קידום עסקים באינסטגרם

בעבר הלא רחוק כשהיינו מעוניינים לרכוש פריטים היינו מגיעים לשווקים ולקניונים ומוצאים את עצמנו שעות משוטטים, אך מזמן הזירות האלו הועתקו אל תוך המסך הפרטי שלנו, והיום בכל זמן נתון ואף ללא חיפוש ספציפי אנו נחשפים ואפילו רוכשים בשניות מוצרים ושירותים שמגיעים אלינו במהירות וללא כל מאמץ .

זו הסיבה שאינסטגרם, המשמשת לזירה החברתית המרכזית של המסחר היום או שמא אפשר לקרוא לה הרשת העסקית המובילה, הפכה את חווית הקנייה שלנו לזמינה, קלה ומהירה על ידי פרסומות שמגיעות אלינו ללא הרף ומפתות אותנו לרכוש מוצרים כאלו ואחרים.

הפרסומות אליהן אנו נחשפים מגיעות מכל רחבי הגלובוס. רשתות גדולות כקטנות, עסקים מקומיים או גלובליים, שירותים ומוצרים ואפילו בצורה אורגנית וממומנת כאחד. במאמר זה נציג טיפים כיצד לקדם עסקים באינסטגרם באופן אורגני (ללא תשלום) ובאופן ממומן.

קידום אינסטגרם עסקי

דפדוף מהיר על גבי האפליקציה תחשוף אותנו לפרסומות ממומנות המופיעות לנו בפיד (המסך הראשי באפליקציה), בסטורי (בין מעברים בסטוריז אחריהם אנו עוקבים) ואפילו בצורה אורגנית לחלוטין על ידי תוכן שיווקי שמפרסם אותו מוביל דעת קהל או מפורסם שאני עוקב אחריו ודרכו מגיעים אליי קידומים של עסקים שונים.

אותם משפיעינים שהפכו את האינסטגרם לרשת המובילה בקרב המשפיענים בעולם, הם לרוב אלה שלא רק יגרמו לי לקנות את המוצר או השירות אלא יעוררו בי בכלל את הצורך לאותו שירות או מוצר מלכתחילה, גם כשצורך כזה לא היה קודם לכן.
האינסטגרם היא בסופו של יום המחליפה העיקרית לקניה מחושבת, משמע שעם טקסט מסקרן ותמונה מושכת ניתן לייצר צורך אצל הצופים ואף למכור את השירות או המוצר שלכם בצורה יעילה בהרבה מדרכי השיווק המסורתיות.

כמו כן, בשימוש נכון ניתן לבצע קידום ממומן ומדויק לקהלי יעד מתאימים וזאת גם על ידי פילוח משותף עם שאר החברות בבעלות משותפת לאינסטגרם הלוא הם Facebook וWhatsapp- שחוסכים כסף רב ואוספים מידע מערוצי תקשורת הרבים וכך מבצעים עבורי מחקר מקיף אחר המתעניינים בתחום שאותו ארצה לפרסם.

אז למה בעצם כדאי לקדם עסקים באינסטגרם?

תמונות מתקדמות טוב יותר בגוגל בתחומים מסוימים – כי הגולשים מחפשים לראות תמונה ולא לקרוא מאמר.  לצד שימושים טכניים כמו שימוש בתגית ALT, גם לקריאייטיב יש משמעות.
# תוכן חזותי – בראש ובראשונה הפלטפורמה הזו מובילה בתוכן ויזואלי – אם פעם מובילי השיווק היו משתמשים בעצמים ויזואליים כדי להוביל על מתחריהם, כיוון שאנשים מתחברים לתמונות בקלות רבה, היום זה צורך בסיסי לשימוש בכל מודעה.
התמונה מושכת את העין ואיך אומרים – תמונה שווה יותר מאלף מילים? או במקרים רבים יותר מאלף שקלים או עוקבים.

# הקהל הפופולרי ביותר לפרסום נמצא שם – הקהל הנחשב כצרכן הבולט ביותר בשוק נע בין גילאי 16-40 וזה בעצם הקהל המאופיין ביותר באינסטגרם. על אף שגם גבולות הגיל האלו כבר היום מטשטשים ומתרחבים… יכולה להעיד שאפילו סבתי בת ה70 היא אוהדת מובילה בסטורי של בני משפחתי כשהקטן ביותר הוא רק בן 10 😉

# בניית קהילה רחבה וחוצה ארצות – הפלטפורמה שמזמן הפכה לנחלת הפרט היא נגישה ודינאמית כך שבעזרת קהל רב שמצטרף מדיי יום ניתן לפתח ולטפח קהל אוהדים קבוע שיקדם את המותג והעסק שלכם לראש העמודים הפופולריים.

גם אם אתם מוכרים מוצרים יקרים שאין ספק שלא רוכשים אותם באינסטגרם ואפילו לא באתר מכירתי, זו הדרך להגיע לאותו לקוח ולהביא אותו בהמשך למכירה טלפונית או לרשימת התפוצה שלי וכך לייצר איתו קשר ולהפוך אותו ללקוח עתידי. אי אפשר להתעלם כיום מאינסטגרם ונדמה שכולם שם – מצעירים ועד מבוגרים. תוסיפו לזה את העובדה שכמות הרכישות אונליין רק הולכת וגדלה – על פי דוחות של בזק בשנתיים האחרונות 80% מהישראלים קונים ברשת ובתוך כך רואים גם עלייה משמעותית לרכישת אונליין גם בקרב גילאי 50+ – ותבינו שאם יש לכם עסק ויזואלי (אוכל, לבוש, מוצרים / גאדג'טים) אתם חייבים לקדם אותו באינסטגרם.

אז היום האינסטגרם שכבר מזמן טשטש את גבולות הגילאים והמגזרים משמש כמנוע הפרסום הבולט עבור עסקים רבים ובהתבסס על העובדה שלישראלי הממוצע אפליקציית האינסטגרם מותקנת במכשיר והוא משתמש בה כדרך קבע להתעדכן מדי יום ואף מדי שעה מחייבת אתכם – בעלי העסקים להבין את האפשרות העצומה שלכם להגיע ללקוח ולנצל את כוחה של הפלטפורמה.

עד שאפליקציות נוספות כמו TIKTOK או WHATSAPP יתבססו כבמה לפרסום ומכירה של בעלי עסקים אני ממליצה לכם לשוטט בפיד שלכם באינסטגרם ולחשוב איך העסק שלכם היה משתלב שם!

מתלבטים? רוצים לשמוע עוד?
מוזמנים לייצור איתנו קשר במייל ולזכות בייעוץ ללא עלות על אפשרויות הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

מאמרים נוספים