אחת השאלות שנשאלות חדשות לבקרים על ידי הלקוחות שפונים אליי, נוגעות לאחוז ההקלקה של גולשים על תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. ובמילים אחרות, כמה גולשים יקליקו על האתר שלהם אם הם ימוקמו בתוצאה הראשונה , השנייה, השלישית או העשירית? ..
SERP – תוצאות החיפוש בגוגל
דף תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל נקרא בשפה מקצועית Serp – Search engine results page.
הדף מציג 10 תוצאות חיפוש שגוגל מזהה אותן כרלוונטיות ביותר לכל שאילתת חיפוש שהוקלדה על ידי הגולש בתיבת החיפוש של גוגל.
לצד 10 התוצאות האורגניות, בכל דף יהיו לרוב עד 7 מודעות ממומנות (4 בחלק העליון ו- 3 בחלק התחתון). בחיפושים אחרי מוצרים, יופיעו גם מודעות ממומנות של גוגל שופינג (כפי שניתן לראות בצילום המסך מתחת מודעות של מכונות כביסה). בנוסף בחיפושים עם כוונת חיפוש באזור גיאוגרפי מסוים – יופיעו גם תוצאות לוקאליות שנלקחות מתוך ממשק 'גוגל לעסק שלי'
תוצאות החיפוש מורכבות משורת כותרת (title) ותיאור – תגית meta description שמורכבת מתיאור בן 150-160 תווים פחות או יותר.
.
עלינו להפריד בין תוצאות החיפוש האורגניות לבין תוצאות ממומנות שמוצגות מעל תוצאות החיפוש האורגניות (בדרך כלל יסומנו בצבע צהוב ויוצגו עד 3 תוצאות ממומנות לכל היותר) ובנוסף יוצגו תוצאות ממומנות לצד התוצאות האורגניות. (בממשק עברי יוצגו תוצאות ממומנות מצד שמאל לתוצאות החיפוש האורגניות, בממשק אנגלית הן יוצגו מצד ימין לתוצאות החיפוש האורגניות).
השאלה שכולם שואלים היא כמה מקליקים על כל תוצאה והאם באמת שווה להשקיע כל כך הרבה זמן ועבודה על קידום לתוצאות האורגניות או שמא מומלץ להשקיע כסף בלבד לקידום בתוצאות הממומנות?
קודם כל חשוב לדעת שהרגלי הקלקות הגולשים משתנים מגולש לגולש, חלק מקליקים באופן שוטף על תוצאות ממומנות, חלק על אורגניות.
במאמר זה נסקור עבורכם כמה מקליקים על כל תוצאה ומה אנחנו יכולים ללמוד מכך.
.
בעשור האחרון נערכו מספר מחקרים שבדקו את התנהגות הגולשים אל מול דף תוצאות החיפוש ולהלן התוצאות שאספנו עבורכם:
.
תוצאות המחקר של אוניברסיטת קורנל:
לפי בדיקה של 397 שאילתות חיפוש בנושאים שונים שנבדקו על סטודנטים שונים הגיעו לתוצאות הבאות:
אחוז הקלקה על תוצאה אורגנית ראשונה בגוגל: 56.36%
מקום שני: 13.45%
מקום שלישי: 9.82%
מקום רביעי: 4%
מקום 5: 4.73%
מקום 6: 3.27%
מקום 7: 0.36%
מקום 8: 2.91%
מקום 9: 1.45%
מקום 10: 2.55%
.
תוצאות המחקר של AOL משנת 2006:
אחוז הקלקה על תוצאה אורגנית ראשונה בגוגל: 42.13%
מקום שני: 11.9%
מקום שלישי: 8.5%
מקום רביעי: 6.06%
מקום 5: 4.92%
מקום 6: 4.05%
מקום 7: 3.41%
מקום 8: 3.01%
מקום 9: 2.85%
מקום 10: 2.99%
.
תוצאות המחקר של Brandsoftech study:
אחוז הקלקה על תוצאה אורגנית ראשונה בגוגל: 38.19%
מקום שני: 21.73%
מקום שלישי: 11.94%
מקום רביעי: 6.42%
מקום 5: 5.35%
מקום 6: 4.51%
מקום 7: 3.77%
מקום 8: 2.93%
מקום 9: 1.61%
מקום 10: 2.59%
.
נעשה ממוצע של 3 המחקרים ונגיע לאחוז ההקלקות הבא:
מקום ראשון: 45.56%
מקום שני: 15.69%
מקום שלישי: 10.08%
מקום רביעי: 5.49%
מקום 5: 5%
מקום 6: 3.94%
מקום 7: 2.51%
מקום 8: 2.93%
מקום 9: 1.97%
מקום 10: 2.71%
בחישוב מהיר נראה ששלוש התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות למעלה מ- 70 אחוז מהקלקות הגולשים.
