מה הסיכוי של האתר שלך להיות ראשון בגוגל?

אחת השאלות המסקרנות והנשאלות ביותר באינטרנט – היא כמה קשה להגיע להיות ראשון בגוגל ולהגיע לעמוד התוצאות הראשון של גוגל.  כמה זמן זה ייקח לנו?

בעולם בו כל הגולשים מתנקזים לתוצאות החיפוש הראשונות, כולם רוצים להיות מקום ראשון בגוגל.

בפוסט זה נסקור את הדרכים והפרמטרים שיביאו אתכם לתוצאות החיפוש הראשונות בשלל תחומים.

.

מקום ראשון בגוגל
עמוד ראשון בגוגל

קידום אתרים בגוגל

נתחיל בכמה עובדות חשובות:

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם.  בישראל , למעלה מ- 90 אחוז מהגולשים עושים שימוש אך ורק בגוגל לחיפוש שאילתות ברשת.

אחוז גבוה מהגולשים נכנס אך ורק לתוצאות החיפוש הראשונות.

רק 10 אחוז מהגולשים טורח לעבור לעמוד השני של תוצאות החיפוש וגם שם הסיכוי שיגיעו אליכם אפסי.

אחוז ההקלקה על התוצאה ה- 11 בגוגל עומד על 0.66%.  זאת אומרת שגם אם תהיו מדורגים בראש עמוד תוצאות החיפוש השני, עדיין פחות מ- 1 אחוז מהגולשים ייכנסו לאתר שלכם.

זאת אומרת שאם האתר שלכם לא ממוקם בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל – אפשר להגיד שהוא לא קיים והוא זוכה לתנועת גולשים מועטה ביותר – למעט בעלי האתר , המשפחה והחברים שלו.

כאן תוכלו לקרוא כמה מקליקים על כל תוצאה בגוגל

.

אז איך בכל זאת מגיעים להיות מקום ראשון בגוגל?

הדרך הראשונה להיות ראשון בגוגל או יותר נכון להגיע לחשיפה בעמוד הראשון היא לא אורגנית אלא בתשלום.  כמובן המדובר על פרסום בגוגל אדוורדס, בו תשלמו על כל גולש שיקליק על המודעה שלכם וייכנס דרכה לאתר שלכם.

.

הדרך האמיתית והקשה יותר היא קידום בתוצאות החיפוש האורגניות – דרך שגם תביא לתוצאות איכותיות וטובות יותר.  אתם יכולים לבחור אם לעשות זאת בעצמכם או להיעזר בשירותי חברת קידום אתרים.

.

איך מגיעים להיות מקום ראשון בגוגל בתוצאות האורגניות?

קודם כל נתחיל ונאמר שאין קסמים ואי אפשר להבטיח בשום פנים ואופן להגיע לתוצאה הראשונה בגוגל.  האלגוריתם של גוגל משתנה באופן שוטף ואף מקדם אתרים לא יודע באופן מוחלט מהם כל הפרמטרים לקידום לתוצאה הראשונה ומה המשקל של כל אחד מהם.

.

כדי שתוכלו להיות מדורגים בתוצאות הראשונות של החיפוש האורגני עליכם לוודא שאתם עומדים בתקנים הבאים ולהתכונן לעבודה קשה:

  • בחירת מילות מפתח נכונות לקידום – עליכם לאתר ולייצר דפי נחיתה רבים ככל האפשר, במילות מפתח שגולשים מחפשים ברשת.
  • בדיקת מתחרים על אותן מילות מפתח
  • כמות הדפים והתכנים באתר שלכם ובכמה מהם מוזכרת מילת המפתח הרצויה לקידום.
  • שם הדומיין של האתר שלכם – האם יש בו את מילת המפתח?
  • כמות קישורים נכנסים לאתר, איכות הקישורים ומילות המפתח בטקסט העוגן באותם קישורים נכנסים לאתר.  הוסיפו קישורים נכנסים רבים חד-כיווניים לאתר.
  • וודאו שהאתר שלכם מאפשר גלישה נוחה וקלות ניווט בין דפי האתר.  תנו לגולשים שלכם סיבה לחזור לאתר ושמרו אתם על קשר בעזרת ניוזלטר, רשימות תפוצה וכד'.
  • שמירה על כללי אופטימיזציית מבנה ותוכן באתר – צפיפות מילות מפתח, שיבוץ מילות מפתח בתגי מטא, כותרות האתר, בטקסט העוגן ועל גבי תג alt  בתמונות.
  • המשיכו לייצר תכנים רלוונטיים במילות המפתח,  וודאו שהתכנים טבעיים, קריאים ומעניקים ערך מוסף לגולשים.   הדבר האחרון שאתם רוצים זה להגיע להיות ראשון בגוגל ואז לאבד גולשים בגלל תוכן לא רלוונטי ולא מועיל או אתר שלא מזמין ולא יוצר חוויית גלישה.

