דף הבית -> כללי -> עדכון מגוגל: גם כתיבה של פוסט אורח בבלוגים עשויה להוביל לעונש מגוגל
עדכון מגוגל:  גם כתיבה של פוסט אורח בבלוגים עשויה להוביל לעונש מגוגל

עדכון מגוגל: גם כתיבה של פוסט אורח בבלוגים עשויה להוביל לעונש מגוגל

גוגל ממשיכה לעדכן את האלגוריתם שלה (או לפחות מתיימרת לנסות) ולאחרונה סימן מאט קאטס את המטרה הבאה:  Guest blogging.

התופעה ידועה ונעשה בה שימוש על ידי מקדמי אתרים בכל העולם.

התהליך הוא פשוט:  חיפוש אחר בלוגים רלוונטיים לאתר שאנו רוצים לקדם,  יצירת קשר עם הבלוג וכתיבת פוסט אורח בשם האתר שמעוניין לקבל את הקישור.

בשלב זה נכתב מאמר אורח בעל ערך לבלוג אחר תמורת הזכות לקבל קישור קרדיט ממנו.  לכאורה הכל תקין.

אלא שכעת אומרים בגוגל , שגם זה לא תקין ולמעשה מדובר בעידן החדש של ספאם שנעשה על ידי מקדמי אתרים – שמטרתו כמובן לחבל במנגנון העברת ה- PR ולהשפיע באופן מכוון על קידום אתרים.

 

המאבק של גוגל במקדמי אתרים ובדגש על בניית קישורים

זה לא הפעם הראשונה שגוגל שמה מטרה להילחם בהונאות קישורים ואחת לכמה זמן יוצא פוסט או מידע מגוגל, לפיו אם היא תזהה אתרים שמקבלים קישורים שאינם טבעיים – הם עשויים להיענש ולקבל הורדה במיקומים בשל כך.

אתם מוזמנים לקרוא  פוסט מקיף בנושא כיצד יש לבנות קישורים וכבר שם הצגתי מספר דרכים לנסות ולייצר קישורים טבעיים.

גוגל מבחינתה טוענת, שבשנים האחרונות הפכו מקדמי אתרים את ה- Guest blogging לתופעה נפוצה שדרכה הם בונים קישורים ללקוחות שלהם – וכאן ישנה בעיה מצדה של גוגל.

להזכירכם גוגל מעוניינת שקישורים ברשת יתקבלו באופן טבעי בלבד – כשבעלי אתרים יקשרו לתכנים רלוונטיים ומעניינים באתרים אחרים.

הבעיה היא שזה קורה מעט מאוד (כי אף אחד לא רוצה לקשר למתחרים שלו לצורך העניין)  והבעיה מתחזקת כשמדובר באתר חדש ברשת שאנו רוצים לקדם בגוגל.

 

פוסט אורח בבלוגים אז האם אסור יותר לכתוב פוסט אורח בבלוגים?

כמו שמרבית הוותיקים בתעשיית הקידום יגידו לכם, יש לקחת את דבריו של מאט קאטס בעירבון מוגבל.  יתרה מזאת, לוקח לרוב הדברים זמן עד שהם מגיעים לישראל.

עם זאת, בהחלט צריך לנסות ולקרוא פה בין השורות.    להגיד באופן חד-משמעי תפסיקו לכתוב פוסט אורח באתרים אחרים –  לא!

אבל בהחלט אם מרבית הקישורים בפרופיל הקישורים שלכם נעשים בדרך זו  – הייתי ממליץ לכם להתחיל ולגוון.

בדיוק כפי שהיה עם קישורי פוטר, אתרי מאמרים ויתר רעות חולות.  כל פעם גוגל מתמקדת במשהו אחר, הפעם זה בכתיבת פוסטים אורחים.

צריך להבין , כל המלחמה הזאת היא בעצם מלחמה עתיקת יומין בין גוגל לבין מקדמי אתרים.   המקדמים מצדם תמיד ימשיכו בניסוי וטעייה לראות מה עובד ומה מקדם טוב יותר בגוגל.

גוגל מצדה תשים גבולות מדי פעם כשהמקדמים מגזימים במשהו מסוים.

כל תהליך בניית קישורים מראשיתו פסול בעיני גוגל (היות והיא מצפה לקישורים טבעיים שכמעט אף פעם לא מגיעים).  לכן בשורה התחתונה, אסור לנו "כביכול" לבנות כלל קישורים.

גם במקרה של קישורים מפוסט אורח – גוגל אומרת שהפיתרון האידיאלי יהיה לשים על קישורים אלו תגית NO FOLLOW כדי לא להעביר PR דרכם.

תמיד צריך להסתכל על התמהיל הכללי של פרופיל הקישורים הנכנס לאתר שלנו – כל עוד כמות הקישורים המגיעה לאתר שלנו מכתיבת מאמרי אורח באתרים אחרים תהיה נורמלית ולמעשה לא תהיה החלק העיקרי מפרופיל הקישורים שלנו – המצב תקין וכנראה שלא נקבל נזק.

אם פרופיל הקישורים שלכם יורכב בעיקר מקישורים כאלה וללא שום קישורים מסוגים אחרים – כנראה שאתם צפויים להיות בבעיה..

 

אני אתן לכם כלל ברזל לבניית קישורים:

כלל הברזל בבניית קישורים לאתר אינטרנט הוא במילה אחת:  גיוון!

אסור ליצור מצב שבו קידום האתר ייראה מלאכותי – צריך כמה שיותר לגוון – בטקסט העוגן בקישורים לאתר, בסוגי הקישורים (תמונות, טקסט וכו'.), במקורות הקישורים, קישורי FOLLOW ו- NOFOLLOW.

גוגל לא רוצה שנבנה קישורים, אך אנחנו צריכים בכל זאת לייצר אותם.  אז כמובן שאפשר לחזור על סיסמאות בסיסיות של יצירת תכנים איכותיים שהקהל אוהב – והקהל כבר יקשר אליהם.

זה לא תמיד קורה מן הסתם, בעיקר באתרים חדשים שאף אחד לא מכיר.

מה שאני כן ממליץ , זה כן לבנות קישורים, אך לגוון ככל שתוכלו וכמובן לא באופן מוגזם.

 

היום יותר מתמיד, צריך לבנות מותג

כל הסממנים מראים שהיום למעשה עבודת קידום אתרים היא עבודה של בניית מותג.

הרי איך אתר יזכה להמון קישורים והצבעות גולשים באופן שוטף אם לא באמצעות עבודת יח"צ ופרסום מסיבית.

כמובן שכל זה צריך להיות משולב עם כתיבת תוכן איכותי ומעניין שגולשים יאהבו וירצו לשתף וכך החשיפה תגדל.

קידום אתרים הולך היום יד ביד עם פעילות ברשתות חברתיות ועם פעולות מיתוג – אחרת , אין לנו סיכוי להצליח ולקדם את האתר שלנו בגוגל!

 

לעוד מידע – קראו את הפוסט של מאט קאטס בנושא

צפו בסרטון:

 

 

אודות anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

7 תגובות

  1. אנידור אני מאד מזדהה עם הדרך עליה אתה ממליץ – בניית מותג ובמילים אחרות "שיווק מעמיק", אך מרבית החברות המשווקות בדיגיטל מחפשות דרכים להרוויח כסף ומתמקדות בקידום אתרים ובפרסום….ומתעלמות מהראיה הרחבה והאסטרטגית. ואילו למרבית העסקים הקטנים זהו אתגר גדול מדי.

    • הי אריה,
      תודה על תגובתך
      אני מסכים אתך לגבי העסקים הקטנים. בהחלט קשה יותר לקדם עסקים קטנים כיום, במיוחד לאור הראייה שגוגל מחפש אתרים מבוססים ומוכרים.
      לגבי החברות המשווקות בדיגיטל, השינוי העיקרי שהתרחש הוא שקידום אתרים אורגני לבדו אינו מספיק – ורוב הגופים הגדולים מבינים שהם חייבים להשקיע וליצור מוניטין ותנועת גולשים גם בפלטפורמות אחרות בדגש על מדיה חברתית וכדומה

  2. אנידור, מילים כדורבנות (כרגיל).
    דעתי השלילית על קידום אתרים ככלי עיקרי לשיווק באינטרנט הולכת ומתחזקת.
    גוגל נלחמת מלחמת חורמה בכל התחום הזה וכשגוגל נלחמת היא מנצחת, לכן אני ממליץ לכל לקוחותיי לבצע קידום אתרים אורגני בסיסי בלבד (בניגוד לקמפיינים מטורפים), להתרכז בתוכן איכותי ולהשקיע סכום קבוע בפרסום ממומן.

