החלפת קישורים ורישום לאינדקסים – חלק בלתי נפרד מקידום אורגני

החלפת קישוריםקידום בגוגל כבר מזמן הוכיח את עצמו בתור מגנט עבור משיכת לקוחות פוטנציאליים באינטרנט. עם זאת, ככל שמנוע החיפוש הופך פופולארי וחזק יותר, כך הוא מסנן את האתרים באופן קפדני והתחרות מול עסקים מקבילים הופכת קשה הרבה יותר. כיום, ניתן לבצע כמה פעולות פשוטות שיביאו לכדי תוצאות טובות במנועי החיפוש, על ידי החלפות קישורים ורישום האתר לאינדקסים.

כמה מילים על קידום אורגני

בכדי להבין כיצד לבצע החלפות קישורים ורישום לאינדקסים, חשוב קודם להבין מדוע בכלל יש צורך בביצוע פעולות כאלו ודומות להן. הסיבה פשוטה – גוגל מחפש להיות הרלוונטי ביותר עבור הגולשים שלו באופן מתמיד, ולכן יש לו אינטרס אמיתי להציג אך ורק תוצאות חיפוש איכותיות ומתאימות באופן מדויק לכל שאילתה המוזנת בשורת החיפוש. בכדי שהאתר יהיה רלוונטי עבור גוגל, התוכן חייב להיות איכותי ומעניין, האתר צריך להיות פרקטי ומשמעותי עבור הגולשים, האתר חייב להיות מהיר, מתעדכן באופן קבוע וכן גם המלצות מאתרי אינטרנט נוספים לא יזיקו.

קישורים לאתר

החלפות הקישורים וכן גם רישום האתר לאינדקס רלוונטיים בעיקר עבור המלצה ברחבי האינטרנט. ככל שגוגל יסרוק המלצות וקישורים נוספים אל אתר האינטרנט, כך הוא יעלה את הניקוד של האתר ויציג אותו במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש המתאימות.

חילופי קישורים ניתן להשיג על ידי כמה שיטות עיקריות, כאשר המוכרת ביותר קשורה בהחלפה עם מתחרים ואתרים מאותו עולם תוכן. כך למשל, במידה ומוכרים מוצרי מזון, מומלץ לפנות אל אתרים נוספים המוכרים מוצרי מזון ולהחליף איתם קישורים, כך שתיווצר תנועה בין שני האתרים והניקוד מול גוגל יעלה. כמו כן, ניתן לרשום מאמרים באתרי מאמרים ולהציב בהם קישורים אשר יובילו אל האתר באמצעות חתימה או אפילו באמצעות קישורים באמצע הטקסט.

הופעה באינדקס

האינדקסים, הם אותם אתרים המציגים אתרים רבים על פי תוצאות חיפוש או קישורים רלוונטיים. גם כאן, מדובר על דחיפה משמעותית לאתר מבחינת ניקוד בגוגל, מכיוון שהופעה בכמה שיותר אינדקסים תייצב את מעמדו של האתר ותיצור המלצות עם כניסות נוספות מאתרים שאינם גוגל. בכדי להופיע באינדקס אתרים מוביל לא צריך להתאמץ יותר מדיי, מכיוון שכיום ניתן אף לבצע פרסום באינדקס אתרים חינם. כל שצריך לעשות הוא להיכנס לאינדקס כזה, לרשום את כתובת האתר, להוסיף טקסט אודות קצר וליהנות מהופעה חינמית באתרים נוספים, ללא מאמץ או תשלום נוסף.

כך, על ידי שילוב בין החלפת קישורים עם קולגות, פרסום מאמרים באינטרנט וכן גם הופעה בתוך אינדקסים של אתרים מובילים, ניתן להגיע לכדי תוצאות חיוביות בתוך זמן קצר יחסית. כמו כן, חשוב לציין כי גם לאחר שהאתר קודם, חשוב להמשיך ולחפש אינדקסים וקולגות עם אתרי אינטרנט בהם ניתן להציב את הקישור לאתר, למשוך לקוחות פוטנציאליים נוספים וכן גם לשמור על המעמד במנועי החיפוש.

הערה חשובה לגבי בניית קישורים:  רבים נוטים לזלזל כיום בסוגי קישורים מסוימים, ובדגש על קישורי אינדקסים ופורומים.  זה נכון שאיכותם של קישורים אלו נחשבת לפחות טובה, אך חשוב להבין – במידה והקישור מגיע ממאמר רלוונטי באתר רלוונטי ומדובר בקישור שמושך טראפיק רלוונטי – כוחו של הקישור יגדל.   במידה ותוסיפו קישור תגובה בפורום רלוונטי שעונה על שאלה ושולח את הגולשים לקבלת הרחבה באתר שלכם – כוחו של קישור זה עשוי להיות גבוה במידה והוא מושך טראפיק רלוונטי (גם אם מדובר בתגובה בפורום)

והערה שאני אוהב להוסיף (אנידור) :  זכרו, בסופו של יום, קישור טוב הוא קישור שלוחצים עליו

מאמר זה הנו מאמר אורח של חברת Optiwise

מאמרים נוספים