כמובן שישנם עוד פרמטרים שמשפיעים – אבל עמידה בתקנים אלו והתמדה בהמשך עשייה – תוביל אתכם בבטחה לתוצאות הראשונות לאורך זמן.

.

עוד כמה דרכים שיובילו את האתר שלך להיות מקום ראשון בגוגל:

  • חפשו באופן שוטף ביטויים ומילות מפתח שאין עליהן תחרות – ביטויי זנב ארוך.  כך למשל אם תנסו לקדם את הביטויקידום אתרים תגלו תחרות קשה, אך אם תנסו לקדם ביטוי כמו קידום אתרי אינטרנט– תגלו שיש פחות תחרות והביטוי אפשרי יותר לקידום.
  • עבור אתרים ותיקים ומדורגים החיים קלים יותר.  דומיין ותיק ומוערך על ידי גוגל, יזכה לקידום כמעט מיידי במילות מפתח חדשות המקודמות באתר.  כך למשל אם יש אתר ותיק ומוערך בנושא קידום אתרים, ויועלה בו מאמר בנושא "איך כותבים תוכן"?  – המאמר יעלה מהר מאוד לתוצאות החיפוש הראשונות.

.

גם אם לא תגיעו במהרה להיות מקום ראשון בגוגל, אם תיישמו את כל הפעולות הנ"ל, ישפר באופן משמעותי את האתר שלכם ואת העסק שלכם.

.

להיות בעמוד ראשון בגוגל – תוך כמה זמן?

אם אתם מקדמי אתרים , וודאי כבר שמעתם את השאלה הזו מהלקוחות שלכם.

כשהלקוח שואל תוך כמה זמן האתר שלו יהיה בעמוד או במקום הראשון בגוגל, קודם כל עלינו לשאול אותו באיזו מילת מפתח הוא רוצה שהאתר שלו יהיה בעמוד הראשון.

לכל מילת מפתח יש תחרות, לפיה ניתן לקבוע ולדעת כמה עבודה נדרשת (לא כמה זמן נדרש אלא כמה עבודה נדרשת) בשביל להגיע לעמוד התוצאות הראשון באותה מילה.

.

Case study

כך למשל , אם יש לי אתר חדש בנושא קידום מכירות, אני צריך להסתכל על המתחרים שממוקמים כרגע בתוצאות החיפוש הראשונות לאותו ביטוי.

אם נזניח לרגע את ויקיפדיה ונסתכל על המתחרים הראשונים, נוכל ללמוד שלאתרים המדורגים בתוצאות הראשונות בביטוי זה, יש ותק של 7-10 שנים, כמות דפים באתר שנעה בין כמה מאות לעשרות אלפי דפים.   אם נבחן את כמות הקישורים הנכנסים לדומיינים של אותם אתרים, מדובר בכמות של אלפי קישורים, אך אם נבחן את כמות הקישורים הנכנסים לאותו עמוד ספציפי שמקודם באותו ביטוי, נגלה שלחלק גדול מהדפים יש פחות מ- 100 קישורים נכנסים.

בחישוב מהיר נבין , שכדי שנוכל להיות מדורגים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, עלינו לייצר אתר עם עשרות – מאות דפים העוסקים בנושא קידום מכירות (ומילות מפתח דומות וקשורות לו) , ולחזק אותו בקישורים רבים.

על אף שהאתר שלנו חדש ומכיל מעט דפים ביחס לאתרים המתחרים בתוצאות הראשונות, נוכל לפצות על כך בעזרת קישורים מרובים לדף המקודם.

על אף שבאתרים המתחרים יש דפים רבים, בסקירה מהירה ניתן לראות שרובם כלל לא עוסק במונחים הקשורים לקידום מכירות, והדף מקודם ברשת בגלל כוחו של הדומיין בו הוא יושב.   זאת אומרת שבעבודה נכונה של כמה חודשים (עד שגוגל יעריך את האתר וייתן לו קרדיט) – ניתן לקדם את הביטוי לדף הראשון בגוגל ואולי אף להיות ראשון בגוגל באותו ביטוי.

.

שימו לב, גוגל מצפה לראות גדילה טבעית של האתר שלכם.  אם תנסו לצמצם את כל הפער בבת אחת (בעזרת הוספה של מאות דפי תוכן בפעם אחת והוספת אלפי קישורים תוך פרק זמן קצר)  – גוגל יבין שמשהו כאן לא כשר והקידום לא נעשה בצורה טבעית.

במקרה כזה האתר שלכם יוכל לקבל עונש מגוגל במקום קידום באינטרנט.

.

כך תוכלו לבדוק לגבי מילות מפתח וביטויים רבים אחרים – ולהעריך כמה עבודה נדרשת בשביל לקדם את האתר שלכם לתוצאות החיפוש הראשונות.

מאמרים נוספים