חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פילטרים חדשים שמשפיעים על אינדוקס דפים באתרי מסחר – srsltid

תחום ה-SEO לאתרי איקומרס מתמודד עם שינויים מתמידים שמקורם בעדכונים טכנולוגיים ובשינויים בהגדרות של מנועי החיפוש. אחד הנושאים החמים לאחרונה הוא גוגל שופינג ובדגש על תוצאות שופינג אורגני. אחת התופעות החדשות והמרכזיות שמשפיעה על אינדוקס דפים באתרי איקומרס היא השימוש בפרמטרים כמו "srsltid" שמתווספים ל-URL כתוצאה משימוש בפילטרים אוטומטיים במערכות כמו Google Merchant Center. פילטרים אלו נועדו למעקב אחרי המרות, אך בפועל, הם מעלים סוגיות משמעותיות בהקשר לאינדוקס של הדפים וליכולת השמירה על קידום אורגני איכותי.

 

ככה זה נראה בתוך הקונסול:

srsltid in gsc

זה נוצר באופן אוטומטי בכל אתר שחיבר את חשבון הגוגל מרצ'נט שלו לחשבון הגוגל אנליטיקס שלו והפעיל את האפשרות האוטומטית של auto tagging שנמצא תחת "הגדרות"

הגדרות גוגל מרצ'נט

 

autotag merchant free listings

 

מה הבעיה עם הכתובות המפולטרות עם SRSLTID?

הבעיה המרכזית היא יצירת URLים ייחודיים שנוצרים מתוך Google Merchant Center. הפילטרים האוטומטיים, כמו ה-"srsltid", נוצרו כדי לאפשר למשווקים לעקוב אחרי המרות ופעולות משתמשים בצורה מדויקת יותר, במיוחד במודעות ובתוצאות החיפוש של Google Shopping. עם זאת, בעת שהם מתווספים ל-URL, הם יוצרים גרסאות שונות של אותו הדף, מה שגורם לבעיות של דופליקציה ולאינדוקס של גרסאות שונות של אותו דף במנועי החיפוש.

בפועל, URLים שונים אלו עלולים להוביל לכך שמנועי החיפוש, כמו גוגל, יאנדקסו את אותם דפים מספר פעמים תחת כתובות שונות, מה שמוביל לבעיות כמו פגיעה בדירוג האתר (עקב תחרות פנימית בין גרסאות הדף) ופיזור כוחות הקידום האורגני. בעיות אלו הן קריטיות במיוחד לאתרי איקומרס, שם כל פגיעה באיכות הקידום האורגני יכולה להשפיע באופן ישיר על ההכנסות.

מי שעוקב בזמן האחרון, כבר רואה את הכתובות הללו שמייצרות כפילויות ובעיות בדירוגי האתר בחלק מהמקרים.

כך זה נראה:

srsltid - google merchant

המענה של גוגל לבעיה

בהתייחסות לשאלות שעלו סביב השפעת השימוש בפרמטר "srsltid", ג'ון מולר, ראש צוות קשרי החיפוש בגוגל, הסביר שהפרמטרים האלו נוספו כחלק מפיצ'ר ה-"auto-tagging" ב-Google Merchant Center, שנועדו למעקב אחרי המרות. הוא ציין שהפרמטרים הללו משמשים בעיקר לצרכים אנליטיים ולא מיועדים להשפיע על אינדוקס, זחילה או דירוג של האתר במנוע החיפוש.

לפי מולר, ה-URLים שנוצרים עם פרמטרים אלו אינם מאונדקסים בצורה שונה ואין להם השפעה ישירה על הדירוגים בתוצאות החיפוש. למעשה, גוגל מבצעת סינון של פרמטרים אלו ברוב תוצאות החיפוש, כך שהם אינם מופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות באופן שגורם לבעיות של דופליקציה.

עם זאת, מולר ממליץ לוודא שהאתר משתמש בתגי canonical שמצביעים על ה-URL הקנוני הרצוי, כך שמנועי החיפוש יידעו לאנדקס את הכתובת הנכונה בלבד. במקרים מסוימים, אם הפילטרים הללו גורמים לבעיות או אם הם אינם נחוצים, ניתן לשקול כיבוי של הפיצ'ר לחלוטין, אם כי הוא יכול להיות שימושי מאוד עבור מעקב אחרי המרות.

פתרונות אפשריים למניעת בעיות אינדוקס של תוצאות srsltid

  • ראשית, אנשי SEO צריכים לנהל את השימוש בפילטרים אלו באופן מבוקר. במקרים רבים, מספיק לשלב את הפילטרים רק באינטראקציות החשובות, ולא בכל הקלקה של המשתמש, כדי למנוע יצירה מיותרת של URLים חדשים.
  • האפשרות הראשונה והמבקשת, היא פשוט לחסום את האפשרות של auto tag בתוך המרצ'נט.  עם זאת,  זה יפגע ביכולת שלנו למדוד באופן תקין הקלקות על תוצאות שופינג אורגניות של האתר (Free listings).
  • המלצה נוספת היא לוודא שכל דף שמיועד לאינדוקס כולל תגי canonical שמצביעים על ה-URL הקנוני הנכון. זהו כלי מרכזי שנועד למנוע יצירת בעיות של הכפלת תוכן ולאפשר למנועי החיפוש להתמקד באינדוקס הדף הנכון.
  • בנוסף, חשוב לעקוב אחרי האינדוקס בפועל באמצעות כלים כמו Google Search Console, ולהיות ערים למקרי דופליקציה או אינדוקס של דפים תחת כתובות שונות. בעיות אלו יכולות להיגרם כתוצאה מהשימוש בפרמטרים כמו "srsltid", ואם מזהים שהן פוגעות באתר, ניתן לשקול את הצעדים הנדרשים לתיקון, כולל אפשרות לכיבוי הפיצ'ר אם הוא גורם ליותר נזק מאשר תועלת.
  • חסימה בקובץ רובוטס:  זה אמנם לא יעזור לחסום תוצאות פילטור שכבר התאנדקסו, אך אפשר לחסום סריקה ואינדוקס של תוצאות עתידיות כאלה.

נסו להוסיף לקובץ הרובוטס שלכם: Disallow: /*?*srsltid

 

הפילטרים החדשים במערכות כמו Google Merchant Center מציבים אתגרים חדשים עבור אנשי SEO, אך עם הבנה נכונה של הבעיה וניהול נכון של הכלים הקיימים, ניתן למנוע את הבעיות האלו ולשמור על אינדוקס נכון ואפקטיבי של דפי האתר. השימוש בתגי canonical, מעקב קבוע אחרי תוצאות החיפוש והבנה של השפעת הפילטרים האוטומטיים הם מפתחות מרכזיים לשמירה על הצלחת האתר במנועי החיפוש.

מאמרים נוספים