אתחיל ואומר שאני לא נוהג לכתוב פוסטים מסוג זה. בדרך כלל אני לא מאמין בכתיבת מאמרי סיכום כנסים ומעדיף "לחפור" על איזה נושא שאוכל לחקור וללמוד עליו, וכמובן לשתף את הרשמים והתובנות שלי מהנושא.
AskPavel
הסיבה שאני חורג מהרגליי היא בעקבות הכנס שהתקיים אתמול, אותו הוביל פבל.
את פבל אין צורך להציג, בן אדם שבאמת הצליח לסגל לעצמו מקום של כבוד במרכז תעשיית הקידום בארץ ואחד הדברים היפים הוא שיחסית אפשר להגיד שיש קונצנזוס לגביו.
הוא צועד בגאון כבר כמה שנים במקום הראשון במילה קידום אתרים ומרבית החברים בתעשייה (כולל המתחרים הישירים) מפרגנים לו על כך.
אקח אפילו את המקרה שלי, לכאורה פבל מתחרה בחברת התוכן שלי עם שירותי Servula, אך עדיין כשאני רואה מקום לפרגן, אני עושה זאת מכל הלב.
אז מה יש לי להגיד על הכנס?
מבחינת הכנס, ההצלחה הכבירה של NextCase נבעה לדעתי בראש ובראשונה מהאופי של הכנס.
מרבית הכנסים (ואני בטוח שרובכם תסכימו אתי) הם בסופו של יום כנסי יח"צ, בהם כל מרצה בא ואומר כמה הוא טוב בתחומו – ושם זה נגמר לרוב..
אז נכון שגם המרצים בכנס זה טפחו על הגב של עצמם, אך לרובם בהחלט גם הגיעה הטפיחה..
מיצג בו מרצים סוקרים case studies מהעבודה השוטפת הוא בהחלט נושא מעניין ורלוונטי לכל אחד מהאנשים בתעשייה.
אגדיל ואומר שגם אם לחלק מהנוכחים ההרצאות לא תרמו מקצועית – זה עדיין בסדר. לפעמים מספיק לנו רק לדעת שמה שאנחנו עושים זה אכן הדבר הנכון לעשות – וכשהנושא מוצג על ידי בעלי חברות אחרות עם מקרים מוצלחים שהביאו תוצאות – פעמים רבות זה נותן את האישור וההרגשה שגם אנחנו בעסק שלנו פועלים בדרך הנכונה.
אם אני מסתכל באופן כללי על ההרצאות, אני חייב לציין מספר הרצאות שאהבתי קצת יותר:
לא אכנס לרזולוציות מעמיקות לגבי כל הרצאה, אך אציין את הנקודות החשובות בעיניי.
ההרצאה של אלון ברנר
אלון ברנר, מנכ"ל K, סקר את נושא ה- Inbound marketing. האמת ההרצאה לא חידשה לי יותר מדי, אך איך אמרתי מקודם, יש הרצאות שאתה פשוט צריך לשמוע כדי לראות שיש אנשים שחושבים כמוך.
אני יכול להגיד שגם אני באופן אישי מאוד מזדהה עם הדברים שאלון הציג, שממשיכים באופן ברור את האג'נדה של HubSpot. על חשיבותו של תוכן אין עוררין וכולנו כבר יודעים זאת. במציאות של היום, שימוש בתוכן בצורה הנכונה כדי לייצר אינטראקציה עם הקהל הנכון ולהובילו במשפך המכירה – נחשב לשיווק האפקטיבי ביותר.
ההרצאה של דן מנו
דן מנו, מנכ"ל Glossybox סקר את הפעילות השיווקית שהחברה עשתה על מנת להגדיל את החשיפה והמכירות למוצר חדש שכלל לא היה לו ביקוש לפני כן.
מדובר באחד ממהלכי השיווק הקשים ביותר – לעורר ביקוש למשהו שעדיין לא קיים.
הסיבה שכל כך אהבתי את ההרצאה של דן, (מעבר לחוש הומור ויכולת בימתית ראויה לציון) היא הנושא בו היא עסקה, נושא שרק מתחיל לחלחל לתעשייה ולשיטות השיווק.
מדובר בשיטת שיווק שאני קורא לה בעברית "שיווק מבוסס משפיעים". כולנו מכירים ויודעים את חשיבות ההמלצות של מובילי דעת קהל על אוכלוסיות. הסטטיסטיקות מדברות על כך שרוב הגולשים עושים מחקר מקדים ברשת לפני רכישה ובעיקר מעדיפים להסתמך על המלצות חבריהם מאשר על פרסומות אקראיות. בתהליך זה חשוב מאוד נושא הסמכותיות של מי שממליץ על מוצר כלשהו, וכמובן סיגנלים חברתיים שיעזרו להקנות אמינות לכל מוצר.
החשיבות של שיווק מבוסס משפיעים אדירה בתהליך זה. חברת Glossybox הובילה פעילות שיווקית ישירה מול מאות בלוגרים ברחבי העולם, שגרמה ליצירת חשיפה אדירה למוצר, תוצאות רבות בגוגל, סרטונים וקבוצות פייסבוק – ובעיקר פעילות ויראלית בעלת השפעה על ציבור רחב.
