Search Analytics – דו"ח שאילתות חיפוש משתדרג!

גוגל ממשיכים להוסיף פיצ'רים חדשים לממשק הוובמסטר טולס.  לאחר שעדכנו בשנה האחרונה את האפשרות לזהות בעיות בנגישות למכשירי מובייל, הוסיפו כלי לבדיקת תקינות קובץ רובוטס ושידרגו את האפשרות לאבחן שגיאות באתרים מרובי שפות – כעת מגיע השדרוג לפיצ'ר הפופולארי ביותר בוובמסטר טולס – ה- Search queries.

למי שלא מכיר ה- Search queries או בעברית "שאילתות חיפוש" מציג למנהל האתר את שאילתות החיפוש והביטויים בהם האתר שלו מופיע בגוגל.  הממשק מציג את כלל הביטויים בהם מופיע האתר בגוגל, בשילוב של מיקום ממוצע, מספר חשיפות, מספר הקלקות, CTR ועוד..  מדובר בממשק פופולארי מאוד מאז שגוגל אנליטיקס חסמה את האפשרות לראות את מילות המפתח מהן נכנסים גולשים לאתר.

 

Search analytics – השדרוג מגיע!

search analytics 1גוגל מכריזה היום על עדכון חדש בוובמסטר טולס.   כעת ניתן לנתח בצורה טובה יותר את הביטויים ומילות המפתח דרכם גולשים מגיעים לאתר.  שימו לב שמדובר בשדרוג ולמעשה בהחלפה של הממשק הישן שהכרנו.

הערת מחבר:  עם הזמן גוגל שדרגה את הממשק והפכה את הוובמסטר טולס לסרץ' קונסול – כאן תוכלו לקרוא על דו"ח ביצועים שהחליף את שאילתות החיפוש.

 

מה ניתן לעשות עם הפילוחים החדשים?

  • הפרדה של גולשים מהמובייל לעומת גולשים מהדסקטופ – כך נוכל לדעת טוב יותר אילו ביטויים שרלוונטיים לאתר שלי מחופשים יותר מהמובייל ולשפר את הנראות של דפים אלה במובייל.
  • פילוח לפי תאריכים – למשל לפני עדכון המובייל ואחריו
  • פילוח לפי כמות חשיפות לאתר שלי במדינות שונות
  • השוואה בין כמות הקלקות על 2 דפים שונים באתר וצפייה בדפים הנצפים ביותר באתר
  • תצוגה של המילים שהניבו הכי הרבה הקלקות מתוצאות החיפוש של גוגל

search analytics graph

קצת על הנתונים שמופיעים בדו"ח

הדו"ח מציג נתונים מ- 4 השבועות האחרונים.

ניתן לבחור אילו ערכים יוצגו בתצוגה הגרפית: חשיפות, הקלקות, CTR, מיקום בגוגל.

הקלקות – כמה גולשים הקליקו על תוצאות חיפוש שהובילו אותם לאתר שלכם

הופעות – מספר הפעמים שגולשים ראו תוצאה מהאתר שלכם (גם אם התוצאה נמצאת במיקום בתחתית דף התוצאות הראשון והגולש לא גלל עד למטה..)

CTR – שיעור הקלקות מתוך חשיפות

מיקום – מיקום ממוצע של התוצאה העליונה מהאתר.  כלומר, גם אם עולות מהאתר שלכם מספר תוצאות – המספר שיוצג כאן משקף את המיקום הממוצע של התוצאה הגבוהה ביותר.

תצוגה מלאה עם כל הערכים

 

אפשר לסמן ולבחור באילו נתונים לצפות.

  • קיבוץ נתונים: אפשר לבחור איך לקבץ ולסדר את הנתונים – לפי שאילתות או דפים למשל.
    • קיבוץ נתונים לפי שאילתה: הצגת כל הביטויים שהציגו תוצאות מהאתר שלכם. חשוב לבדוק האם יש תוצאות שיש להן חשיפות רבות והקלקות מועטות – במקרה כזה מומלץ לשפר את איכות הדף המוצע. חשוב גם לראות שמילים וביטויים שחשובים לכם יופיעו בקובץ זה.  אם יש ביטוי שחשוב לכם ולא מופיע כאן – כדאי לבדוק למה ואולי שווה להוסיף תכנים רלוונטיים נוספים לאתר שלכם.
    • קיבוץ נתונים לפי דף: הצגת נתונים לדף ספציפי / השוואה בין דפים.

קיבוץ נתונים לפי דף ספציפי

 

  • קיבוץ נתונים לפי מדינה או לפי מכשיר: פילוח של שאילתות החיפוש הפופולאריות ביותר מהאתר שלכם – לפי חלוקה למדינות ולמכשירים שונים (מחשב / טאבלט / סמארטפונים). אם יש אתרים שונים לכל מכשיר (מובייל וכו') – כל מכשיר ידווח בנפרד לפי כמות החיפושים שנעשתה בו.

פילוח לפי מכשיר

  • סינון נתונים: השוואת חיפושים והקלקות שהובילו גולשים לאתר לפי סוג חיפוש – חיפוש רגיל / חיפוש תמונות / חיפוש סרטונים.   כך ניתן לראות כמה חיפושי תמונות או סרטונים למשל הובילו גולשים לאתר שלכם.  ניתן גם לעשות השוואות בין החיפושים.  שימו לב שהקלקה על תמונה בתוצאות החיפוש אינה נספרת כהקלקה אלא אם הגולש הקליק פעם נוספת על התמונה והגיע בסופו של דבר לאתר שלכם.

סינון לפי סוג חיפוש - תמונה , וידאו, רגיל

 

כמו כן, גוגל מדווחים שהנתונים המוצגים בכלי החדש יהיו הרבה יותר מדויקים מבעבר.  גוגל מתייחסים לכניסות לכל דומיין ונכס שלכם באופן ייחודי.  כך למשל כניסות לגרסת https ולגרסת http ייספרו בנפרד.  כך גם לגבי כניסות לגרסת מובייל אל מול גרסת דסקטופ.

גוגל מעדכנת שנתונים שנאספים אמורים להופיע בממשק תוך 2-3 ימים לכל היותר.

אגב, לאלו מכם שקשה להם להתרגל ולעבור לכלי החדש, גוגל מאפשרת לכם עדיין לגשת לכלי הישן למשך 3 חודשים נוספים.

קישור לממשק ישן

 

ממליץ לשחק קצת עם הממשק החדש, יש המון תובנות שאפשר לקבל ממנו.

אם אהבתם, אשמח אם תשתפו הלאה..

 

 

מאמרים נוספים