האם תגית ה- meta description עוזרת בקידום האתר בגוגל? דווקא לא!

השבוע במהלך ויכוח דינמי ומהנה עם אחד מחבריי לעבודה, הועלתה השאלה האם תגית המטה דסקריפשן חשובה עבור קידום האתר שלנו בגוגל?

בתחילת הוויכוח תשובתי ומחשבותיי היו חד משמעיות – וודאי שתגית המטה דסקריפשן עוזרת ומשחקת תפקיד חשוב בקידום כל דף והאתר שלנו בכלל בגוגל.  האמנם?

 

אין ספק שיש חשיבות גבוהה להוספת התגיות לכל דף , אך מהו באמת תפקידן של תגיות אלו?

מהבלוג הרשמי של גוגל:

 

 

 

 

 

 

מטא דסקריפשן וקידום אתרים - תגובת גוגל
מטא דסקריפשן וקידום אתרים – תגובת גוגל

 

 

 

 

 

 

מהבלוג של Seomoz:

 

 

 

 

 

התייחסות SEOMOZ
התייחסות SEOMOZ

מה תפקידה של תגית מטא דסקריפשן?

תג המטא דסקריפשן אינו משחק תפקיד בקידום דפים במילות מפתח.

התג נועד בעיקר למשוך גולש לתוך הדף, מתוך עשרות התוצאות שהוא מרפרף עליהן. לכן מצד אחד, לכל דף באתר צריך להיות דסקריפשן שונה.

מצד שני, גוגל מושך טקסט מהאתר שהוא הרלוונטי ביותר למה שאותו גולש חיפש. לכן במידה ולא מדובר בדף נחיתה שאמור למשוך גולשים ולהניע אותם לפעולה –  כדאי להשאיר את תג המטא דסקריפשן ריק.

הסינתזה: בדף הבית יש לכתוב דסקריפשן מושך. במידה ויש דפים אסטרטגיים נוספים באתר, (דפי נחיתה) שגם הם מקודמים, ניתן ומומלץ גם בהם ליצור תגית מטא דסקריפשן שתהיה מושכת ואטרקטיבית לגולשים.   המטרה היא פשוטה וברורה – כתיבת תיאור אטרקטיבי יעזור לגולשים להקליק דווקא על תוצאת החיפוש שלנו מתוך יתר התוצאות.   בדומה לבניית מודעות של פרסום בגוגל, גם כאן חשוב שגולשים יקליקו דווקא על הדף שלנו וייכנסו אליו.   זה דווקא פרמטר שכן משפיע – ככל שיותר גולשים ילחצו דווקא על התוצאה שלכם בחיפוש מילת מפתח מסוימת, ויישארו יותר זמן באתר – כך גוגל יעריך את אותו דף מהאתר שלכם כרלוונטי לתוצאות החיפוש בביטוי זה.

במידה ומדובר בדפים שהם מאמרים בתוך האתר –  לא חייבים להשקיע בהם בבניית כותרות תיאור מושכות ואין חובה לבצע אוטומטיזציה.  – גוגל ימשוך באופן אוטומטי טקסט רלוונטי לאותה מילת מפתח באותו דף.

.

אז מה המסקנה?

תגית המטא דסקריפשן ואיתה תגית המטא keywords אינן משחקות תפקיד ישיר בקידום דפים מהאתר שלכם בתוצאות החיפוש.

עם זאת יש להן השפעה מקיפה על קידום בגוגל של האתר שלכם – ככל שתבנו כותרות מושכות יותר כך הסיכוי שיקליקו דווקא על תוצאות החיפוש מהאתר שלכם גבוה יותר.  וככל שיותר גולשים ייכנסו לאתר שלכם בחיפוש מילת מפתח מסוימת ויישארו באתר – כך גוגל יעריכו את האתר כרלוונטי.

.

ואם כבר בונים תיאור – מה מומלץ להזין בו?

במידה ואתם כותבים תיאור של מטא דסקריפשן לדפי נחיתה באתר שלכם, חשוב קודם כל להקפיד על אורך התיאור.  באופן כללי תגית מטא דסקריפשן יכולה להיות בכל אורך אך גוגל מושך עד 160 תווים בלבד.

זאת אומרת שכתיבת תיאור description צריכה לכלול בממוצע 150-160 תווים.  בתיאור זה מומלץ שתכתבו טקסט רלוונטי לכותרת ולתוכן באותו עמוד.  הטקסט חייב להיות מושך ומניע לפעולה – שיגרום לגולשים לבחור להיכנס דווקא לדף זה ולא למתחריו.    בסופו של דבר ככל שתכניסו יותר תוכן לאתרים שלכם וככל שהתוכן יהיה בעל ערך מוסף ואיכותי – כך יותר גולשים ייכנסו לאתר שלכם ואף יחזרו לביקורים חוזרים – דבר שישפיע על קידום באינטרנט.

.

 

מאמרים נוספים