לכל בלוגר/ית יש כיום כוח רב בידיים. גם למובילי דעת קהל ברשתות חברתיות. היכולת ליצור פעילות משותפת עם בלוגרים היא בהחלט העתיד של עולם השיווק ודרך נהדרת להגדלת חשיפה ומכירות.
עוד הרצאות שאהבתי מאוד בקצרה:
ההרצאה של בן אורן
הרצאה בנושא הגדלת תנועה למותג פוקר מוביל באמצעות שינויי On-page. עוד הרצאה שלכאורה לא חידשה יותר מדי אך בהחלט עזרה לרבים מאיתנו לראות כמה הפעולות הבסיסיות שאנו עושים ברמת האופטימיזציה עשויים להשפיע ברמת המאקרו על טראפיק והכנסות מאתר.
ההרצאה של אריאל הוכשטדט
ההרצאה של אריאל הוכשטדט, שרובנו מכירים מהעבר שלו בגוגל ומהספר שחיבר יחד עם רוני הורוביץ בזמנו. אריאל נתן טיפים חשובים בכל הקשור למיקסום הכנסות של אתרים באמצעות גוגל אדסנס. הרצאה זו חשובה בעיקר לאור העובדה שקשה מאוד לייצר הכנסות מאתרים בישראל ובהחלט רצוי לדעת את הדברים הקטנים שעשויים להגדיל הכנסה. כמובן שאין דבר טוב יותר בסופו של יום מ- A/B testing.
ההרצאה של טליה וולף
הנציגות הנשית היחידה בין מרצות הכנס. הרצאה שבהחלט פתחה את הראש לכיוונים אחרים וסקרה את החשיבות של שימוש בשיווק מבוסס רגש – Emotional targeting. כל הנושא לפיו פרסומות טובות הן אלו שמצליחות להעביר רגש או סיפור טוב שהגולש יכול להתחבר אליו. הרצאה שמאוד מתחברת לעידן השיווק כיום בו נדרש תוכן שיווקי סיגמנטלי ותכנים במדיה החברתית, שם דווקא התכנים שמאופיינים בצורה סיפורית יותר – הם אלו שמצליחים לייצר יותר אינטראקציה עם הגולשים.
בנוסף התקיימו 2 הרצאות על יציאה מעונש של אתר. בין 2 ההרצאות התחברתי יותר להרצאה של עידו סלע (שבאופן אישי אגיד שגם לו יש יכולות במה לא רעות בכלל). עידו סקר פעילות מסיבית שנעשתה על מנת להוציא אתר מעונש. התובנה החשובה ביותר מההרצאה שלו הייתה העקשנות שהובילה בסופו של דבר (לאחר ייסורים רבים) ליציאה מעונש.
ההרצאה של ניר כהן מ- SimilarWeb
גילוי נאות, סימילאר ווב היא חברה שאני מאוד אוהב ומעריך (גם באופן אישי עם פרגון גדול לאור עופר, שהוא חבר וקולגה שאני מאוד מעריך).
ניר הציג כיצד שימוש נכון בהיררכיית תוכן ובייעול תהליכי אופטימיזציה On-page ושיפור מהירות אתר השפיעו בצורה משמעותית על טראפיק האתר.
ההרצאה של יגאל סטולפנר
אהבתי גם ההרצאה של יגאל סטולפנר מחברת Investing בנושא מיתוג מחדש שנעשה לחברת ForexPros. מדובר בהחלטה אמיצה מאוד של ארגון להעביר פעילות של דומיין מאוד מקודם בביטויים התחרותיים ביותר בחו"ל (פוקר).
יגאל העלה נקודות חשובות על השלבים שיש לעשות ולהקפיד במסגרת העברת דומיין כה פעיל ושמירה על כוחו גם לאחר המעבר.
אני יכול להמשיך ולסקור כאן את יתר ההרצאות, אך אני רוצה להגיע לתובנה העיקרית שלקחתי מהכנס הזה – וזה פרגון אחד גדול שאני מרגיש לתעשייה בה אנו פועלים.
תעשיית הקידום והשיווק הדיגיטלי בארץ
כבר שנים שאני מסתכל (קצת בקנאה) על תעשיית ה-SEO בארה"ב, על השמות הבולטים שיש שם ועל הפעילות הענפה שנעשית. אין ספק שמובילי הדעה הגדולים מגיעים משם ויש מבחר עשיר של אתרים ובלוגים שסוקרים כל אירוע קטן שקורה בתעשיית השיווק.
לצערי הרב אצלנו בארץ אין עדיין כל כך הרבה כותבים ואנשים שסוקרים את התחום כל היום ומחליפים רשמים. עדיין הרבה אנשים "שומרים על סודות" קרוב לחזה.
אחד הדברים שהכי נהניתי לראות אתמול זה את הצד היפה של התעשייה שלנו. המון חברות קידום ושיווק, שיחות מינגלינג והחלפות רשמים, חיבורים ושיתופי פעולה.
אין ספק ששיחות מינגלינג הם חלק קבוע וידוע בכנסים אלו, אך הפעם זה הרגיש לי לפחות קצת שונה.
אני לפחות מקווה שהתעשייה רק תמשיך ותגדל בכיוון חיובי, כי אין ספק שיש כאן אחלה מוחות שעושים דברים נהדרים.
לסיכום, פבל שיחקת אותה, אחלה כנס וכן יירבו.