דף הבית -> גוגל פלוס -> תצוגה חדשה לתוצאות חיפוש לוקאליות בגוגל – מה השתנה?
תצוגה חדשה לתוצאות חיפוש לוקאליות בגוגל – מה השתנה?

תצוגה חדשה לתוצאות חיפוש לוקאליות בגוגל – מה השתנה?

בשקט בשקט, גוגל ביצעה שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש הלוקאליות המוצגות בדף הראשון בחודשיים האחרונים.

זה לא סוד שנושא החיפוש הלוקאלי טומן בחובו הזדמנות פז לעסקים קטנים, שיכולים ליהנות משטח נדל"ן איכותי ומקודם בדף הראשון בגוגל – כל שעליהם לעשות הוא לשחק את כללי המשחק של גוגל וליצור לעצמם תוצאת עסק מקומית.   הבעיה הגדולה היא שבכל הקשור לישראל, אנחנו מפגרים מספר שנים אחרי התוצאות בארה"ב ולמרבית המקדמים בקידום הלוקאלי רב הנסתר על הגלוי, כשבמרבית המקרים התוצאות אינן אמינות ויש לגוגל עוד כברת דרך לעבור ולשפר את הקיים.

אלא שבכל הקשור לעדכון הויזואלי האחרון, העדכון הופיע במקביל גם אצלנו בישראל.

האמת שכבר בחודש מאי התחלתי להבחין בניסויים של גוגל , כשבישראל ראיתי את זה קורה רק בתוצאות של חיפוש אחר מסעדות.

g+ post

כפי שניתן לראות, המשמעות העיקרית של השינוי האחרון הוא שבמקום 7 תוצאות חיפוש לוקאליות שהיינו רגילים לראות (7 pack) – מעתה מופיעות רק 3 תוצאות חיפוש לוקאליות – כך שאם אתם לא מופיעים ב- 3 הראשונים, אני בטוח שאתם מאבדים לא מעט הקלקות.

תצוגת תוצאות החיפוש הישנות – 7pack:

7 pack

 

 

תצוגת תוצאות החיפוש החדשות:

אם אתם לא מופיעים ב- 3 התוצאות הראשונות – אתם פחות רלוונטיים וכמעט לא מקבלים הקלקות.

new serp

השינויים העיקריים:

  • מספר הטלפון שהופיע כחלק מהתוצאה נעלם אף הוא
  • פחות תוצאות – 3 תוצאות חיפוש לוקאליות בלבד במקום 7
  • קישורים חיצוניים – בעבר היה קישור חיצוני גם לדף המיקום בגוגל פלוס. כיום נותרו רק 2 קישורים חיצוניים – קישור לאתר וקישור הכוונה להגעה למקום שמפנה לגוגל מפות.
  • בנוסף כשמקליקים על אחת התוצאות המקומיות – ניתן לראות פירוט על אותה תוצאה- ביקורות וציוני גולשים וכמובן גישה ליתר התוצאות הלוקאליות (מלבד שלוש התוצאות שהוצגו בתחילה)
  • אגב, חשוב לשים לב שתוצאות לוקאליות מופיעות היום בחיפושים גנריים (כמו "עורך דין") ולא רק בחיפושים מקומיים (כמו "עורך דין בתל אביב").

review

 

לפי מחקרים שנערכו בחו"ל, בהופעת תוצאות מקומיות – מרבית הגולשים נוהגים להקליק עליהן, כשמעט מאוד מהגולשים הללו יקליקו על הקישור שמפנה לאתר החברה.  הרוב ייכנסו לתצוגת המיקומים השונים והביקורות עליהם

אז מה זה אומר מבחינתכם?

אם יש לכם עסק מקומי , כמובן וודאו שיצרתם לו דף מקומי דרך Google my business בממשק של גוגל פלוס.

נסו ליצור פעילות שוטפת בדף המקומי שלכם, לעדכן אותו, להוסיף תמונות וסרטונים.  עודדו תגובות של קהל במקום.   זה נכנס לאט לאט , אך כיום במרבית העסקים המופיעים בתוצאות המקומיות יש לא מעט ביקורות גולשים בעברית.   קחו בחשבון שככל שהדירוג שלכם גבוה יותר והביקורות עליכם טובות יותר – כך תופיעו במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

 

מה משפיע על קידום דף מקומי בתוצאות החיפוש?

  • רלוונטיות לשאילתת החיפוש
  • רלוונטיות וחוזק האתר של החברה (יש קישור בין השניים)
  • פרופיל מלא: מילות מפתח, מידע ותוכן, קטגוריות, תמונות (לפחות 10), סרטון
  • מילת מפתח בכותרת העסק – למשל – פיצה פושקה ירושלים
  • פופולאריות: הצבעות +1, ביקורות (עדיף חיוביות), דירוג גולשים, עוקבים בגוגל +
  • פעילות: עדכון תכנים וסטטוסים, פעילות בדף המקום

אודות anidor hakak

אנידור חקק,
בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה – שירותי תוכן לאתרים
בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים
מהנדס תעשייה וניהול
מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

תגובה אחת

  1. מסכים איתך אנידור, הרבה עסקים מקומיים לא הבינו את המשמעות של נוכחות בתוצאות המקומיות של גוגל ואם כן, אז במרבית המקרים זה התחיל והסתיים בהקמת דף וזה, ממש כמו שכתבת, אינו מספיק.
    במיוחד עכשיו שווייז היא חלק מגוגל והשימוש במכשירים ניידים הולך וגדל, לעסקים מקומיים כמו מסעדה, אינסטלטור, מוסך רכב, מטפלים ועוד יש צורך לתפעל דף ב google my business

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד