קידום אתרים בגוגל

SEO בשנת 2021

סטטיסטיקות ונתונים שכדאי להכיר

בכל שנה אנחנו רגילים לקרוא מאמרים שמתיימרים לבחון האם ה- SEO מת או עדיין חי?

מי שמתעסק ב- SEO יודע שלא רק שה- SEO לא מת, הוא רק ממשיך לבסס את מקומו ואת חשיבותו בעוגת השיווק הדיגיטלית.  אז החלטתי לרכז לכם קצת מספרים וסטטיסטיקות עדכניות על SEO לקראת שנת 2021.

 

החשיבות של SEO:

  • למעלה מ- 50% מתנועת הגולשים לאתרי אינטרנט – מגיעה מחיפוש אורגני
  • אחוזי ההמרה/סגירה של לקוחות מ- SEO – קרוב ל- 15%!
  • גולשים עדיין רואים בתוצאות אורגניות אמינות יותר מתוצאות ממומנות.
  • עסקים שמשלבים אסטרטגיית SEO משולבת עם PPC בגוגל – מקבלים בממוצע 25% יותר הקלקות ומעל 27% רווחים מעסקים שבוחרים בערוץ אחד בלבד.

תוצאות החיפוש בגוגל:

  • גוגל שולטת: מעל 75% מנתח השוק של מנועי חיפוש
  • בכל יום יש מעל 3.5 מיליארד חיפושים בגוגל
  • בכל שניה מעל ל- 75000 חיפושים בגוגל
  • פחות מ- 5% מהגולשים צופים בתוצאות הדף השני בגוגל
  • 5 התוצאות האורגניות הראשונות מקבלות קרוב ל- 70% מהקלקות הגולשים.
  • התוצאה האורגנית הראשונה מקבלת מעל 30% CTR.
  • למעלה מ- 60% מהחיפושים בדסקטופ ומעל 30% מהחיפושים במובייל – מסתיימים ללא הקלקות בכלל (מקבלים תשובות במסגרת תוצאות החיפוש).
  • קרוב ל- 70% מחיפושים הגולשים – חיפושים המכילים 4 מילים לפחות (זנב ארוך).
  • 1 מכל 5 גולשים יקליק על יותר מתוצאת חיפוש אחת.
  • 15-20% מהחיפושים בכל יום – חיפושים חדשים שמעולם לא חופשו בעבר
  • 20% מהחיפושים במובייל – חיפושים קוליים (Voice search)
  • אתרים שעולים בתוצאות הראשונות בחיפושים קוליים ואתרים המוצגים בתוצאה 0: אתרים בעלי פרופיל קישורים איכותי (דירוג מעל 70 בארה"ב) ואתרים בעלי אבטחה HTTPS.

קידום לוקאלי:

  • מעל 40% מהחיפושים במובייל הם חיפושים לוקאליים (חיפוש באזור של המחפש / מקום שהמחפש רוצה להגיע אליו)
  • 76% מהגולשים שמחפשים עסקים בסביבה שלהם במובייל, מבקרים בהם תוך 24 שעות
  • 28% מתוכם גם מבצעים רכישה
  • מעל 50% מהחיפושים לעסקים במובייל, מתמקדים בחיפוש אחר שעות הפעילות והוראות ניווט למקום.

מדדים שמשפיעים על SEO:

  • יש למעלה מ- 200 מדדים שונים שמשפיעים על אלגוריתם דירוג התוצאות בגוגל.
  • 3 המדדים החשובים והמשפיעים ביותר: קישורים, תוכן, RankBrain
  • מעל 50% מהאתרים בדף הראשון בגוגל (בביטויים שונים) בעלי אבטחת Https
  • קיימת קורלציה ברורה בין זמן טעינה מהיר לבין אתרים שמדורגים בדף הראשון בגוגל.
  • מחקר של Searchmetrics בדק ומצא שזמן שהייה ממוצע באתרים שנמצאים בדף הראשון בגוגל – מעל 3 דקות.

החשיבות של קישורים בקידום אתרים:

  • באופן כללי, ככל שדף מקבל יותר קישורים – כך הוא גם מקבל יותר טרפיק.
  • מספר הדומיינים המקשרים לאתר – הוא אחד המדדים הבולטים והמשפיעים ביותר על קידום אתר.
  • ליותר מ- 55% מהדפים ברשת אין כלל קישורים
  • ליותר מ- 70% מהאתרים יש קישורים לדומיינים שמקשרים אליהם (דו צדדי).
  • דפים שמדורגים על ביטויים תחרותיים רבים, מקבלים קישורים חדשים מדי חודש.
  • טקסט עוגן מדויק עדיין בעל תפקיד חשוב ומשפיע ב- SEO.

נתונים על תוכן + מילות מפתח:

  • 8% משאילתות החיפוש בגוגל הן "שאלות".צרו תוכן שנותן מענה לשאלות גולשים.
  • חברות שמשקיעות ביצירת תוכן באופן קבוע בבלוג שלהן, מקבלות כמות גדולה יותר של קישורים לאתר
  • עדכון תכנים באתר משפר מיקומים ומגדיל משמעותית טרפיק אורגני לאתר
  • תוכן המשלב קטעי וידאו באתר מייצר יותר המרות מתוכן טקסטואלי בלבד
  • ביטויי זנב ארוך בטייטל מגדילים את אחוז ההקלקה (CTR)
  • אורך התוכן הממוצע בביטויים תחרותיים בדף הראשון בגוגל ארה"ב – 1890 מילה
  • תוכן ארוך יותר מקבל יותר קישורים מאשר מאמרים קצרים.
  • פחות מ- 40% מהאתרים מפרסמים תוכן לפחות פעם בשבוע.

Video SEO – קידום סרטונים בגוגל

  • דפי תוכן באתר שיש בהם סרטון – בעלי סיכוי גבוה יותר להופיע בדף הראשון בגוגל
  • משך ממוצע של סרטון מדורג בדף הראשון בגוגל – מעל 14 דקות!
  • יש קורלציה ישירה בין כמות אינטראקציה עם סרטון (לייקים, תגובות, שיתופים, צפיות) לבין דירוג סרטונים בדף הראשון בגוגל.
  • סרטוני יוטיוב שמובילים למנויים (Subscribers) חדשים – בעלי סיכוי גבוה יותר להיות מדורגים בדף הראשון בגוגל

SEO – כמה זה עולה?

  • רוב חברות ה- SEO גובות תשלום חודשי של 500-1000$ בממוצע
  • עלות שעת עבודה ממוצעת ב- SEO: 70-150$
  • עלות ממוצעת (בארה"ב) לקישור: 360$
  • עלות ממוצעת (ארה"ב) לרכישת פוסט אורח עם קישור: 78$

הקליקו ובדקו: האם קידום אתרים זה בכלל שירות שמתאים לכם?

הנתונים נאספו על סמך מחקרים ומאמרים שפורסמו באתרים:

Backlinko, Ahrefs,sparktoro, search engine watch

anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה דיגיטל בע"מ מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית ו- SEO.

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button