    תודה על המאמר מאיר העיניים,
    עידו

    • הי עידו
      אני לא חושב שאפשר לשלול באופן מוחלט קידום בגוגל – בסופו של יום ולטווח הארוך זו עדיין האופציה הטובה ביותר ליהנות ממיתוג ומתנועת גולשים קבועה לאתר.
      כמובן שאם אתה עסק קטן , המציאות קשה יותר ומה שפעם יכול היה כל בעל עסק קטן לעשות – כבר לא כל כך בא בקלות
      אני גם בראייה שאם אין תקציבים גדולים, עדיף לעשות פעולות אופטימיזציה בסיסיות, להשקיע בתוכן טוב ולמשוך גולשים לאתר באופן ממומן מגוגל ופייסבוק.
      עדיין אפשר לנסות ולהתמקד בביטויי זנב ארוך

  3. הי אנידור, מה העניינים אחי?

    אני מסכים עם כל מילה בפוסט! גם חידדת לי כמה נקודות עליהן יצא לי להרהר.

    כשאני מעלה פוזט אורח לאתר אחר בתור שיתוף פעולה, או כשאני מעלה פוסט אורח לאחד מהאתרים שלי (עם קישור יוצא) אני עושה סקירה מקיפה של כל השטח סואג שהעבודה תיעשה בצורה מושלמת לפני כן. אני חושב שאם עושים את זה כמו שצריך אז לא תהייה עם זה בעיה. ממש כמו שאמר מאט. הוא אומר שהבעיה זה הספאמרים ולא האנשים שבאמת מפרסמים פוסטים אורחים אמיתיים. הבעיה שאם תיקח 100 פוסטים אורחים בצורה אקראית תגלה שהרוב הגדול זה ספאם. זה מה שנהייה לאחרונה.

    כאשר שאלתי לאחרונה מקדם אתרים שעובד בתחום כבר 15 שנים (אחד מהוותיקים בארץ) הוא אמר לי שלשים NOFOLLOW על קישורים זה שטויות במיץ עגבניות לדעתו, כי בתכלס (במילים שלו) "99.9% מהאנשים לא יודעים בכלל שיש דבר כזה NOFOLLOW" כלומר שאם יש למישהו אתר בתחום רפואה למשל והוא מכיר רופא מומחה נוסף וממש רוצה לפרסם פוסט אורח שלו באתר כדי לקבל תכנים ממש טובים ובעל האתר מעלה את הפוסט לאתר שלו – 99.9% מהסיכויים שבעל האתר (בן אדם שלא מבין בקידום אתרים) בחיים לא ישים NOFOLLOW – אז איך בדיוק NOFOLLOW על קישורים יכול להיות טבעי?

    כלומר מצד אחד גוגל מדברים על טבעיות – מצד שני הם אומרים למקדמי אתרים, אל תעבדו בצורה טבעית… אני כבר לא יודע מה לחשבוע על העניין הספציפי הזה.. מה שכן אולי גיוון זה פשוט פתרון טוב בנתיים.. חלק NOFOLLOW וחלק רגילים…

    ג'ון מימוני

  4. הי
    מסכים אתך. יתרה מזאת, גוגל אמנם מנכסים לעצמם יכולות אבחון מתי מדובר בפוסט פרסומי / פוסט אורח וכד' , אך כפי שציינת בדוגמאות , אני לא באמת מאמין שיש דרך לדעת מתי הפוסט הוא למטרה פרסומית בלבד.. במיוחד כשמדובר בפוסט בעל ערך באתר כלשהו ומדובר בקישור קרדיט / ו/או קישור להרחבה למאמר באתר הכותב..
    גם מה שאתה אומר על ה NOFOLLOW ממשיך את הנושא.. מי שרוצה לארח כותבים באתר שלו ולא מגיע מעולם הקידום, בחיים לא יחשוב על זה..

  5. שורה תחתונה, גוגל לא יכול להתמודד עם כמות הספאם ברשת. ולכן הוא קופץ על כל מי שמראה סימנים של ספאם. בסופו של דבר אנחנו עושים את העבודה של גוגל, לפחות אם נעבוד בצורה נקיה. אנחנו דואגים למידע רלוונטי ברשת, ללא מקדמי אתרים רק זאפ וויקיפדיה היו בתוצאות החיפוש.

    עם זאת, תוכן איכותי אני שם באתר שלי ולא בבלוג של מישהו אחר.

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד