סקירת שינויים שחלו בתוצאות החיפוש של גוגל

גוגל ממשיכה לעדכן ולשנות את המוצרים שלה באופן שוטף, כשלשינוי האחרון שלה יש גם משמעות עבור מנהלי ומקדמי האתרים.

שינויים ויזואליים בתוצאות החיפוש:

  • גודל הפונט המוצג בתוצאות החיפוש גדול יותר
  • הקו התחתון שהיה תחת הטייטל בתוצאות החיפוש הוסר וכעת הכותרת ללא קו תחתון
  • גודל הפונט של כתובת ה- URL  המוצגת קטן יותר
  • גם בתוצאות המציגות Site-links – הפונט של הכותרת גדל והקו התחתון של הכותרת הוסר, גם הפונט של כותרות ה- Sitelinks  גדל.
  • הפונטים גדלו גם בתוצאות המציגות חדשות, כולל כותרות המאמרים המוצגים כחלק מתוצאות החיפוש.
  • אותו פורמט חוזר גם מבחינת הצגת תוצאות מקומיות, תמונות וסרטונים.
  • מבחינת תוצאות אדוורדס, כולנו שמנו לב שבמקום הרקע הצהבהב, קיבלנו אייקון קטן של "מודעה" לצד כל מודעת אדוורדס.

להלן צילומי מסך שמציגים את השינוי – כפי שהופיעו באתר MOZ

תמונה 1-  תוצאת חיפוש לפני ואחרי שינוי הפונט

 תמונה 1 - פונט ישן

 

תמונה 2 – תצוגת המודעות החדשה

 תמונה 3 - תצוגת מודעות

בעוד השינויים שהוצגו עד כה, הינם שינויים ויזואליים יותר ,שאמנם עשויים להשליך על שיעור ההקלקות על התוצאות השונות, השינוי החשוב והרלוונטי יותר הוא השינוי של תצוגת ה- Title  בכל דף בתוצאות החיפוש.

שינוי כותרות ה- Title

העיצוב החדש של תוצאות החיפוש גרר שינוי נוסף ומשמעותי יותר.  בעיצוב החדש, איבדה כותרת ה- Title  מספר כלשהו של תווים.  זה אמנם נראה זניח, אך בהסתכלות על תוצאות החיפוש, רבים לא הפנימו זאת עדיין – ולראייה תוצאות רבות מוצגות עם טייטל לא מלא ועם סימן של ….

תמונה 4 - תצוגה חדשה וקצרה יותר לטייטל

הבעיה החדשה שנוצרה היא שאין רוחב קבוע של תווים שמוקצה לכל תוצאת חיפוש.  בפונט החדש (ARIAL), אותיות שונות תופסות נפח שונה.

למשל:  2 תוצאות החיפוש הבאות – שתיהן מכילות 40 תווים בדיוק אך מוצגות ותופסות נפח שונה.

תמונה 5 - 2 כותרות עם אותו מספר תווים

בתוצאה אחת ניתן לראות המון אותיות שלא תופסות כמעט מקום – בעוד בתוצאה השנייה מרבית האותיות הן אותיות גדולות שתופסות נפח רב.

נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון:  גוגל מדגישה בזמן חיפוש את מילות החיפוש של הגולש – כך שככל ששאילתת החיפוש של הגולש תהיה גדולה יותר – יותר מילים יודגשו בהצגה של התוצאות וכך התוצאה תתפוס יותר מקום.

למעשה השינוי בגודל הטייטל הנו שינוי שמבוצע על קובץ ה- CSS  (עיצוב) ולא שינוי בגודל הטייטל.

להזכירכם עד לא מזמן הסטנדרט הרצוי לכותרות טייטל בתוצאות החיפוש היה בין 65-70 תווים לכל היותר.

הח'ברה של MOZ  בדקו למעלה מ- 100,000 שאילתות חיפוש שונות וגילו התפלגות שונה של טייטלים המוצגים בתוצאות החיפוש..

מהבדיקות שנערכו, טייטלים שגוגל חתכו והציגו עם … , למעשה התקצרו לרוחב קצר יותר מתוצאות שלא קוצרו – לכן בהחלט ישנה חשיבות לגודל כותרת הטייטל שלנו.

להלן התפלגות אורכי הטייטל שמוצגים בתוצאות החיפוש – לאחר הבדיקה שנעשתה:

 Title length distribution by Moz

למעשה אם בוחנים את ההתפלגות המוצגת, רואים שעדיין האורך הממוצע של טייטל נע סביב 57-58 תווים.

עם זאת, תגיות טייטל שקוצרו, הופיעו באורך שירד עד 42 תווים!  עם זאת לעתים תמצאו גם טייטלים שקוצרו ומכילים עד 68 תווים – למשל במקרים בהם אורך שאילתת החיפוש קצר (ואז אין הדגשה של מילים רבות) ובנוסף יתר האותיות בטייטל הנן אותיות שאינן תופסות נפח רב.

כך למשל הכותרת הבאה מכילה 68 תווים:

 68 תווים

אם אנחנו מנסים לכמת את זה למספר קסם שבו לא ייקטעו לנו הטייטלים בכלל – המספר יהיה: 55 תווים. 

באורך כזה של טייטל, ב- 95% מהמקרים, גוגל לא יקטעו לכם את כותרת הטייטל (יש עדיין מקרים בודדים בהם זה יקרה – בהתאם לאורך שאילתת החיפוש, שימוש באותיות שתופסות נפח גדול יותר ועוד…)

 גוגל מציגים פירורי לחם במקום כתובת URL בתוצאות החיפוש

עוד שינוי מעניין, גוגל החלו להציג בתוצאות החיפוש את שם האתר ואת תפריט פירורי הלחם שמוביל לדף המוצג – במקום כתובת URL רגילה.

ניתן לראות זאת בצילום מסך של לפני ואחרי שעלה בזמנו ב- SEL

url change

לסיכום:

במציאות החדשה שנוצרה לאחר שינוי העיצוב של דף תוצאות החיפוש, אם באמת חשוב לכם לדעת אם הטייטל שלכם מוצג באופן מלא – הייתי ממליץ לכם לבדוק פיזית בחיפוש אחר התוצאה בגוגל.

המספר של 55 תווים הוא אמנם סוג של מספר קסם, אך וודאי שהוא לא חד-משמעי היות והשינוי חל מבחינת עיצוב ולא מבחינת כמות תווים בטייטל.

זו גם הסיבה שגוגל עצמה לא מגדירה מספר כלשהו לאורך טייטל אופטימאלי.

 ועוד תובנה אחת לסיום:

למי מכם שמשתמש בוורדפרס ובתוסף ה- SEO של Yoast – שימו לב שבהגדרות עדיין מוצג עד 70 תווים.

yoast

כעת אתם כבר יודעים שזה לא כל כך אמין ועדיין שווה לבדוק בעצמכם ולקצר את הטייטל בהתאם.

אשמח לשמוע תובנות שלכם בנושא

מאמרים נוספים