דף הבית -> כללי -> Enhanced Campaigns – השינוי הגדול בפלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס
Enhanced Campaigns – השינוי הגדול בפלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס

Enhanced Campaigns – השינוי הגדול בפלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס

google-enhanced-campaignsכחלק מתפיסת העולם העדכנית של גוגל, במסגרתה ענקית החיפוש והפרסום רואה את סביבת האינטרנט כעולם המורכב ממשתמשים המגיעים לרשת דרך מדיומים שונים ובעיקר מכשירים שונים, גוגל רוצה לספק למשתמשים שלה מידע כמה שיותר רלבנטי, עדכני ויעיל. זהו הבסיס לשינוי הגדול בגוגל אדוורדס אשר הושק בפברואר 2013 ויכנס לתוקפו עבור מפרסמים לקראת מחצית השנה. השינוי באחד ממנועי ההכנסות המרכזיים של גוגל, מערכת אדוורדס, נקרא Enhanced Campaigns (קמפיינים משופרים או מוגברים) והוא בהחלט צפוי לשנות במידה לא מבוטלת את כללי המשחק עבור מפרסמים.

בפוסט זה נסקור בפניכם את המשמעויות מהשינוי ובמה זה יבוא לידי ביטוי..

במידה רבה, השינוי הגדול בגוגל אדוורדס הוא מתבקש לנוכח המציאות הטכנולוגית שאנו נמצאים בה, בה הקווים בין מכשירים מטשטשים וכולנו מחוברים כל העת – דרך מכשירים וממשקים שונים – לרשת. השינוי בדמות Enhanced Campaigns אמור לפשט את תהליך ניהול הקמפיינים בסופו של דבר, לבטל או להקל את המציאות כיום של ניהול קמפיין נפרד לכל סוג מכשיר ולדקויות שונות. אך כמובן שכמו כל שינוי גדול שגוגל עושה, זה יחייב עבודה רבה מצד מנהלי קמפיינים, התאמות, תהיה עקומת למידה וכמובן שיהיו המרוויחים מהשינוי לצד המפסידים.

מעבר סופי ורשמי לדגש על מובייל

 השינוי הגדול בגוגל אדוורדס הוא למעשה יצירת מציאות מטעם גוגל עצמה, מדובר על מעבר סופי ורשמי לדגש על עולם המובייל ולעתיד אותו צופה החברה – עתיד בו אין הבדל בין חווית המשתמש על גבי מחשבי דסקטופ לבין מכשירי מובייל. בכך גוגל נוקטת גישה אגרסיבית יחסית, היא יוצרת מציאות והופכת את העתיד כפי שהיא חוזה אותו להווה בשטח. לולא השינוי המבוקש הזה לאדוורדס, גוגל נמצאה בסכנה להישאר מאחור בהקשר לחיפוש במכשירי מובייל – ממש כך!

גוגל לא טוענת לגמרי כי מחשבי דסקטופ יהפכו בקרוב למיותרים ונדירים, אך היא כן מבינה ומדגישה את חשיבות המובייל. לכן השינויים של Enhanced Campaigns מאפשרים ביצוע של התאמות שונות לקמפיין במסגרת אותו קמפיין וללא עשרות קמפיינים נפרדים לכל מכשיר ולכל פרמטר. בנוסף, יש קולות הטוענים כי השינוי לאדוורדס ואיחוד הפלטפורמות לקמפיינים נובעים גם מהצורך של גוגל לצייר תמונה ורודה יותר לגבי תוצאות החיפוש וה-CPC שלה במובייל – כאשר הנתונים מהשנים האחרונות מראים כי הכנסות המובייל לא ממריאות לגבהים שמצפים מהן…

מהות השינוי

באופן כללי, מהות השינוי הגדול בגוגל אדוורדס היא אפשרות חדשה לנהל קמפיין בודד לכמה פלטפורמות שימוש – קרי למחשבי דסקטופ, טאבלטים וסמארטפונים יחס למשל. הכל במסגרת הממשק של אותו קמפיין ועם אפשרויות גמישות לקביעת הגדרות פרטניות לכל פלטפורמה – הכוונה לחוקים והגדרות שישפיעו ישירות על סכום ה"ביד" לכל קליק על פי מכשיר, זמן, מיקום גיאוגרפי (עוד לא בישראל…) ניתן לקבוע מודעות שונות בהתאם לפלטפורמה ועוד.

בפועל, השינוי שמגיע לאדוורדס עם Enhanced Campaigns מאפשר בנוסף לניהול כמה פלטפורמות פרסום מאותו קמפיין גם לקבוע חוקים דינמיים לעלות פר קליק / פר מילת מפתח לפי זיהוי מיקום המשתמש – עלות שונה למשתמש הנמצא קרוב לעסק המפרסם למשל, לקבוע חוקיות דינמית לקמפיין בהתאם לזמן החיפוש וכן הלאה. על פניו מדובר כמובן על הכנסת פשטות מתבקשת לממשק האדוורדס, כבר לא נצטרך אינספור קמפיינים שונים לכל חוק או הגדרה שונה אלא אפשר לנהל בגמישות ובנוחות את הכל דרך מספר מצומצם יותר של קמפיינים.

