצור תוכן, כבר אין תירוצים. תנצלו את הזמן הזה לכתיבת תוכן, מדריכים, טיפים, וובינרים או כל אפשרות שיש לכם ליצור תוכן, את התוכן הזה מומלץ לפרסם ברשתות החברתיות ולהשאיר את הגולשים שלכם מעודכנים ובעיקר יודעים שאתם שם למרות המצב.
  • מה לא לעשות? לא להשבית את האתר לגמרי. זה מתחבר לסיבות למה חשוב להמשיך בפעילות SEO ולא לוותר על הרבה עבודה שהשקעתם, אתם תאבדו מיקומים, תאבדו לקוחות פוטנציאליים ובעיקר צריכים לזכור שגם יש גולשים שיגיעו אליכם לא במטרה לקנות כאן ועכשיו, אלא לקבל עליכם ועל המוצרים שלכם מידע, וזה כנראה יהיה שווה גם כסף בעתיד.

 

מאמרים נוספים