דף הבית -> אופטימיזציה -> מחקר חדש מעדכן: מהם הפרמטרים שמקדמים אתר בגוגל?
מחקר חדש מעדכן: מהם הפרמטרים שמקדמים אתר בגוגל?

מחקר חדש מעדכן: מהם הפרמטרים שמקדמים אתר בגוגל?

אנחנו רגילים אחת לשנתיים לקבל מחקר מקיף מחברת MOZ, עם סקירה של כלל הפרמטרים שמשפיעים ומקדמים אתרים בגוגל.

המחקר האחרון נעשה בשנת 2013 ותורגם על ידי בזמנו באתר היידה

כעת יוצא מחקר חדש שמפורסם באתר Search metrics והחלטתי לתרגם לכם אותו.

 

בסיכום קצר ומהיר – המדדים שמשפיעים על קידום אתר בגוגל:

 

נתחיל עם האלמנט החשוב ביותר בשיווק באינטרנט – התוכן.

תוכן הוא המלך

אם יש משהו שלא משתנה בעולם השיווק הדיגיטלי, הרי ללא ספק מדובר בחשיבות התוכן ששומר על מקומו כאלמנט משמעותי ומכריע בקידום אתרים.

גוגל ממשיכה לבדוק את איכות ורלוונטיות התוכן באתרים , אורך התכנים, המקוריות שלהם והערך שהם נותנים לגולשים.

אתר Search engine land  כתב אף הוא על המחקר וחילק אותו לפי האלמנטים השונים.

להלן האלמנטים הקשורים לתוכן האתר שמשפיעים על קידום בגוגל:

 

תוכן הוא המלך בהשפעה על SEO

אופטימיזציית On-page באתר

גם כאן אין שינוי והחשיבות של אופטימיזציית on-page באתר ממשיכה להיות גדולה.

בין האלמנטים החשובים שכדאי לציין כאן:

  • שימוש במילות מפתח במסגרת אלמנטים חשובים בדף כגון: כותרת הדף, כותרות H1,H2, במסגרת התוכן בדף, תמונות ועוד…  כמובן שיש להיזהר משיבוץ עודף של מילות מפתח.
  •   הטרנד החדש בהקשר זה:  מגמה למעבר לקידום נושאים ולאו דווקא קידום ישיר של מילות מפתח.  זאת כחלק מהפיכתו של גוגל למנוע חיפוש סמנטי – מגמה שהתחזקה עם עדכון Hummingbird
  • מהירות טעינת דפים באתר
  • ארכיטקטורת אתר והיררכיית דפים – לפעולה זו חשיבות גדולה מאוד בקידום אתרים.  בדגש על אתרים מרובי דפים.
  • קישורים פנימיים

 

להלן האלמנטים הקשורים לאופטימיזציית אתר – המשפיעים על SEO:

SEL ONPAGE

 

קישורים לאתר:

גוגל לא רוצים שנדבר על זה או שניזום בניית קישורים לאתר שלנו.  אבל כולנו יודעים שכוחם של קישורים עדיין גדול מאוד בהשפעה על קידום אתרים.

לפי המחקר של MOZ משנה שעברה, קרוב ל- 40% מאלגוריתם הדירוג של גוגל מבוסס על ניתוח קישורים לאתר ומידת השפעתם מבחינת סמכותיות ואמון האתר.

השינוי העיקרי בנושא זה בשנים האחרונות – הוא המעבר לבניית קישורים לפי איכות ורלוונטיות ולא לפי כמות.

החשיבות של שימוש בטקסט עוגן יורדת , אך עדיין חשוב לגוון באופן שוטף ולדאוג שחלק מהקישורים לכל דף יהיו על גבי מילות המפתח שאנו רוצים לקדם בו.

 

להלן האלמנטים הקשורים לקישורים – המשפיעים על SEO:

sel links factor

 

סיגנלים חברתיים:

רבות דובר על עליית חשיבותם של סיגנלים חברתיים בהשפעה על קידום אתרים בגוגל.

גוגל מבינה שאינטראקציה מרובה של גולשים עם תכנים מהאתר, לצד שיתופים במדיה החברתית – מעידה על רלוונטיות וערך רב באותם תכנים – מה שראוי לקדם גבוה יותר בגוגל.

מה גם שלגולשים קל יותר לשתף תכנים מאשר לקשר אליהם..

