מה קודם למה – קידום אתרים או בחירת הדומיין?

אתרי אינטרנט מהווים כיום את אחד הכלים היעילים והנפוצים ביותר עבור מגוון רחב של מטרות ושימושים. כך, כמעט מאחורי כל אתר אינטרנט חדש המוקם בימים אלו עומד אינטרס כזה או אחר של בעל האתר – מכירות בצורה כזו או אחרת, פרסום עבור עסק מסוים, קידום מטרה כזו או אחרת וכד'. לכן, תחום קידום האתרים זוכה לפופולאריות עצומה כל כך – קיימים כיום מיליונים רבים של אתרי אינטרנט, אינספור בכל תחום ותחום. לכן, מי שמעוניין לזכות בחשיפה רחבה לכמה שיותר גולשים (וכאמור – כמעט כולם מעוניינים בכך..) חייב לקדם את האתר שלו, כך שיופיע במקום גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש השונות. הדרכים לקדם אתר כזה או אחר הן רבות ומגוונות. בין היתר, גם שם הדומיין של האתר משפיע באופן משמעותי על קידומו במנועי החיפוש השונים.

אחת השאלות הנפוצות היא מהי חשיבותו של דומיין בהשפעה על קידום אתרים והאם כדאי לרכוש דומיין בעברית?

קניית דומיין בעברית או התחלת הקידום – מה לפני מה?

קניית דומיין בעברית למשל, היא פעולה נפוצה ופופולארית מאוד במהלך החודשים האחרונים בקרב מקימי אתרים ישראליים, שכן דומיין בעברית יכול לסייע רבות בקידום האתר בהמשך הדרך. קניית דומיין היא למעשה אחת הפעולות הראשונות שיש לבצע כאשר מקימים אתר חדש, שכן ללא דומיין פעיל – בכלל לא ניתן להעלות את האתר לאוויר ולהתחיל להפעיל אותו. לכן, בין אם הולכים על דומיין בעברית, אנגלית או סינית מדוברת – זוהי אחת הפעולות הראשונות שיש לבצע.

קידום האתר עצמו יכול להתחיל כמובן רק לאחר שהאתר רשמית עלה לאוויר. במקרים רבים, מעלים את האתר לאוויר כאשר הוא עדיין בשלבי בנייה והקמה ראשוניים יחסית (פשוט קונים דומיין, מכינים דף בית בסיסי ומעלים לאוויר..), על מנת שהדומיין יתחיל לצבור ותק ברשת – וותק לו הוא זקוק על מנת להתחיל ולהתקדם במעלה רשימות החיפוש. לאחר שהאתר באוויר ניתן לשפץ ולשדרג אותו תוך כדי, כמו גם לקדם אותו. הקידום עצמו נעשה באמצעות הוספת תכנים רלבנטיים לתחום לאתר עצמו, הוספת תכנים המכילים קישורים לאתר שלנו עבור אתרים אחרים, ביצוע אופטימיזציה לאופן בו בנוי האתר עצמו בהתאם לדרישותיה של מנועי החיפוש השונים וכד'.

כאמור, גם לדומיין שנרכוש צפויה להיות השפעה מסוימת על אפשרויות הקידום של האתר והקלות בה נצליח להביא אותו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש השונות. דומיין אטרקטיבי הוא דומיין קצר וקליט הרלבנטי כמובן לתחום בו עוסק האתר, אשר יסייע לנו ליצור מותג מן האתר, מותג אותו יכירו כמה שיותר אנשים. זו גם הסיבה לכך שאנשים רבים משלמים סכומים גבוהים ביותר עבור דומיינים פופולאריים ואטרקטיביים במיוחד (כאלו אשר בדרך כלל נקנו מלכתחילה במטרה להימכר מאוחר יותר תמורת סכומים גבוהים…). לכן, קניית דומיין אטרקטיבי היא פעולה חשובה מאוד עבור קידום האתר, ומגיעה מן הסתם לפניו בסדר הפעולות הבסיסי.

מאמרים נוספים