דף הבית -> כללי -> קידום ממומן מול קידום אורגני בגוגל
קידום ממומן מול קידום אורגני בגוגל

קידום ממומן מול קידום אורגני בגוגל

במסגרת המאמצים לייצר נוכחות אינטרנטית מוצלחת, מנצחת ורווחית, עסקים ומשווקים דיגיטליים ניצבים בפני שאלות קשות ומורכבות היכן להשקיע את כספם ומרצם כדי להשיג תוצאות אופטימאליות. אפיקי הפרסום והשיווק באינטרנט הם גם רחבים מאוד אבל כיום גם יקרים ומורכבים יותר להצלחה, לכן עסקים דיגיטליים רבים נמצאים במצב בו הם צריכים לבחור מה כן ומה לא. לגבי החשיבות של נוכחות בגוגל, אין בכלל שאלה אצל כל מי שחי ופועל באינטרנט, אך רבים כן שואלים באיזה אופן – בקידום ממומן או באמצעות קידום אורגני בגוגל? ננסה לתת לכם יותר מידע רלוונטי ושימושי בהקשר לשאלה חשובה זו.

קל מאוד להתבלבל ולהיכנס לסחרור מסוים כאשר מתחילים לדון באפשרויות הקיימות בגוגל. מצד אחד יש כל הזמן "באזז" אדיר סביב SEO, אך אתם גם מקבלים הצעות והבטחות לגבי פעילויות SEM… מרוב ראשי תיבות אתם כבר לא מבינים מה קורה כאן בכלל ובסוף נשאירם "לשבת על הגדר" ומפסידים טראפיק. אז נסביר בקצרה:

  • SEOהכוונה כאן היא לקידום אורגני בגוגל, דרך אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). פעולות המיועדות לגרום לאתר שלכם להופיע במיקומים טובים וגבוהים לביטויי חיפוש רלוונטיים.
  • SEMכאן הכוונה היא לקידום ממומן או לפרסום במנוע חיפוש, גוגל במקרה הזה. דרך ביטויי מפתח שהגולשים מחפשים אתם שואפים להציג להם מודעות רלוונטיות ולמשוך אותם להקליק, כאשר כל קליק עולה לכם כסף.

יתרונות של קידום אורגני בגוגל – SEO

המטרה המרכזית בפעולות SEO היא להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון של גוגל, ובעמוד זה להיות באחת מ-3 התוצאות הראשונות על פי רוב, לביטויי מפתח מסוימים כמובן. היתרונות של גישה זו הכי חזקים במיקומים הגבוהים והם נחלשים ככל שאתם יורדים בדירוג.

  • כאשר פעילות קידום אורגני מצליחה ומניבה תוצאות, מדובר על מיתוג איכותי וגדול יותר מול הגולשים וזה מביא יותר תנועה ויותר אמון באתר שלכם.
  • אין תשלום על כל קליק אלא תשלום על מכלול הפעילויות – החיצוניות לעסק שלכם – הנעשות כחלק ממאמצי הקידום.
  • אחרי שמגיעים לדירוגים גבוהים, קל יותר לשמור עליהם.
  • יחסי ההקלקות בראש משפך ההמרה שלכם יהיו טובים יותר בקידום אורגני מוצלח לעומת קידום ממומן.
  • מיקום גבוה בגוגל מגביר את האמון של גולשים באתר שלכם ואת האמינות והסמכותיות שלו בעיני גוגל.
  • מחייב התמקדות והקפדה רבה על איכות וערך בתוכן אותו אתם מציעים לכל אורך פעילותכם האינטרנטית.

חסרונות של קידום אורגני – SEO

  • התהליך כולו אורך זמן רב יחסית ומצריך הקצאת משאבים מתמשכת מצד העסק ואורך רוח עד לקבלת תוצאות.
  • קשה יותר לייצר תנועה איכותית ומשמעותית דרך פעילויות SEO.
  • מחייב מגוון רחב של פעולות יזומות ומנוהלות – יצירת וניהול תוכן, שינויים בקוד האתר, בניית מערך קישורים, הגברת סמכותיות ועוד טקטיקות SEO.

יתרונות של קידום ממומן בגוגל – SEM / PPC

התוצאה של קמפיין קידום ממומן בגוגל היא מודעה המוצגת לגולש על בסיס חיפוש מסוים שעשה במנוע החיפוש, כאשר אלגוריתם מאתר את ההתאמה בין החיפוש של הגולש לבין המודעה וביטויי המפתח שאתם מקדמים. המודעה מוצגת מעל ולצד תוצאות החיפוש, כאשר יש מערכת דירוג מורכבת הקובעת את מיקום המודעה שלכם – מיקום טוב יותר, יותר הקלקות…

  • ניתן להרים קמפיין ולהתחיל לקבל תנועה "מהיום למחר".
  • מדובר על דרך מהירה להבאת תנועה לש קהל יעד המחפש אחר המוצר/השירות שלכם.
  • ניתן להתאים קמפיינים של קידום ממומן כך שיתמקדו בגולשים בעלי הגדרות ומאפיינים מסוימים – לפי ביטוי מפתח, לפי מיקום ועוד פרמטרים שגוגל אוספת ומזהה אצל הגולשים.
  • בהקשר ישיר לחיפושים של כוונת קנייה, מודעות PPC דווקא מייצרות יחס הקלקות גבוה יותר מתוצאות אורגניות.

חסרונות של קידום ממומן

  • עלות הקליקים יכולה להיות יקרה ואף יקרה מאוד בתחומים תחרותיים במיוחד.
  • התוצאות הן זמניות ורק קיימות כל עוד המודעות שלכם מוצגות.
  • למעט חיפושים עם כוונת קנייה גבוהה, יחס ההקלקות על מודעות PPC נמוך יותר לעומת תוצאות אורגניות.
  • חוסמי פרסומות מונעים הצגת הפרסומות לחלק מהגולשים.

השורה התחתונה

קשה לתת תשובה מוחצת וחד משמעית לשאלת המאמר הזה לגבי קידום ממומן מול קידום אורגני בגוגל. לטווח הארוך ובהסתכלות רחבה ביותר, קידום אורגני מספק תוצאות טובות וברות קיימא יותר, אך התהליך יכול להיות ארוך, מתיש ויקר. קידום ממומן יכול לספק תוצאות מהירות אפילו שהן זמניות וגם יכולות להיות יקרות. הפיתרון בו תבחרו צריך להתחשב בתקציב שלכם אך גם במהירות בה אתם רוצים לראות תוצאות. במקרים רבים האידיאל יהיה לשלב אסטרטגיות ולפעול בביטויים הכי יעילים ורווחיים שלכם בקידום ממומן וגם להשקיע משאבים בקידום אורגני לטווח הארוך והרחב יותר.

אודות anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד