דף הבית -> כללי -> פרסום אדוורדס ביוטיוב – שלב אחרי שלב
פרסום אדוורדס ביוטיוב – שלב אחרי שלב

פרסום אדוורדס ביוטיוב – שלב אחרי שלב

הוידאו הוא ללא ספק מדיום איכותי שמיום ליום הופך לויראלי ופופולארי יותר ברשת, כשבאמצעותו ניתן מענה לשלל פעולות עבור הגולשים: אנו לומדים בעזרת וידאו, צורכים תכנים בידוריים, מתקשרים עם אנשים וכמובן רואים סרטונים משעשעים בעבודה… בכל יום גולשי האינטרנט בעולם צורכים יותר תכני וידאו, כאשר יוטיוב מבית גוגל הוא יעד הוידאו המוביל ברשת. לכן הגיוני כי פרסום ביוטיוב הוא אחד התחומים החמים והרלבנטיים ביותר בפרסום מקוון כיום. פרסום בוידאו מציג פרסומות עשירות ומושכות יותר, יכולות אינטראקטיביות וחשיפה אדירה. היות ויוטיוב נקנה על ידי גוגל, מערכת הפרסום המקוון הקיימת בו היא כמובן גוגל אדוורדס.

בעזרת פרסום אדוורדס ביוטיוב אפשר להגיע לצופים הנכונים במחיר הנכון, לשלם לגוגל רק כאשר הצופה בוחר לראות את המודעה ולנהל קמפיינים בנוחות ובקלות. זוהי דרך נפלאה ויעילה ליצירת טקטיקות של שיווק ויראלי וליצור באזז סביב המותג או האתר הרלבנטי, כאשר אנשים יותר ויותר מחפשים תכני וידאו לשיתוף ואינטראקציות חברתיות. הכוונה בפרסום ביוטיוב היא בעיקר לפרסומות וידאו המוצגות לפני סרטונים, כאשר כמובן שישנה האפשרות הקלאסית של מודעות טקסט בתוך הסרטונים.

פרסום אדוורדס ביוטיוב –  איך מתחילים?

קישור חשבונות

הצעד הראשון של פרסום ביוטיוב דרך גוגל אדוורדס הוא קישור חשבון היוטיוב שלך לחשבון האדוורדס שלך. כך ניתן לנהל את הקמפיין וליהנות מכל הכלים המקצועיים שממשק Adwords מציע. קישור החשבונות הינו צעד אופציונאלי ולא חובה, אך הוא בהחלט מומלץ ויכול לסייע רבות להצלחת הקמפיין וניהול יעיל יותר שלו. לקישור החשבונות יש להיכנס לקישור הבא, ליצור מסע פרסום וידאו חדש דרך ולבחור באופציה חשבונות יוטיוב מקושרים.  כעת יתאפשר לכם לקשר בין החשבונות כפי שתוכלו לראות בתמונה הבאה.

לאחר שתחברו בין החשבונות יופיע לכם החיווי הבא:

.

יצירת קמפיין חדש

בלשונית הקמפיינים לוחצים על יצירת קמפיין וידאו חדש כמו בסעיף הקודם – Online Video. עכשיו אפשר ליצור את הקמפיין והמודעות המקושרות אליו, להזין שם למסע הפרסום, תקציב, בחירת שפות ומיקוד גיאוגרפי למודעות – וכמובן את הסרטון המקודם.

כפי שתוכלו לראות בצילומי מסך הבאים:

כאן תוכלו לבחור היכן תוצג המודעה:

בחיפוש – כפי שמוצג בתמונה הבאה – מעל ומשמאל לתוצאות החיפוש של יוטיוב:

.

בתוך שקופית – כפי שמוצג בתמונה הבאה:

.

.

.

בתצוגה – כפי שמוצג בתמונה הבאה – מימין לסרטון ביוטיוב או כשכבה של טקסט על גבי הסרטון:

.

.

או כמודעת סרטון זורם – כפי שמוצג בתמונה הבאה  (רצוי שיהיה קטע שמעודד הקלקה):

.

יצירת מודעה

בכל קמפיין פרסום ביוטיוב שיוצרים חייבת להיות לפחות מודעה אחת על מנת שהוא ירוץ. אפשר ליצור מודעות חדשות או לבחור מבין מודעות וידאו קיימות בחשבון. ביצירת המודעה יש לבחור וידאו שברצונך לפרסם, לכתוב כותרת ותיאור בן שתי שורות יחד עם כתובת URL למודעה. ההמלצה שלנו היא לבחור בפורמט מודעה של צפיות אמיתיות (TrueView) – כך משלמים רק כאשר גולשים בוחרים לצפות בפרסומות הוידאו שלך, כך שבחירה בכל הפורמטים של המודעות לא תעלה כסף ללא צפיות בפועל.

בצילום מסך הבא, כפי שתוכלו לראות, ניתן לבחור היכן להציג את המודעה:

על גבי סרטוני יוטיוב / ברשת המדיה של גוגל / בחיפוש ביוטיוב

 

.

בחירת המיקוד למודעה – Targeting

פרסום ביוטיוב מאפשר לבחור מיקוד מדויק מאוד של מי יראה את המודעה שלך. אפשר לבחור מילות מפתח, נושאים, קהלים ספציפיים, תחומי עניין ומיקומים רלבנטיים. בוחרים קבוצת מיקוד וקובעים לה שם ומזינים סכום מקסימום לצפייה (CPV). לצורך פרסום ביוטיוב עצמו ולא באתרים אחרים ברשת התוכן המציעים וידאו, יש לבחור את אתר יוטיוב במיקומים.

.

מדידת ביצועים

לכל קמפיין ומפרסם מטרות שונות ונתונים חשובים למדוד, ניהול פרסום ביוטיוב בממשק אדוורדס מאפשר לך להיעזר בגרפים, דו"חות ספציפיים ועוד על מנת לנתח ביצועים ולחזות במידע זמן אמת – צפיות, עלות לצפייה, יחס צפיות (צפיות מול חשיפות), המרות ועוד. אפשר לראות כמה ראו את הסרטון בפורמט קטן ובפורמט מלא, עלות כוללת קליקים לאתר וכן הלאה.

זה כל הסיפור בכמה צעדים פשוטים.  צאו לדרך

אודות anidor hakak

אנידור חקק, בעלים ומנכ"ל AD תוכן ומדיה - שירותי תוכן לאתרים בעלים ומנכ"ל של היידה קידום אתרים מהנדס תעשייה וניהול מרצה בנושאי כתיבת תוכן, מדיה חברתית וקידום אתרים.

2 תגובות

  1. אין ספק שמדובר על כלי חזק במיוחד עם שילוב של שיווק מחדש.

השאר תגובה

כתובת הדואר האלקטרוני לא תתפרסם.השדות הדרושים - מסומנים *

*

חזור לראש העמוד