כלליפרסום בגוגלקידום אתרים בגוגל

מהי כתיבת תוכן?

אם לא ביליתם את העשור וחצי האחרונים בחייכם באיים המלדיבים כשאתם מנותקים מכל אמצעי תקשורת, בוודאי שמעתם לא מעט בשנים הללו על כתיבת תוכן ועל חשיבותו של התוכן בבניית אתרים (מצד שני, אם ביליתם במלדיבים את 15 השנים האחרונות, תשכחו מהכל – אנחנו מקנאים בכם J). למעשה, לא מעט שנים מהשנים האלה, בילינו, אנחנו, כאנשי מקצוע בתחום בהסברים, שאמנם, אכן, התוכן הוא המלך, אבל יש "כתיבת תוכן" ויש כתיבת תוכן אמיתית, ושתי אלו רחוקות זו מזו, כרחוק מזרח ממערב.

רגע, אז מהי, בעצם, כתיבת תוכן?

כ"תוכן", בכללותו, אנחנו מתייחסים לכל התכולה הטקסטואלית והוויזואלית שקיימת באתר. ומכאן, הכל מתחיל להסתבך, מאחר וישנם לא מעט סוגי תכנים, שאל כתיבת כולם, אנחנו מתייחסים כאל כתיבת תוכן. הנה מספר סוגי תכנים נפוצים. למשל:

כתיבת תוכן קידומי –
תוכן קידומי, בראש ובראשונה מיועד למנוע החיפוש של גוגל, אבל הוא חייב להתייחס גם לגולשים האנושיים. ולכן, בצד הקפדה על כללי SEO מסוימים, אנחנו גם נדאג להפוך אותו לקריא ולאטרקטיבי בעיני הגולש האנושי. ניתן לזהות אותו, לדוגמה, על פי חזרתיות מסוימת על ביטויי מפתח (אבל לא יותר מידי, כמובן, כי גוגל עלולה למלוק לכם את הראש אם תגזימו בכך).

כתיבת תוכן שיווקי –
כאן, אנחנו כבר פחות מתייחסים לגוגל כאל פקטור, ושמים את הגולש האנושי במרכז תשומת הלב, כי אנחנו מנסים לשווק לו משהו. לפעמים, אלה יהיו מוצר או שירות, לפעמים – תדמית מסוימת, אבל עדיין, הכל יהיה תחת מטרייה של "שיווק".

כתיבת תוכן אינפורמטיבי –
תכנים אינפורמטיביים הם תכנים בעלי ערך מוסף לגולש האנושי. נכון, השאיפה היא שכל תוכן שנכתב יהיה כזה, אבל, כאשר אנחנו מדברים על תוכן אינפורמטיבי זו המטרה העיקרית פה – אנחנו נותנים לקורא מידע, רצוי כזה שלא היה ידוע לו קודם.

כתיבת תוכן מקצועי –
עבור כותבים מסוימים, כתיבת התוכן המקצועי היא "הגביע הקדוש", הדובדבן שבקצפת, הפרס הכי גדול שכותב יכול לשאוף אליו. זאת, מאחר ועבור מרבית הכותבים המקצועיים, כתיבת התוכן המקצועי מהווה הזדמנות ללמוד ולהרחיב את הידע, בד בבד עם הזדמנות להפגין את ההתמחות שלנו בתחום. כך, לדוגמה, תוכלו למצוא כותבים המתמחים בכתיבה עבור עורכי דין, כותבים שנהנים לכתוב עבור רופאים וכן הלאה. ברור שיש נישות גם בתחומים הרחבים האלה, אבל, ככלל, ניתן לומר שלכל כותב מקצועי יש את התחום החביב עליו, זה שיצית בו את הלהט לכתוב.

(התחום המקצועי החביב עלינו, אם זה עוד לא היה ברור עד כה, הוא כתיבת תכנים וקידום אתרים J)

 

בשורה התחתונה-
אם בוערת בכם אש ויש בכם תשוקה למה שאתם עושים, סביר להניח שתצליחו גם לכתוב על זה לאתר שלכם, פחות או יותר בהצלחה. אם לא – אתם תמיד יודעים איפה ניתן למצוא אותנו, לא?

צוות היידה

המאמר נכתב על ידי צוות אתר היידה דיגיטל - מזמינים אתכם לבקר באתר שלנו ולהצטרף לשירותים שאנו מציעים!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדקו גם
Close
Back to top button