לפי המחקרים השונים פחות מ- 10 אחוזים בלבד מהגולשים עוברים לדף תוצאות החיפוש השני.
זאת אומרת שאו שצריך להיות ראשון בגוגל או ממש קרוב לשם כדי לזכות בנתח גולשים משמעותי באתר.
עם השנים, התוצאות הלוקאליות החלו לתפוס מקום מכובד ונראות גדולה יותר בתוצאות החיפוש, מה שהוביל לשינוי במספרים שריכזתי בפוסט הזה
אחוז ה- CTR – הקלקות על תוצאות חיפוש בגוגל נכון לשנת 2022:
אז כמה מקליקים על כל תוצאה אורגנית?
לאור המחקר האחרון שבוצע ע"י בריאן דין, ניתן לראות ששלושת התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות מעל 50% מהקלקות הגולשים.
מאז ששולבה תוצאה 0 בתוצאות החיפוש בגוגל, ניתן לראות שזה הגדיל את אחוז המקליקים על תוצאה זו.
מחצית מהחיפושים בגוגל מסתיימים ללא הקלקה של הגולש
מאז שנכנסה תוצאה 0 וגוגל החלו לספק תשובות לגולשים, נוצר מצב לפיו 50% מהמקרים בהם גולשים מחפשים ביטוי בגוגל –
שאין כלל הקלקות, כלומר, הגולש קיבל תשובה בתוך תוצאות החיפוש ולא הקליק על אף תוצאה. זה קורה במקרים שבהם הגולש רוצה לקבל תשובות מהירות כמו למשל "שער הדולר", "חצי גמר ליגת האלופות" וכד'.
.
כמה מקליקים על תוצאות ממומנות בגוגל?
לפי מחקרים מקבלות התוצאות הממומנות אחוזים ספורים בלבד מהקלקות הגולשים, כשהתוצאה הממומנת הראשונה מעל תוצאות החיפוש (במעלה הדף) מקבלת 8% מהקלקות הגולשים בקירוב והתוצאה שאחריה מקבלת פחות מ- 4% מהקלקות הגולשים. בסה"כ תוצאות ממומנות מקבלות סדר גודל של 10% מהקלקות הגולשים. עם זאת, כמובן שלכל מודעה יש את ה- CTR שלה, כשמבחינת בנצ'מרק של מנהלי קמפיינים בגוגל, CTR טוב למודעה נע בין 5-10%.
.
מה ניתן ללמוד מאחוז המקליקים על כל תוצאה בגוגל?
מידע זה חשוב מאוד לבעלי אתרים. קודם כל עלינו לדעת מה שווה לנו כל מיקום.
צריך גם להבין שבמקרים מסוימים שהגולש רוצה לרכוש משהו או לקבל הצעת מחיר – הוא יעדיף להקליק על מודעה ממומנת
בעוד שבמקרים מסוימים שהגולש רוצה לקבל יותר מידע – הוא יקליק על תוצאות אורגניות.
אז בהחלט לכוונת המחפש יש השפעה על איזו תוצאה הוא יקליק.
תוצאות החיפוש נמדדות באופן פרטני לכל ביטוי או מילת מפתח.
איך מתרגמים את זה לכמות כניסות לאתר?
ניקח לדוגמא בדיקה של בדיקת חיפוש מילת המפתח "תוכן" בכלי מילות המפתח של גוגל.
בבדיקה בכלי מילות המפתח נגלה שאת המילה תוכן מחפשים במדויק 880 חיפושים בכל חודש. (מידע זה לא מדויק במאת האחוזים אך הוא מהווה אינדיקציה מספיק טובה).
על כך תוכלו לקרוא בפוסט בנושא מילות מפתח.
.
לפי תוצאות המחקר האחרון מ- 2022 , סה"כ 27.6% מהגולשים יקליקו על התוצאה הראשונה – זאת אומרת שאם נמוקם במקום הראשון במילה תוכן – נזכה ל- 243 הקלקות מדי חודש בממוצע במילה זו.
עכשיו עלינו לקבוע כמה קליק שווה לנו. בוא נניח שאחוז ההמרה באתר שלנו עומד על 2% ואנחנו כרגע מדורגים במקום הראשון במילה תוכן ששווה 243 הקלקות חודשיות.
זאת אומרת שבכל חודש נזכה ל- 7 לידים חדשים ממילה זו.
נניח שלקוח בתחום התוכן שווה לנו 1000 ₪ בחודש – משמע 7,000 ₪ בחודש כתוצאה ממיקום בתוצאה הראשונה במילה תוכן.
האם זה שווה את ההשקעה והכסף שלכם? זוהי החלטה שלכם.
כך תוכלו להחליט אם לקדם את המילה הזאת או שמא לבחור ולחפש מילים קלות יותר לקידום כמו חברת תוכן או יועץ קידום אתרים למשל, או מילים בעלות חיפושים מרובים יותר כמו כתיבת תוכן או מחיר קידום אתר .