תוספים מומלצים לוורדפרס

וורדפרס כבר מזמן הוכיחה את עצמה כאחת ממערכות הניהול היעילות והאיכותיות ביותר בעולם, בין אם זה בזכות העדכון המתמיד, התמיכה הגבוהה ב-SEO, או בזכות קלות התפעול שלה, מדובר באחת ממערכות הניהול הנפוצות ביותר בעולם. במאמר זה נסקור עבורכם תוספי וורדפרס מומלצים שיהפכו את חווית המשתמש של ניהול האתר שלכם לאיכותית ומהנה יותר.

Yoast SEO

תוסף יוסט SEO נחשב לאחד התוספים הפופולאריים ביותר בוורדפרס. הוא מקל משמעותית בתהליכי עבודה של ניהול וקידום אתרי וורדפרס. פיצ'ר ניתוח העמודים של התוסף מאפשר בדיקה של כל המאפיינים הקטנים שיכולים להתפספס לנו בעת בדיקה או יצירה של עמודי תוכן באתר כמו תגיות ALT, תיאורי עמוד, כותרות וכדומה. בחלקו האחר של התוסף, ניתן לקבל אבחון מקיף ורשימה של המלצות לפעולות שביצוען ישפר את הנראות של העמוד והאתר בעיני גוגל, ויוסיף ערך למשתמש. באמצעות יצירת "פירורי לחם" ניתן ליצור אפשרויות ניווט מתקדמות המקלות על הגולש וגם על זחלני גוגל בעת ניווט באתר. בנוסף מאפשר גם להטמיע ולאמת בעלות על חשבון Search console. התוסף מאפשר גם עדכון וכתיבה לקבצי robots.txt, htaccess. אין ספק שזהו אחד הפלאגאינים האיכותיים והחזקים ביותר עבור קידום אתרי וורדפרס.

 

WooCommerce

זהו תוסף וורדפרס המאפשר לכם להקים חנות וירטואלית כוללת באתר האינטרנט שלכם. חלק מהפיצ'רים של תוסף זה מעודכנים למשתמשי עברית, וחלקם מתורגם באמצעות מכונת תרגום אוטומטית, מה שיוצר תרגום חלקי ולא איכותי ולכן יש לשים לב לכך בעת הוספת ההתקן והתאמתו למערכת בה אתם משתמשים. התקנת הפלאג אין נעשית בצורה פשוטה כמו כל פלאג אין אחר של וורדפרס, ומאפשרת ניהול מערכת מלאי ומוצרים, קבלת הזמנות, התממשקות למערכת סליקה, ואפילו יצירת מערכת שילוח וקבלת הזמנות. בעת ההתקנה יש לספק למערכת הגדרות בסיסיות כמו מיקום, מטבע, הגדרות שפה, תנאי משלוח וחשבונות ואתם מוכנים ליציאה לדרך!

אלמנטור

Elementor הוא Builder שמאפשר לבנות ולעצב אתרי וורדפרס בצורה מאוד פשוטה – ללא נגיעה בקוד.  מדובר בתוסף שהוקם ע"י חברה ישראלי (כבוד!) והיום רשומים אליו מעל 5 מיליון משתמשים!

חשוב להדגיש שבעת בניית אתר על בסיס אלמנטור, מומלץ לעקוב ולראות שאנחנו לא מעמיסים ומכבידים על זמן הטעינה (מהירות אתר).

LearnDash

התוסף הפופולארי בעולם לבניית קורסים דיגיטליים בוורדפרס.

WPML

תוסף לבניית אתר מרובה שפות

תוספי אבטחה לוורדפרס:

Itheme Security

כאמור, מערכת ניהול התוכן וורדפרס היא אחת ממערכות הניהול הנפוצות ביותר בעולם. למעלה מ-60 מיליון אתרים מתבססים על מערכת זו, מה שהופך אותה גם לאחת המטרות העיקריות לפריצה של האקרים. בגלל קלות השימוש הגבוהה של המערכת, משתמשי וורדפרס רבים הופכים את האתר שלהם לפגיע ונגיש מדי עבור האקרים, דבר שתוסף ה-Itheme Security בא למנוע. מטרתו של תוסף זה היא הגברה של רמת האבטחה של האתר שלכם, עדכון ההרשאות וההגדרות באופן אוטומטי בצורה שתגן עליו, והפחתת רמת הרגישות של האתר לאיומים מן החוץ. התקנת התוסף נעשית בצורה פשוטה כמו התקנה של כל פלאג אין אחר, ומובילה אתכם אל מסך ההגדרות הראשי. השלב הראשון בהתאמת האתר לרמת אבטחה רצויה היא גיבוי של קבצי והגדרות האתר. לאחר מכן, תוכלו לאפשר למערכת לעדכן באופן אוטומטי את קבצי המערכת במטרה לחזק את הגדרות האבטחה שלכם לפי החידושים האחרונים. על ידי לחיצה על כפתור secure your site, תוכלו לעדכן את כל הגדרות האתר שיכולות להתנגש עם הגדרות אבטחה אופטימליות, כפי שהוגדרו על ידי התוסף.

SUCURI

תוסף אבטחה כולל Firewall שמגן מפני התקפות DDOS, רוגלות ושלל התקפות אבטחה.

תוספים לשיפור מהירות וחוויית משתמש בוורדפרס

Wp-rocket

תוסף קאשינג לשיפור מהירות אתר.  Caching בעצם מתייחס לכל הנתונים המאוחסנים באופן זמני לגישה מהירה.  אנחנו מכירים את זה בתור "עותק שמור" – מה שמאפשר שליפה מהירה של נתונים בעת בקשה.  כשגולשים רבים מבקשים בקשות רבות מהשרת, זה עלול להכביד על האתר ולטעון אותו לאט יותר.   תוספי קאשינג יוצרים עותק של הדף לאחר הטעינה הראשונה ואז מגישים את הגרסה השמורה במטמון לכל משתמש אחר.

תוספי Caching נפוצים אחרים לוורדפרס:

  • W3 TOTAL CACHE
  • WP SUPER CACHE

css hero

תוסף שמאפשר לבצע עריכות עיצוב (CSS) על גבי תבניות וורדפרס – ללא נגיעה ושינויים בקוד.

לשיפור מהירות טעינת אתר ולשיפור אבטחת אתר – אני ממליץ לעבוד עם CDN

ממליץ לקרוא את הקייסטאדי הנהדר שכתבנו בזמנו על:  שיפור מהירות טעינת אתר

תוספים מומלצים נוספים ל- WordPress:

UpdraftPlus

תוסף גיבויים לוורדפרס

Insert Headers and Footers

צריכים להטמיע פיקסל או קוד באתר?  אין לכם גישה לתג מנג'ר?  אתם צריכים להוריד תוסף שיעזור לכם להטמיע בקלות קודים ב- header / פוטר או איפה שתצטרכו.

Contact Form7

אחת המטרות המרכזיות שלנו באתר היא יצירת המרות, שיכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות יצירת קשר. כולנו יודעים שטופס יצירת קשר מזמין וידידותי למשתמש הוא אלמנט חשוב ביותר בהגברת המוטיבציה ליצירת קשר ולכן תוסף ה-Contact Form 7 לוורדפרס יכול לשמש את כולנו. זהו תוסף נוח ופשוט, ידידותי וקליל שיכול לשנות את פני האתר שלכם ולאפשר לכם יצירה של הטופס המושלם עבורכם.

 

מאמרים נוספים