הקמת קמפיין ברשת הדיספליי של גוגל – GDN

פרסום בגוגל פרסום בגוגל הוא הרבה יותר מאשר רק פרסום בעמוד תוצאות החיפוש (SERP), למעשה, ענקית החיפוש מפעילה את רשת מודעות הדיספליי הגדולה ביותר בעולם המקוון וזהו אמצעי חשיפה מצוין לבעלי אתרים. לפי הערכות של
ענקית החיפוש עצמה, רשת הדיספליי של גוגל (Google Display Network = GDN) מגיעה לכ-80% מהגולשים ברשת! (מרבית בעלי האתרים ברשת מעוניינים לקבל רווחים מהאתרים שלהם ועושים שותפות עם גוגל
בהצגת פרסומות אדסנס).  מה שבאמת הופך אותה לכזו מדהימה מבחינת פרסום ממומן באינטרנט היא העובדה שניתן למקד את הצגת המודעות לגולשים בעלי מאפיינים מאוד ספציפיים – וכך למנף את היכולות המעולות של מודעות
דיספליי.

 בתוך דקות אפשר להתחיל קמפיין פרסום בגוגל במסגרת רשת התוכן והדיספליי, יש סוגי מודעות שונות שניתן ליישם וכמובן מגוון אפשרויות לבחון הצלחה. מדריך זה ייקח אתכם שלב אחר שלב ברשת הדיספליי של גוגל בדרך
לקמפיין ממוקד ומוצלח שיתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם גם מחוץ לעמוד החיפוש.

נקודות בסיסיות לפני העלאת קמפיין ממומן ברשת המדיה של גוגל GDN

עוד לפני סוגי המודעות והעלאת הקמפיין של פרסום ממומן בפועל לרשת, יש להחליט לגבי כמה נקודות בסיס.

  • איזה שירות או מוצר מפרסמים: קמפיינים נפרדים למוצרים שונים הינם יעילים יותר ומאפשרים מעקב טוב יותר אחר תוצאות.
  • מיקום המודעות: אפשר לבחור שהמודעות יוצגו גם ברשת החיפוש וגם ברשת הדיספליי של גוגל (כל אחד מהם מומלץ שייעשה במסע פרסום נפרד), כמו כן אפשר לבחור הצגה אוטומטית באתרים רלבנטיים או לבחור ידנית אתרים.
  • העדפות תקצוב ועלויות: נושא זה מצריך לבחור התמקדות בקליקים או מספר חשיפות במודל התשלום או בכלל להתמקד בהמרות הטובות ביותר. כמו כן יש לקבוע תקציב מינימום לפרסום.

פרסום בגוגל ברשת הדיספליי נעשה דרך חשבון ה-AdWords הרגיל. כאשר לוחות הבקרה השונים מאפשרים לקבוע את כל ההגדרות ופירוט ממוקד מאוד לקמפיין פרסום ממומן.

סוגי מודעות

רשת הדיספליי של גוגל מאפשרת שימוש בכמה סוגי מודעות, לכל סוג יתרונות וחסרונות וכמו כן יש אתרים המקבלים רק סוגים מסוימים של מודעות פרסום.

  • ·         מודעות טקסט: מודעות טקסט באותו פורמט כמו המודעות בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.
  • ·         מודעות תמונה: תמונה סטטית הממלאת בלוק פרסום ספציפי באתר.  בדקו כאן מהם גדלי הבאנרים הפופולאריים בפרסום ב- GDN
  • ·         מודעות ריץ' מדיה: הכוונה לאנימציות ומודעות המושכות את תשומת לב הגולש בצורה טובה.
  • ·         מודעות וידאו: מודעות הכוללות סרטוני וידאו – זמינות רק באתרים מסוימים.
  • ·         מודעות מובייל: גדלים וצורות שונים לעומת מודעות ווב רגילות, פרסום הממוקד למכשיר מובייל.

 

ישנם 8 גדלים סטנדרטיים של מודעות פרסום בגוגל ברשת התוכן – כל אתר בוחר אילו גדלים וסוגים להריץ באתר. רשת הדיספליי כוללת מיליוני אתרים, גדולים של מותגים מוכרים וגם קטנים ונישתיים מאוד, יש להציג את הפרסום במגוון סוגי אתרים – כאשר הרלבנטיות של האתר למוצר המפורסם היא קריטית להצלחה.

קבוצות מודעות – Ad Groups

מעבר ליצירת המודעות – אשר חייבת להיות בהתאם לגדלים ולהגדרות של גוגל ורצוי בעזרת גורמי גרפיקה ומדיה מקצועיים – יש ליצור בקמפיין קבוצות מודעות המאפשרות למקד את המודעות לגולשים / אתרים מסוימים. קבוצות מודעות מורכבות ממודעות ומילות מפתח, כל מוצר/שירות שמפרסמים צריך קבוצת מודעות אחת לפחות. מבחינה מעשית, ניגשים ללשונית הקמפיינים באדוורדס, בוחרים ליצור קבוצת מודעות חדשה, מעלים את המודעות הרלבנטיות או יוצרים בממשק של המערכת, שומרים את ההגדרות ומגדירים אמצעי תשלום אם כזה אינו מוגדר בחשבון.

מיקוד הצגת המודעות באתרים

זוהי השיטה הברורה והיעילה ביותר למיקוד של הצגת המודעות שלכם על פני רשת הדיספליי של גוגל – בחירה באילו אתרים ספציפיים או באילו סוגי אתרים הפרסום יופיע. טקטיקה זו יעילה במיוחד על מנת להתמקד דמוגרפית בקבוצות גולשים המתעניינים בנושאים מסוימים. לדוגמא, לעיתים כמה אתרים קטנים מתחום ממוקד מאוד יספקו תוצאות טובות יותר לעומת אתר אחד עם המון טראפיק כללי ולא ממוקד. פשוט בוחרים אתרים ספציפיים על פי הכנסת הכתובת שלהם ואפשר גם לקבוע תחומים ספציפיים שבהם האתרים עוסקים.

בממשק המשתמש אפשר להיעזר במתכנן הפרסום של דאבל קליק (חברת בת של גוגל) המאפשר לבחור אתרים דומים לאלו שבחרתם כבר.

מיקוד על פי הקשר – Contextual Targeting

זוהי דרך המיקוד הנפוצה ביותר לגבי פרסום ממומן בגוגל, מכיוון שהיא משתמשת במילות מפתח. יוצרים רשימת מילות מפתח רלבנטית, כאשר גוגל עושה מאמץ לאבחן את הנושא המרכזי של רשימה זו – בכל טעינת עמוד ברשת הדיספליי האלגוריתם של גוגל מנתח את הטקסט ומציג מודעות בהקשר למילות מפתח רלבנטיות – והעלות שהלקוח מוכן לשלם כמובן…

בנוסף, ניתן לקבוע מראש מיקוד המודעות על פי נושאים – מעין קיצור דרך לבחירת רשימות מילות מפתח. בוחרים מרשימות קיימות של נושאים – זה נוח ופשוט מאוד ליישום, אך כולל תוצאות שהן לעיתים פחות ממוקדות בנושא מדויק מאוד.

תמחור ה"ביד"

שלב קריטי לגבי כל קמפיין של פרסום ממומן הוא קביעת התמחור בפועל – זה מה שיקבע האם המודעה תוצג מצד אחד ובאיזה קצב התקציב יגמר מצד שני. בהקשר למודל של תשלום לפי קליק (CPC), בשלב זה יש לקבוע כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק על המודעה שלכם או עבור קבוצת מודעות. אפשר ליישם את אותה עלות לקליק כמו בקמפיינים של החיפוש שלכם בתור התחלה. במקרים של מיקוד לפי הקשר (מילות מפתח / קונטקסטואלי) גוגל מציע עלויות אפשרויות בהתאם למתחרים ולמצב בפועל ברשת.

יתרון נוסף של פרסום ממומן על גבי רשת הדיספליי של גוגל הוא שלאחר קביעת המודעות וקבוצות המודעות, גוגל מסנכרן את התמחור לכל קליק אוטומטית בהתאם למחיר שיגרום לתוצאות הטובות ביותר מבחינת ROI – זאת אלא אם כן מבטלים מאפיין זה כמובן. התמחור לקליק יכול להיות לכל מודעה, לפי מילות מפתח וכן הלאה. אין קשר למיקום המודעה כמו בחיפוש, לא מציעים ביד למיקום אלא לחלק בחשיפות של האתר הרלבנטי!

נקודות חשובות נוספות

  • מבחינת Quality Score, הוא נקבע לכל מודעה ולכל מיקום של מודעה – מודעה שלא מביאה קליקים לא תוצג, אין השפעה על הציון לגבי החיפוש.
  • ניתן לשלב בין שיטות מיקוד להצגת המודעות – למשל מיקומים מדויקים באתרים ונושאים.
  • Remarketing: מאפיין איכותי זה מאפשר בפשטות להציג לגולש שהיה באתר מסוים או התעניין במוצר מסוים באתר אחר מודעה הרלבנטית לפעילותו בעבר – כך יש סיכוי סביר יותר שילחץ על המודעה.

פרסום ברשת הדיספליי של גוגל משפר מאוד את אפשרויות המיקוד ומהווה יתרון משמעותי לעומת פרסום בתוצאות החיפוש בהקשר ל-CPA.

מאמרים נוספים