הרשתות העיקריות שמשפיעות הן:  גוגל פלוס, פייסבוק, פינטרסט וטוויטר.

שימו לב להתחזקות ההשפעה של סיגנלים חברתיים משנה לשנה, כאשר כרגע מבין 10 המדדים המובילים  בהשפעה על האלגוריתם – 6 נמנים ומשתייכים לסיגנלים חברתיים!!!

להלן האלמנטים הקשורים לסיגנלים חברתיים – המשפיעים על SEO:

SEL SOCIAL SIGNALS

 

התנהגות גולשים:

בסופו של יום אין תחליף לצורה בה גולשים מגיבים לאתר ולתכנים שלנו.

אם גולשים יוצרים אינטראקציה גבוהה וקבועה עם התכנים באתר שלנו, שוהים זמן רב באתר, מגיבים לתכנים ומשתפים אותם – יש כאן מדד חשוב עבור איכות האתר עבור הגולשים.

גוגל בוחנת באופן קבוע את שיעורי הקלקות הגולשים על תוצאות מהאתר (CTR) – נחשב לפרמטר הראשון בחשיבותו לפי סקר זה, על נטישת גולשים (Bounce rate) ועל כמות אינטראקציה של גולשים עם האתר.

 

 כוח למותגים:

אי אפשר להתכחש לזה, לא רק הגולשים אוהבים מותגים – גם גוגל אוהבת מותגים והיא מחפשת באופן עקבי אחר מדדים שימחישו לה אילו אתרים הם מותגים ואילו לא.

המותגים מקבלים הרבה יותר כוח בקידום בגוגל ולמעשה רבים (וביניהם אני) טוענים כיום שערך המותג הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום, כזה שנשען בין היתר על קישורים לאתר וסיגנלים חברתיים.

כבר זמן רב אני טוען בהקשר זה, שעבודת Off page אמיתית כיום , כפי שגוגל רואה אותה, אמורה להיעשות באופן טבעי – דבר שיכול לקרות רק אם מדובר במותג או אם יש חברת יח"צ חזקה שפועלת סביבו.

 

לסיכום:

חייב לציין שבסיכום הכללי של המחקר, מסתמנים הבדלים בין מחקר זה למחקר שבוצע ע"י MOZ בשנה שעברה.  MOZ הגדירו את סמכותיות האתר (המסתמכת בעיקר על קישורים) כפרמטר החשוב ביותר.

בעוד שבמחקר זה שיעור ההקלקות על האתר והמדדים החברתיים תופסים תאוצה ומשתלטים על הפסגה.

בנוסף יש לציין שהשפעתו של +1 על קידום אתרים, נמצאת בעקביות בפרמטרים המובילים בקידום אתרים בכל המחקרים האחרונים שבוצעו.

לסיכום מצרף את האינפוגרפיקה המדהימה שנעשתה לטובת המחקר ונמצאת במקור כאן

מדדים שמשפיעים על SEO

 

אודות anidor hakak

אנידור חקק,
בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה – שירותי תוכן לאתרים
בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים
מהנדס תעשייה וניהול
מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

6 תגובות

  1. כמות ה- 1+ של גוגל תופסת את המקום השלישי בחשיבותו בדירוג אתרים, לפני קישורים שמגיעים במקום הרביעי ולפני סיגנלים חברתיים אחרים. התוצאה הזו חוזרת על עצמה כבר מספר שנים, בכל פעם שמישהו עושה מחקר קורלציות. מעניין מאוד

    • למי שעוקב בקביעות אחרי המגמות זה נתון שלא מפתיע בכלל.
      הרשת עוברת מגמה של התאמת תוצאות ו +1 הוא בהחלט אחד המדדים הבולטים לכך.

  2. אנידור

    כרגיל אתה הגדול מכולם !

    תודה רבה

    אבישי

  3. תודה על המאמר המלומד ובעל הערך המוסף לטובת כולם. שמחתי לראות שקיימת עליה בתרומתם של הסיגנלים הלברתיים ובעיקר אלו דרך גוגל פלוס לקידום האתר. זה מאשש את הטענה המתמדת שלי שתרומת הסיגנלים החברתיים תלך ותעלה ומרגיעה אותי בעניין גוגל פלוס כיוון שחשבתי שבעניין זה שעם הורדת ה- authorship מתוצאות החיפוש תהיה לכך גם השפעה על הסיגנלים של גוגל פלוס לאתר.

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד