כללי

מה זה מובייל פירסט ואיך הוא שינה את גוגל?

מטרת העל של מנוע החיפוש החשוב והאיכותי מכולם, היא לספק לגולשים שירות שאין שני לו. הכוונה היא בין היתר לכך שברצונה של ענקית הטכנולוגיה, לוודא שהמידע שנמצא ברשת בתגובה לשאלת החיפוש, יתאים במדויק למידע שאכן חיפשנו. מעבר לכך, היא מעוניינת לאתר עבורנו אתרים שיהיה לנו נוח לגלוש בהם.

זוהי אחת הסיבות בגינה כל מומחה בתחום של קידום אתרים יוכל לומר לכם שמהירות הטעינה של הדפים באתר, היא בעלת חשיבות גבוהה בכל הקשור לדירוג האתר שלכם בגוגל. הכוונה היא לכך שיכול להיות לכם אתר מהמם עם גרפיקה מושלמת ומידע יקר ערך, שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר, עם אינספור קישורים נכנסים ומפת אתר לתפארת. אך אם לכל דף נצטרך להמתין שלוש דקות עד שייזכר להיטען, צאו מנקודת הנחה שהאתר לא יימצא בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש וקרוב לוודאי שגם לא בשלישי או ברביעי.

כיום רוב העולם גולש באמצעות הטלפון החכם וגוגל מודעת לכך. זוהי הסיבה שבחרה להביא לעולם את עדכון מובייל פירסט או כמו שחלק מהתעשייה נוהגת לקרוא לו "מובייל-גדון" (על משקל ארמגדון).

אז מה זה בעצם Mobile First על קצה המזלג?

מובייל פירסט הוא עדכון חשוב שהכניסה גוגל באופן רשמי במרץ 2018. זאת לאחר שנה וחצי של ניסויים זהירים ובדיקות אינסופיות. עד לכניסת העדכון החדש, גוגל השתמשה בגרסת הדסקטופ של האתרים כדי לאנדקס ולדרג אותם. השיטה הייתה יעילה במשך תקופה ארוכה אך כפי שציינו, כיום רוב הגולשים עושים שימוש בטלפונים החכמים שלהם כשהם רוצים להזמין פיצה אונליין או לקרוא את המילים לשיר החדש של ביונסה.

לפיכך נוצרו לא מעט בעיות אמינות במקרים שבהם גרסת הדסקטופ שונה בתכלית השוני מגרסת המובייל. או במילים אחרות, המידע שגוגל הפיקה, כבר לא היה מדויק ובהתאם, השירות שסיפקה לגולש כבר היה פחות ממיטבי. ובמילים פשוטות אף יותר – גוגל בוחרת כיום להשתמש בראש ובראשונה בגרסת המובייל של האתר שלכם כדי להבין עם מי יש לה עסק.

העדכון החדש, העמיס מן הסתם הרבה אחריות על כתפיה של כל חברה לקידום אתרים: בנוסף לכל המשימות החשובות שמילאה עד כה, כעת עליה לוודא שגרסת המובייל של האתר איכותית מאין כמוה. ולמרבה הצער, במקרים מסוימים מדובר באתרים שלא הושקעו משאבים כלל בגרסת המובייל שלהם עד לכניסת העדכון לתוקפו.

אבל מה זה אומר מבחינת בעל האתר?

מבחינת קידום האתר שלכם, כל האמור לעיל בא להגיד דבר אחד וחשוב מאין כמוהו – אם האתר הנהדר שלכם שהשקעתם בו כל כך הרבה משאבים, לא מותאם לטלפונים חכמים ו/או אם ישנו הבדל של ממש בין גרסת הדסקטופ של האתר לגרסת המובייל, היו מוכנים לכך שהדירוג של האתר ייפגע משמעותית. כשמדברים על הבדלים משמעותיים הכוונה היא למשל לקישורים שנמצאים בגרסת הדסקטופ אך לא קיימים בגרסת המובייל (ולהפך), להבדלים מהותיים במהירות הטעינה בין הגרסאות, הבדלים של ממש בין התוכן של הגרסאות השונות ועוד. בכל מקרה שכזה, האתר שלכם ידורג לפי גרסת המובייל וחשוב להיות ערים לכך.

אם מדובר על גרסאות נפרדות (גרסת מובייל על דומיין כמו  m.website.co.il) – אז יש חשיבות גם לייצר תגית קנוניקל ותגית rel alternate כדי להבהיר לגוגל שמדובר בגרסת מובייל של האתר.

כמו כן, כיום יש חשיבות גדולה בבניית האתר להתמקד קודם כל בגרסת המובייל – כי בסופו של יום זו הגרסה שתקבל את רוב הגולשים וכנראה גם תייצר את רוב המכירות.

ad-media

AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לקידום אתרים, תוכן שיווקי, ניהול ועריכת תוכן מצאו אותנו בגוגל פלוס Google+

מאמרים דומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדקו גם

Close
Back to top button
Close
Close