קידום אתרים בגוגל

איך קוראים את הנתונים בכלי ה- SEO של Ahrefs?

יש כיום לא מעט כלים שעוזרים לנו לבחון נתוני SEO של אתרים שונים, בין היתר כלים אלו משמשים מקדמי אתרים בעיקר לניתוח מתחרים וניתוח נתוני האתר שלהם.

אחד הכלים המוכרים והמוערכים בשוק הוא Ahrefs.

Ahrefs משמש ככלי לסריקת אתרים, המציג מגוון נתונים כמו:

ahrefs - איך קוראים את הנתונים

 

  • כמות דומיינים שמקשרים לדומיין / לדף – Referring domains
  • כמות קישורים כוללת לדומיין / לדף – Backlinks
  • ציון איכות הקישורים לדומיין (DR – ברמת הדומיין, UR – ציון לדף ספציפי).
  • כמות ביטויים מדורגים מהדומיין + מיקומים בגוגל – Organic keywords
  • הערכת תנועת גולשים אורגנית לאתר על סמך דירוגי האתר – Organic traffic.
  • הערכת שווי טראפיק – Traffic value

הערכת שווי טראפיק:

נתון זה מציג הערכה לשווי הטראפיק האורגני של הדומיין בהתאם לדירוגים שלו בגוגל.  הנתון מחושב לפי סך הביטויים שהאתר מדורג בהם בעמוד הראשון (באופן אורגני) ומעריך מה הייתה העלות החלופית במידה והאתר לא היה מדורג אורגנית בביטויים אלו – אלא מקבל הקלקות בחיפוש ממומן בביטויים אלו.

אופן החישוב:

חישוב שווי טראפיק ב- ahrefs

המספר שמתקבל נותן הערכה מה שווי תנועת הגולשים האורגנית של האתר.

אפשר גם להסתכל על זה לפי: כמה כסף חסך הדומיין על קידום ממומן כתוצאה מההופעה בעמוד הראשון בתוצאות האורגניות בביטויים השונים.

anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל של חברת היידה דיגיטל. מרצה לשיווק דיגיטלי ומומחה לקידום אתרים ושיווק מבוסס תוכן.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button