סיכום חודש ינואר 2022 בדיגיטל

פייסבוק –  אין ספק שהחודש האחרון של פייסבוק היה הגרוע ביותר בתולדותיה. מחיר המניה של חברת האם Meta ירד בשבוע האחרון ביותר מ-200 מיליארד דולר ובנוסף היא חוותה ירידה ראשונה אי פעם במשתמשים פעילים יומיומיים כאשר כמעט חצי מיליון אנשים הפסיקו להיכנס לפייסבוק מדי יום. ההפסדים נובעים משילוב של "רמת תחרות חסרת תקדים" של טיקטוק כדברי צוקרברג , השקעה בחזון העתידי של פייסבוק שעדיין לא השתלמה ובעיות בטירגוט משתמשי אייפון בשל הגבלות של אפל מה שמקשה על מיקוד המודעות. אז מה בתכנית ההצלה? בשלב זה פייסבוק פותחת אפשרות לסרטונים קצרים כמענה לטיקטוק והתמקדות בשיפור חווית הוידאו כיוון שהגולשים הראו בבירור שזה מה שהם מחפשים.

גוגל- מחקר שנערך לאחרונה מראה שגוגל משכתבת את כותרות הדפים ביותר מ-60% מהמקרים. אורך כותרת העמוד האידיאלי הוא בין 50-60 תווים ובמידה וכותרת העמוד ארוכה מדי, או קצרה מידי הדבר פוגע בחויית המשתמש. מחקר שנעשה מצא כי גוגל כתבה מחדש יותר מ-95 אחוז מתגי הכותרות הקצרים והארוכים במיוחד. בנוסף, שימוש בסוגריים מסוגים שונים ובמפרידי כותרות כגון קווים אנכיים ומאוזנים בכותרת גם הובילו לרוב לשינוי על ידי גוגל. ואתם שואלים, האם אפשר למנוע מגוגל לשנות את המטה דאטה שלנו? אז זהו שלא.

לינקדאין- חברת האם של לינקדאין, מייקרוסופט דיווחה של רבעון של מעורבות שיא עם עלייה של 36% בהכנסות הכוללות שהגיעו כתוצאה מביקוש מוגבר למודעות בלינקדאין ופריחה מחודשת בשוק העבודה לאחר מספר גלי קורונה. לינקדאין גם הוסיפה לאחרונה כלים חדשים לאירועים בפלטפורמה שלה הכוללים חדרי אודיו לישיבות כאשר בקרוב נראה שתתווסף גם אפשרות של שידורי הזרמת ווידאו (סטרימינג) קבוצתיים.

יוטיוב– בעוד טיקטוק ממשיכה את העלייה המטאורית שלה וכנראה תהפוך להיות בקרוב אפילו יותר משמעותית בתחום סרטוני הווידאו הקצרים הבידוריים, יוטיוב עדיין נשארת המובילה בסרטוני הווידאו ברשת . אבל, כמובן שהיא לא יכולה להישאר אדישה לנעשה אצל טיקטוק ולכן היא השיקה כבר בספטמבר 2020 את "יוטיוב שורטס" שאמורה לתת מענה הולם למתחרה. על פי מנכ"ל חברת האם, יוטיוב שורטס בהחלט מצליחה למשוך משתמשים חדשים עם 15 מיליארד צפיות בכל יום ולמעלה מטרליון צפיות מאז החלה הפלטפורמה, מספר מרשים לכל הדעות

 

מאמרים נוספים