יתרון למפרסמים קטנים

עבור המפרסם הקטן ואפילו הבינוני, מפרסמים בעלי פרופיל פחות מתוחכם ופחות משאבים להשקיע בפיתוח קמפייני אדוורדס מורכבים, השינוי הגדול בגוגל אדוורדס מהווה יתרון בכך שהוא מכניס פשטות, הוא מאפשר/מחייב להתמקד גם במובייל ולא רק במחשבי דסקטופ והוא מציע במידה מסוימת שוויון הזדמנויות גדול יותר מול מפרסמים מתקדמים שעד השינוי יכלו ליישם טקטיקות מורכבות לניצול הזדמנויות פרסום יעילות וזולות.

אך בנוסף, המעבר לריכוז כל פלטפורמות הפרסום באותו קמפיין יביא סביר להניח למצב בו התקציבים של מפרסמים קטנים ובעלי מגבלה חודשית נמוכה יחסית יסתיימו מהר ממה שהיו רגילים אליו. סכומי הבידים אמורים להיות קבועים על פני פלטפורמות שונות כברירת מחדל וכל מפרסם יצטרך לקבוע הגדרות פרטניות בכל קמפיין – תשומת לב מורכבת ונדרשת מצד מפרסמים קטנים ופחות מנוסים. אך ניהול קמפיין בגוגל בהחלט צפוי להיות פשוט ומרוכז יותר לאור השינויים, כך שמפרסמים קטנים ובינוניים ללא ספק יכולים להתקדם ולקבל יתרונות מכך.

המון שינויים ועבודה צפויים למפרסמים גדולים ומתקדמים

עבור המפרסמים הגדולים והמתקדמים, אלו שמנהלים לפני השינויים מגוון אדיר של קמפיינים שונים עם הגדרות פרטניות בכל אחד, השינוי של Enhanced Campaigns עשוי להיות קצת כמו "אגרוף בבטן" מבחינת היקף העבודה שהוא ייצור וכמות השינויים שכל מפרסם כזה יצטרך לעשות בקמפיינים שלו. השינוי ככל הנראה יגרום לאיבוד חלק מהשימושיות של אדוורדס לפני השינוי מבחינת פילוח משתמשים וקבלת נתונים אודות המשתמשים שמקליקים על המודעות. מפרסמים גדולים מאוד יהיו חייבים לבנות ממש מאפס אסטרטגיות פרסום בגוגל לאור השינויים ומשמעותם בשטח.

בשורה התחתונה:

1. התאמת קמפיין משולב למכשירים שונים (מחשב שולחני, מובייל, טאבלטים)

2. שימוש במודעות למכשירים שונים בזמנים שונים

3. Ad extensions – תוספות למודעה – באופן פרטני לכל קבוצת מודעות.  ניתן להוסיף מגוון תוספות למודעה מלבד קישורים נוספים כגון:

  1. תוספת של פרטי העסק – כתובת וטלפון, מיקום העסק על גבי מפה  (עבור לקוחות שמחפשים בסביבת העסק)
  2. כפתור התקשרות לעסק על גבי המודעה
  3. קישור לדף הגוגל פלוס של העסק (כל לחיצה תוסיף +1 על דף העסק בגוגל פלוס)
  4. Offers – פלטפורמת הקופונים של גוגל אדוורדס שמתחרה בגרופון ובאתרי הקופונים.  כעת ניתן יהיה לשלב offers גם במודעות הפרסום בגוגל אדוורדס
  5. פירוט מוצרים נוספים של העסק

כל האפשרויות נמצאות תחת תפריט ה- ad extensions תחת הגדרות הקמפיין

ניתן לעשות גם ad extensions ספציפית למודעות שיוצגו במובייל  (על אף שכל נמצא תחת אותו קמפיין)

לפי גוגל, נוכל לראות בדיוק כמה הקליקו על כל extension ולנתח את הנתונים.

איך זה נראה?

תוספת מיקום העסק למודעה:

מיקום העסק בתוספת למודעה

 

תוספת כפתור להתקשרות מידית לעסק:

כפתור חיוג לעסק על גבי מודעות

 

תוספת מוצרים נוספים של העסק למודעה:

תוספת מוצרי העסק למודעה

 

תוספת Offers / קופונים למודעה:

Google offers

 

לסיכום:

השינוי ש- Enhanced Campaigns מביאים לגוגל אדוורדס הינו חדש, גדול ומורכב עבור כלל משתמשי המערכת, שינוי אשר ללא ספק מביא עמו עושר אדיר של אפשרויות ושיפורים אך גם בעיות וחבלי לידה עבור מפרסמים רבים.

מאמרים רלוונטיים נוספים בנושא:

 

פרסום אדוורדס ביוטיוב

פרסום ממומן ברשת המדיה

אודות ad-media

AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לקידום אתרים, תוכן שיווקי, ניהול ועריכת תוכן מצאו אותנו בגוגל פלוס Google+

תגובה אחת

  1. ולה אחלה דבר זה כתבה מ ע ו ל ה !

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד