חמש טעויות SEO נפוצות ואיך ניתן לפתור אותן

יש שיגידו כי קידום אתרים במנוע החיפוש הוא תורה שלמה. עם זאת, יש בעיות SEO נפוצות שניתן לפתור בעזרת כמה פעולות פשוטות שיועילו לקידום האתר שלכם באופן משמעותי.
במאמר זה נסקור חמש בעיות שכיחות שמפריעות לקידום האתר וכיצד ניתן לפתור אותן.

טעינה איטית של דפי האתר

זמן הטעינה של דפי האתר הוא פקטור משמעותי בכל הנוגע ל-SEO. כאשר גולש נכנס לאתר והדף לא עולה מספיק מהר, הסיכוי שהוא יצא מהאתר ויעבור לאתר מתחרה הוא סביר בהחלט. גוגל מודעת לכך שלמהירות הטעינה חשיבות מכרעת מבחינת חווית המשתמש של הגולש ועל כן מתייחסת לנושא בהתאם. לאורך השנים האחרונות גוגל עדכנה מספר פעמים באופן רשמי כי מהירות טעינת האתר נכללת כאחד הפקטורים המשפיעים על דירוג האתר, בדסקטופ וכן בנייד.

אז מה אפשר לעשות כדי לשפר את מהירות הטעינה של דפי האתר?

תחילה, נבין לאן אנחנו מכוונים. ההמלצה של גוגל היא לשמור על זמן טעינה של פחות משלוש שניות, בהתאם לכך מומלץ כי המשקל הממוצע של דף יהיה מתחת ל-500 KB.
ישנן פעולות רבות שניתן לעשות כדי לשפר את טעינת האתר, נסקור כאן בקצרה כמה פעולות מרכזיות שיכולות להוביל לשיפור משמעותי:
– שימוש בשרת CDN- רשת שרתים שפרוסה ברחבי העולם ומייעלת את מהירות האתרים המאוחסנים בה. היתרון המרכזי של השימוש ברשת זו הוא כאמור שיפור המהירות, אך החיסרון המרכזי שלה הוא עלות גבוהה יחסית ולכן היא מומלצת בייחוד באתרי תוכן גדולים מומלץ להשתמש בשרת CDN (Content Delivery Network) שיכול להועיל בשיפור זמן הטעינה באתר.
– שימוש בתמונות במשקל נמוך- קבצי מדיה באתר יכולים להאט באופן משמעותי את זמן הטעינה. כיווץ נפח תמונות לפני העלאה לאתר יכול להועיל רבות. בנוסף, שימוש בקבצי ווידאו מאט את מהירות הטעינה משמעותית ועל כן מומלץ להימנע מכך.
– "ניקוי" תוספים שאינם בשימוש – תוספים רבים אמנם יכולים לעשות לנו חיים קלים יותר בתפעול האתר ולשפר את הנראות שלו, אך המחיר הוא פגיעה במהירות האתר – בעיקר כשמדובר בתוספי "פרונט" המשפיעים על חווית הגלישה, אך מאטים משמעותית את האתר. אחת לכמה זמן מומלץ לעבור על התוספים המותקנים באתר ולנקות תוספים שאינם נחוצים או שאינם בשימוש.

 

תוכן משוכפל באתר

תוכן משוכפל הוא תוכן זהה לחלוטין או כמעט זהה עם שינויים מינוריים שמופיע באתר אחר או בשני דפים או יותר באותו אתר. שימוש בתוכן זהה לזה שמופיע באתר אחר יכול להוביל לפגיעה משמעותית בדירוג האתר. כמו כן, שימוש בתוכן זהה במספר דפים באותו אתר ככל הנראה יוביל לכך שגוגל תבחר להראות רק את אחד מהדפים בתוצאות החיפוש ולעיתים אף תבחר שלא לאנדקס אותם כלל. מאחר והמטרה היא לקדם ולחזק כל דף באתר ולא ליצור תחרות פנימית בין הדפים, מומלץ להימנע משכפול תוכן בתוך האתר. במידה ויש צורך בתוכן משוכפל, לדוגמא באתרי E-commerce, ניתן להשתמש בתג Canonical שיצביע לגוגל על כתובת ה-URL המועדפת לסריקה. חשוב לציין כי תג ה-Canonical  משמש כהמלצה בלבד מבחינת גוגל.

תמונות ללא טקסט אלטרנטיבי

בהרבה מהמקרים כיום דף התוצאות של גוגל מראה גם תמונות. התמונות באתר מהוות כוח נוסף בקידום האורגני של האתר בעיקר בתחומים בהם יש חשיבות וויזואלית. כיוון שהזחלן של גוגל קורא תמונות חלקית, הדרך ליידע את גוגל באופן מדויק יותר מה נמצא בתמונה היא שימוש בתגיות ALT, באמצעותן אפשר ליידע את גוגל מה נמצא בתמונה, כך שתוכל לאנדקס אותה בהתאם. השימוש בתגית ALT עוזר לקדם את ביטוי המפתח המקודם בדף גם באמצעות התמונה. השימוש בתמונות ללא תגיות ALT הוא טעות נפוצה שניתן לפתור בקלות ברב מערכות ה-CMS ולשפר את קידומם של ביטויי מפתח באתר.

 

אתר ללא התאמה למובייל

בתרבות של ימינו השימוש בטלפון הנייד הפך לחלק אינטגרלי בחיי היום-יום של כולנו. גולשים רבים משתמשים בגלישה בנייד אף יותר מאשר בדסקטופ. בכדי לא לאבד גולשים באתר, הכרחי לבצע אופטימיזציה לאתר כך שיתאים גם לגלישה דרך הנייד.
בחיפוש מהיר בגוגל תוכלו למצוא לא מעט כלים שיעזרו לכם לבדוק האם האתר שלכם ידידותי לשימוש בנייד, בניהם כלי של גוגל בשם Mobile-Friendly Test שיספק לכם אינדיקציה האם האתר מותאם לגלישה בנייד או שעליכם לבצע שינויים והתאמות. כלי מומלץ נוסף הינו כלי בשם Responsively.

 

קישורים שבורים

כאשר לקוח גולש באתר ומגיע לקישור שבור שמוביל אותו לדף שגיאה 404, חוויית המשתמש שלו נפגעת, יחס ההמרה יורד משמעותית ואחוזי הנטישה של האתר עולים. בנוסף, קישורים שבורים פוגעים באינדוקס האתר על ידי גוגל, דבר שיכול להוביל באופן ישיר לפגיעה בדירוג האתר.

 

אז מה אפשר לעשות?

ראשית, בודקים האם יש קישורים שבורים באתר. ניתן לבדוק זאת בעזרת מגוון כלים, בניהם Google Search Console או כלים למקדמי אתרים כמו  Screamingfrog.
במידה ואכן מצאנו קישורים שבורים באתר, נבצע הפניית 301 (הפנייה קבועה) מהדף שמראה שגיאה 404 לדף הרלוונטי בו ה-URL תקין, כך גם הגולש וגם הזחלן של גוגל ימצאו את דרכם אל הדף הנכון ללא פגיעה בדירוג האתר ובחוויית הגלישה.
כדי לנסות להימנע מיצירה של דפי שגיאה 404 חדשים בעתיד, מומלץ לעדכן ולרענן את התוכן בדפים כאשר מעוניינים לשנות או להוסיף תוכן, ולא למחוק את תוכן הדף לחלוטין ובכך להימנע מיצירת קישורים שבורים שקושרו לתוכן שנמחק. אופציה נוספת היא להתקין תוספי הפניות המתריעים כשנוצר דף 404 חדש.

 

מאמרים נוספים