כללי

שיווק דיגיטלי בשנת 2021

שיווק דיגיטלי בשנת 2021

שיווק דיגיטלי בשנת 2021

שיווק דיגיטלי, בדומה, למעשה, לכל תחום אחר בחיינו, הוא עניין של טרנדים ואופנות, שחלקם – חולפים, ואילו אחרים – ממשיכים ומלווים אותנו הלאה, פחות בתור חידוש, אלא יותר בתור סטנדרט ובסיס להתנהלות השוטפת. אבל, לפני שאנחנו עוברים לדבר על פניו של השיווק הדיגיטלי, חשוב גם לזכור, כי בעוד החברות והארגונים הגדולים יותר יכולים ליהנות מהטרנדים שלהם כשהם עכשוויים, בגופים הקטנים יותר, יזכו ליהנות מהם רק מאוחר יותר, כשהם הופכים לנחלתם הכלל, לסטנדרט. אחרי שאמרנו את זה, אנחנו יכולים להגיע לעניין השיווק הדיגיטלי ב-2021.

שיווק דיגיטלי עכשווי

אנחנו מגיעים לרבעון השני של שנת 2021, כך שכעת, כבר יכולה להיות לנו זווית ראיה טובה למדי בנוגע לתחזיות מרחיקות הלכת של החוזים למיניהם, מול המציאות. ונקדים בהערה – אל דאגה, קידום בגוגל ואף כתיבת תוכן נשארים, עדיין, בדרגת חשיבותם (הגבוהה) גם ב-2021, גם אם, פה ושם, הם מקבלים טוויסט כזה או אחר, בהתאם למגמות החדשות יותר ובהשפעתן.

רוצים לשמוע קצת יותר לעמוק על שיווק דיגיטלי?- היכנסו לסרטון

ההגנה על נתונים

יותר ויותר משתמשים הופכים ערים לצורך בהגנה על הדאטה שלהם, וכמו תמיד, ישנם לא מעט ארגונים וחברות שמנסים להקדים את הטרנד הזה ולנתב אותו לצרכיהם. השינוי בשימוש בקוקיז שאותו הכניסה גוגל והתראות המעקב הקופצות של Apple ב-ios 12 כשאחת מהאפליקציות המותקנות עוקבת אחריך, הן הסנוניות הראשונות של הניסיונות הללו. כמובן, שאנחנו עתידים לראות עוד הרבה כאלה, כשהמודעות לצורך בהגנה על הפרטיות גובר מצד אחד, ומצד שני, יותר חברות משתמשות בהגנה הזו כדי להדגיש על יתרונן על המתחרות.

גישה מרחוק

למי שעדיין לא היה מודע ליתרונות העבודה מרחוק (ובעצם – מכל מקום ובכל מכשיר אפשרי) שנת 2020 והקורונה עשו קורס מזורז במפגש עם המציאות. אבל, מעבר לשינוי צורות העבודה הנפוצות, גישה מכל מקום, בעצם אומרת שהשיווק הדיגיטלי שלכם חייב להתאים את עצמו למגוון מכשירים וציוד, שאין לכם את האופציה שלא לעבוד באתר רספונסיבי, ובעיקר – שיש לכם עוד המון המון לקוחות פוטנציאליים חדשים שעברו לשימוש מאסיבי במכשירים הניידים (שזה לגמרי "יאיייי" מצד אחד, אבל מצד שני, גם די כאב ראש להתמודד עם פילוח וטרגוט מחודשים J).

אוטומציה

גם כאן, אנחנו די חלוקים ברגשותינו, כי, מצד אחד זה טוב – אוטומציה חוסכת זמן, לכם, לנו ובעיקר – ללקוחות. אבל, מצד שני, כיום, אנחנו כבר יודעים שלקוחות וגולשים מעדיפים לראות פנים אנושיות (או, לפחות, "פנים" מסוג כלשהו) ופחות מתחברים למענים אוטומטיים או רובוטי בינה מלאכותית שמתכתבים איתם. כך שהאופציה לשימוש באוטומציה עשויה להיות פתוחה בפניכם, אבל, במקרים מסוימים, עדיף להגביל בה את השימוש למינימום האפשרי, ולא לתת לה יותר מידי מקום ומשקל. אנשים, עדיין, בסופו של דברים, מעדיפים לקנות מ"אנשים".

תוכן

כאן, הגענו לחלק שאנחנו אוהבים ויקר מאד לליבנו, התוכן. אבל בואו נדייק את זה – התוכן האיכותי. כיום, אחרי שנה ומשהו שכולם היו ספונים בבתיהם ואכלו, שתו ונשמו תוכן 24 שעות ביממה ודרך כל אפיק אפשרי, ניתן בהחלט להסיק מספר מסקנות לגבי הדרישות מ"תוכן" – הוא חייב, בראש ובראשונה, להיות איכותי (קודם כל בעיני הגולשים האנושיים, ורק אח"כ מותאם לדרישות של גוגל!), הוא חייב להיות בעל ערך מוסף (טיפ, פיסת מידע, כל דבר שיגרום לגולש תחושה של "היה שווה לי להשקיע את הזמן ולקרוא דווקא את זה!"), הוא חייב לגרום לגולש להרגיש משהו – עצב, שמחה, התרגשות, סקרנות, התפעלות – כל רגש שתרצו, ובלבד שתגרמו לגולש להרגיש, והדבר האחרון חביב – אסור לו להיות "מרוח". כלומר, אם את מה שיש לכם להגיד, אתם יכולים להכניס ל-500 מילים, אל תנסו למרוח את זה על 5,000. סביר להניח שמוקדם מאד (איפשהו אחרי ה-7-8 שניות הראשונות בטקסט), הגולש כבר יבין שאתם מנסים לעבוד עליו ויעזוב את המאמר מבלי לשוב. רע מאד ל-Bounce rate שלכם (הנה, הציצה לנו קצת הנפש של מקדם אתרים), אבל עוד יותר גרוע לרושם שאתם מותירים אצל הלקוחות והלקוחות והפוטנציאליים שלכם.

צוות היידה

המאמר נכתב על ידי צוות אתר היידה דיגיטל - מזמינים אתכם לבקר באתר שלנו ולהצטרף לשירותים שאנו מציעים!

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button