פרסום בגוגל

מנהלי קמפיינים שימו לב: גוגל מעדכנת את התאמות מילות המפתח בקמפיינים

השינוי הגדול בהתאמה לביטוי והתאמת BMM

אחד האתגרים הגדולים של כל משווק או מקדם אתרים בגוגל, הוא היכולת לזהות את מילות המפתח הנכונות, לזהות אילו חיפושים ימשכו אלינו את הגולשים הנכונים שיקנו באתר שלנו.

בקידום אתרים אורגני, אנחנו בעיקר מתייחסים לסוגיה הזו בכל מה שקשור לתוכן LSI, כלומר היכולת לשלב ביטויים ומילות מפתח רלוונטיות לנושא המאמר וכך ניתן לקדם לא מעט ביטויים על פני מאמר אחד מקיף בנושא כלשהו.

בכל הקשור למסעות פרסום בגוגל, כל מנהל קמפיינים מכיר את ההתאמות השונות שניתן להגדיר לכל מילת מפתח.

אלו ההתאמות למילות מפתח שהכרנו עד כה בקמפיינים בגוגל אדס:

  1. התאמה מדויקת – Exact match
  2. התאמה לביטוי – Phrase match
  3. התאמה רחבה – Broad match
  4. משנה התאמה רחבה – Broad match modifier – BMM

 

הנה תרשים קצר באדיבות https://www.tryadhawk.com/ שיעזור לכם להבין את זה טוב יותר:

התאמות מילות מפתח בגוגל

 

השינוי הגדול – התאמה לביטוי מתמזגת עם משנה התאמה רחבה BMM

נזכיר רגע:

התאמה לביטוי: התאמה לפיה גוגל תציג את המודעה שלכם גם את הגולש יחפש מילים נוספות לפני/אחרי הביטוי שהגדרתם.  למשל, אם הגדרתם את הביטוי "כתיבת תוכן" בהתאמה לביטוי, הוא יופיע גם בחיפושים כמו:  "כתיבת תוכן שיווקי לאתר" , "שירותי כתיבת תוכן" ואפילו בביטויים כמו: "למה כל המקדמים חופרים על כתיבת תוכן לאתר שלי"?

משנה התאמה רחבה (BMM) – התאמה שנועדה לאזן ולמקד את ההתאמה הרחבה (שכל מנהל קמפיינים יוכל להעיד שהיא רחבה מדי ושימוש בה לרוב יפגע בתוצאות הקמפיין ועלול להוביל לבזבוז אדיר של כסף).  התאמה זו באה לידי ביטוי בהוספה של + לצד המילים שחובה שיופיעו בחיפוש הגולש.  כך למשל, אם הגדרנו את הביטוי  +כתיבת +תוכן –  המודעה שלנו תופיע כשיחפשו ביטויים כמו:  "חברה לכתיבת תוכן", "כתיבת תוכן העניינים לספר" , וגם בביטויים כמו "כתיבת בדיחות ללא תוכן פוגעני".

 

כעת, גוגל מבקשת לחבר בין 2 ההתאמות ולמעשה בהמשך לבטל את התאמת BMM ולהגדיל את טווח החיפושים שיוצגו בהתאמה לביטוי.  גוגל מדגישה שגם עם הגדלת טווח החיפושים, ביצועי הקמפיין לא יפגעו והמודעה לא תוצג בחיפושים עם סדר מילים שונה.   העדכון צפוי לשפר משמעותית את הביטויים בהם מוצגת המודעה שלנו תחת התאמת BMM ולעזור לדייק מעט יותר את החשיפות לחיפושים רלוונטיים יותר.

למשל: נניח שחברת הובלות מציעה שירותי הובלה מניו יורק ליעדים שונים כמו בוסטון.  בהתאמת BMM, אם בעבר הייתה מוגדרת התאמה: +הובלה +מניו +יורק +לבוסטון , המודעה הייתה יכולה להופיע גם בחיפוש כמו: הובלה מבוסטון לניו יורק – ביטוי שלא רלוונטי למפרסם.  לפי גוגל השינוי החדש לוקח נקודה זו בחשבון.

באמצעות התאמת הביטויים המעודכנת, תוכלו להגיע לאנשים המעוניינים לעבור מניו יורק לבוסטון, למשל, מבלי להופיע בפני אנשים המעוניינים לעבור מבוסטון לניו יורק.

 

הנה צילום מסך של גוגל שמסביר את זה טוב יותר:

בחירת מילות מפתח לקמפיין גוגל

 

התאמה לביטוי, התאמת BMM

 

מה הולך לקרות בהמשך עם משנה ההתאמה הרחבה BMM?

לפי גוגל, במהלך חודש פברואר השינוי יחל להתעדכן וזה צפוי לקחת עד חודש יולי. במהלך תקופה זו הקמפיינים שלכם שמכילים ביטויים עם "התאמה לביטוי" וביטויים משנה התאמה רחבה BMM, יישארו פעילים אך יתחילו להתנהג לאור השינוי.

האם צריך לשנות משהו בקמפיינים שלנו?

לפי גוגל, אין צורך לשנות כרגע את אסטרטגיית הפרסום שלכם בגוגל או להתחיל לשנות את הכל, אבל בהחלט שווה לעקוב אחר הקמפיינים שלכם, במיוחד אלו שמוגדרות בהן התאמות לביטוי / התאמות BMM ולראות האם השינוי תורם או שיש צורך לשנות דברים בקמפיין.   לאורך זמן התאמת BMM תיעלם ולכן גוגל ממליצה להתחיל כבר מעכשיו להשתמש יותר בהתאמות לביטוי ופחות בהתאמות BMM.

גוגל טוענת שהיא גם משפרת את ההתאמה הרחבה הידועה לשמצה והופכת את החיפושים בו לרלוונטיים יותר.   ימים יגידו.   לדעתי, ברגע שתרד התאמת BMM, יגדל השימוש בהתאמה הרחבה – בעיקר בעסקים שעדיין מחפשים את הלקוחות שלהם ולא ממש סגורים איך הם מחפשים בגוגל.

המלצה שלי: תתכוננו עם האופטימיזציה למילות מפתח שליליות.

 

למידע נוסף מגוגל בנושא: https://support.google.com/google-ads/answer/10346549?hl=iw

anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל של חברת היידה דיגיטל. מרצה לשיווק דיגיטלי ומומחה לקידום אתרים ושיווק מבוסס תוכן.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button